{:en}Enabling brands to win greater consumer attention during these unprecedented times{:}{:ar}دعم العلامات التجارية لجذب اهتمام أكبر من المستهلكين خلال هذه الأوقات غير المسبوقة{:}

{:en}

Dubai, United Arab Emirates, (AETOSWire): Today, more so than ever before, the Covid-19 situation has made us all reflect on how much our world is connected, especially through social media. But for brands, the benefits of a connected world come bundled with the challenges of consumer attention and trust.

DMS’s Social Ads Solution was originally launched in June 2019, to address these challenges. Since then, it has been widely adopted as an effective way for brands to extend their creative assets from any social platform onto the web. The solution uniquely enables brands to extend their social media campaigns to a brand-safe environment (across DMS’s portfolio of highly-credible premium publishers), ensuring that they reach users in a “reading state of mind” and benefit from increased consumer engagement rates, along with higher in-view times, attention and viewability.

With social media serving as an “always-on” channel, and even more so during a crisis, DMS, along with its tech partner Polar, has launched a series of exciting updates aimed at supporting brands during this unprecedented time:

Creative automation for brands: New capability that automatically pulls in brands’ organic social posts in real time from their proprietary channel onto DMS’s publisher sites, enabling relevant social creatives to reach audiences across the web for an always-on campaign.

Support for TikTok: In addition to Facebook, Instagram, Twitter, LinkedIn and Pinterest, brands can now also extend their TikTok campaigns onto the web across DMS’s portfolio of premium publishers.

E-Commerce focused carousel format: The latest e-commerce driven carousel serves as a very attractive feature for encouraging different creatives, which can be leveraged as shoppable units, with each creative driving users to a different landing page destination.

Custom creatives: This format allows brands to utilize their social creatives without any social logos or engagement buttons. A call to action can also be included.

Social Good by DMS: Committed to supporting its brand partners during both good and challenging times, this good-will feature allows brands engaged in community activities to amplify their CSR initiatives across DMS publishers.

Commenting on the development, DMS’s Native Advertising Product Director, Carol Matta,  stated that “In a time of social distancing, it comes with no surprise that people have been spending more time on different social platforms to stay connected and informed. The timely introduction of these very well thought out updates to DMS’s Social Ads Solution, ensures that our brand partners will continue to gain more traction and attention from their social campaigns as they are reaching users in a ‘reading state of mind’ on credible publisher sites, and benefiting from increased engagement rates.”

*Source: AETOSWire

{:}{:ar}دبي، الإمارات العربية المتحدة، ( “ايتوس واير”) دفعنا الوضع الناجم حالياً عن انتشار فيروس “كوفيد-19” جميعاً إلى التفكير أكثر من أي وقتٍ مضى بمدى ترابط عالمنا، خاصةً من خلال وسائل التواصل الاجتماعي. وفي ما يخصّ العلامات التجارية، تترافق فوائد هذا العالم المترابط بمجموعة من التحديات تتمثّل بجذب اهتمام المستهلكين وكسب ثقتهم.

ويُشار إلى أنّ حلّ Social Ads Solution من DMS أُطلق بدايةً في شهر يونيو من عام 2019 بغرض معالجة هذه التحديات. ومنذ ذلك الوقت، حظي هذا الحلّ باعتماد واسع النطاق باعتباره وسيلةً فعّالة للعلامات التجارية لتوسيع نطاق موادها الإبداعية المنشورة على أي منصة تواصل اجتماعي لتصل إلى الويب. ويُمكّن هذا الحلّ بشكل فريد العلامات التجارية من توسيع نطاق حملات التواصل الاجتماعي إلى بيئة آمنة للعلامات التجارية (على امتداد حافظة DMS من الناشرين المرموقين عالي المصداقية)، ما يضمن وصولها إلى مستخدمين في “حالة ذهنية جاهزة للقراءة” والاستفادة من زيادة معدلات مشاركة المستهلكين واهتمامهم، بالإضافة إلى ارتفاع فترات المشاهدة ومدى العرض.

وفي حين تضطلع منصات التواصل الاجتماعي بدور قناة “تعمل دائماً”، وبشكل متزايد خلال الأزمات، أطلقت DMS بالتعاون مع شريكها التكنولوجي Polar سلسلة من التحديثات المثيرة التي تهدف إلى دعم العلامات التجارية خلال هذه الأوقات غير المسبوقة:

أتمتة المواد الإبداعية للعلامات التجارية: قدرات جديدة تعمل تلقائياً على سحب بوستات العلامات التجارية غير المدفوعة من قنواتها الخاصة على منصات التواصل الاجتماعي في الوقت الفعلي، لنشرها على مواقع الناشرين ضمن حافظة DMS، ما يمكّن المواد الإبداعية ذات الصلة الموجودة على قنوات التواصل الاجتماعي من الوصول إلى الجماهير عبر الويب ضمن حملة مستمرة تعمل دائماً.

دعم لمنصة “تيك توك”: بالإضافة إلى منصات “فيسبوك” و”إنستغرام” و”تويتر” و”لينكد إن” و”بينتريست”، يُمكن للعلامات التجارية أيضاً توسيع نطاق حملاتها الجارية على منصة “تيك توك” إلى الويب من خلال حافظة DMS من الناشرين المرموقين.

صيغة الإعلانات الدوارة (carousel) التي تركّز على التجارة الإلكترونية: تُعدّ خدمات الإعلانات الدوارة القائمة على التجارة الإلكترونية ميزةً جذّابة للغاية لتشجيع مختلف المواد الإبداعية، إذ يُمكن الاستفادة منها في سياق وحدات يُمكن التسوق منها، حيث يُمكن لكلّ مادة إبداعية فيها دفع المستخدمين نحو صفحة مختلفة.

عوامل إبداعية مخصصة: تُتيح للعلامات التجارية الاستفادة من المواد الإبداعية على قنوات التواصل الاجتماعي من دون إظهار أي شعارات خاصة بالقنوات أو أزرار مشاركة. ويُمكن أيضاً إدراج دعوة لحثّ المستخدمين على اتخاذ الإجراءات.

الصالح الاجتماعي من DMS: انطلاقاً من التزامها بدعم شركائها من العلامات التجارية خلال أوقات الرخاء والشدّة على حدٍّ سواء، تُمكّن ميزة النية الحسنة العلامات التجارية المشارِكة في أنشطة المجتمع من مشاركة مبادرات المسؤولية الاجتماعية للشركات عبر ناشري DMS.

وفي سياق تعليقها على هذه التطورات، قالت كارول متى، مديرة قسم Native Advertising لدى DMS: “في وقت نشهد فيه تطبيق التباعد الاجتماعي، من غير المستغرب أن يُمضي الأشخاص المزيد من الوقت على منصات اجتماعية مختلفة للبقاء على اتصال واطلاع. ويضمن طرح هذه التحديثات المدروسة في هذا التوقيت المناسب لحلّ Social Ads Solution من DMS أن يواصل شركاؤنا من العلامات التجارية كسب المزيد من الزخم والاهتمام من حملاتهم الاجتماعية في ظلّ وصولهم للمستخدمين في ’حالة ذهنية جاهزة للقراءة‘ على مواقع ناشرين تتمتّع بالمصداقية، والاستفادة من زيادة معدلات التفاعل”.

المصدر: “ايتوس واير”{:}

 3 total views,  2 views today