{:en}HOW COVID-19 IS CHANGING CONSUMERS DAILY LIFE IN SAUDI ARABIA{:}{:ar}كيف يُسهم فيروس كوفيد-19 في تغيير حياة المستهلكين اليومية في المملكة العربية السعودية{:}

{:en}Dubai, United Arab Emirates, (AETOSWire): In under a month’s time, the COVID-19 outbreak has swiftly taken over to transform how millions of Saudi residents live out their daily routines.

Powered by Choueiri Group’s Data Team, our latest report presents insightful findings into how the pandemic is impacting Arab consumers’  purchasing behavior and how the new ‘indoor living’ lifestyle is affecting their consumption of media.

The survey was conducted over 2 waves, in order to track significant changes amidst the evolving COVID-19 backdrop.

*Source: AETOSWire{:}{:ar}دبي، الإمارات العربية المتحدة، ( “ايتوس واير”):خلال أقلّ من شهرٍ من الزمن، أدّى تفشّي فيروس “كوفيد-19” إلى إحداث تحوّل سريع في أسلوب الحياة اليومية لملايين السكان في المملكة العربية السعودية.

وفي هذا السياق، يُقدّم أحدث تقاريرنا الصادرة عن فريق البيانات التابع لـ Choueiri Group نتائج معمّقة حول كيفية تأثير هذه الجائحة على سلوكيات المستهلكين العرب الشرائية وكيفية انعكاس أسلوب “الحياة في المنزل” على استهلاكهم للوسائط.

وأُجري الاستبيان على مرحلتين بغرض تتبّع التغيرات المهمة في ظلّ تطوّر الوضع العام المحيط بـ”كوفيد-19″.

المصدر: “ايتوس واير”{:}