{:en}Seven Tides launches support measures for tenants in Ibn Battuta Gate and Discovery Gardens{:}{:ar}سيفن تايدز تقدم حزمة إعفاءات للمستأجرين في بوابة ابن بطوطة وديسكفري جاردنز{:}

{:en}

Property developer introduces a raft of measures aimed at supporting tenants who have experienced a downturn in business due to social restrictions and those currently suffering hardship through wage cuts or unemployment during COVID-19 outbreak

Luxury residential and hospitality property developer Seven Tides has introduced a series of initiatives to support its commercial, retail and residential tenants, leasing space in its Ibn Battuta Gate development and its properties within Discovery Gardens.

Residential tenants in Discovery Gardens have been offered lease extensions, payment deferrals and easier monthly instalments to those unfortunate to have lost their job and had their salary reduced. Seven Tides will also be sympathetic towards tenants that wish to terminate their leases early as a result of a job termination, by waiving termination penalties.

Retail tenants in Discovery Gardens will also benefit from the initiative.  Restaurants who are restricted to deliveries only have been offered a two-month rent free period for April and May, when they will only have to pay basic service charges to cover utility and other fixed costs required for their operation.  Salons, beauty parlours, gyms and the like, which may have been forced to shut down, will have no rent or service charges to pay during the two-month period.

“Nobody needs to be told that these are extraordinary times and as a responsible landlord we have a care of duty for our tenants, especially those facing financial hardship, due the COVID-19 outbreak,” said Abdulla bin Sulayem, CEO, Seven Tides.

“Although the social restrictions need to be implemented by the government to make sure that we all remain safe and that we contain the spread of the virus, it is only natural to have empathy with those who are facing hardship. But that only counts if it results in something tangible.   

“Therefore, we have designed these support packages to try and alleviate as much as possible, not only the financial impact, but also the emotional stress that people are having to contend with, brought on by isolation and exacerbated by thoughts of an uncertain future,” added bin Sulayem.

In the nearby Ibn Battuta Gate development which consists of residential apartments, offices, retail outlets and the five-star Movenpick Hotel, all tenants suffering hardship are being supported by Seven Tides. Residential tenants have been offered the same support as tenants in Discovery Gardens, while office and retail tenants, have received a rent-free period of two months in April and May including service charges.

 “What makes this situation all the more frustrating and for some rather depressing, is that we don’t know exactly when life will return to normal, yet we know for certain that life will return to normal. If we remain patient, practice social distancing and stay positive, we will get through this crisis together by supporting one another,” said bin Sulayem.

About Seven Tides

Based in Dubai, United Arab Emirates, privately owned Seven Tides is an internationally oriented holding company established in 2004. Currently focusing on hospitality and real estate sectors, Seven Tides thinks progressively, works creatively, partners strategically and acts quickly. The result is a current portfolio of offerings from landmark hospitality acquisitions and commercial buildings to residential towers and multi-use complexes in the gateway cities of London and Dubai.

{:}{:ar}شركة التطوير العقاري الرائدة تقدم الدعم للتخفيف من الأعباء المالية على المستأجرين الذين تأثرت أعمالهم بسبب القيود المفروضة أو الأشخاص الذين تم تخفيض رواتبهم في ظل تفشي فيروس كورونا المستجد “كوفيد-19”

أعلنت شركة سيفن تايدز الرائدة في مجال تطوير المشاريع الفندقية والسكنية والتجارية الفاخرة في دولة الإمارات العربية المتحدة، عن تقديمها سلسلة من المبادرات التي تهدف إلى دعم المستأجرين للوحدات التجارية والسكنية وقطاع التجزئة، بالإضافة إلى تأجير مساحات ضمن مكاتبها في مجمع بوابة ابن بطوطة وعقاراتها في منطقة ديسكفري جاردنز.

في هذا الإطار، عرضت الشركة على المستأجرين في منطقة ديسكفري جاردنز تمديد فترة الإيجار، وتأجيل الدفعات والأقساط الشهرية للأشخاص الذين فقدوا وظائفهم أو لأولئك الذين تم خفض رواتبهم. كما ستوفر سيفن تايدز تسهيلات للمستأجرين الراغبين في إنهاء عقودهم مبكراً نتيجة فقدانهم وظائفهم، وذلك من خلال التنازل عن الغرامات المرتبطة بإنهاء عقود الإيجار.

سيستفيد المستأجرون في قطاع التجزئة ضمن منطقة ديسكفري جاردنز من هذه المبادرة أيضاً، حيث قدمت الشركة للمطاعم التي اقتصرت خدماتها على توصيل الطعام فقط، إيجار مجاني لشهري أبريل ومايو، حيث سيتعين عليها دفع رسوم الخدمة الأساسية فقط لتغطية المرافق والتكاليف الثابتة الأخرى المتعلقة بالتشغيل. في حين لن يتوجب على صالونات التجميل وصالات اللياقة البدنية وما شابهها، والتي اضطرت إلى الإغلاق، دفع الإيجار أو رسوم الخدمة خلال هذين الشهرين.

في معرض تعليقه على ذلك، قال عبد الله بن سليم الرئيس التنفيذي لشركة سيفن تايدز: “لا أحد يحتاج إلى القول بأن هذه الأوقات التي نمر بها هي استثنائية وصعبة، لذا نأخذ على عاتقنا بصفتنا ملاك للعقارات التحلي بالمسؤولية تجاه المستأجرين، لاسيما أولئك الذين يواجهون أعباءً مالية نتيجة تفشي فيروس كورونا المستجد.

“وفي ظل القيود والتدابير الاجتماعية التي أقرتها الحكومة لمواجهة هذه الجائحة وحرصاً منها على سلامة الجميع، فمن الطبيعي أن نتعاطف مع أولئك الذين يواجهون صعوبات مالية، حيث يتجسد هذا التعاطف من خلال المبادرات والتسهيلات التي نقدمها لهم على أرض الواقع”.

وأضاف بن سليم: “في ضوء ذلك، قررنا تقديم حزمة من التسهيلات للتخفيف عن المستأجرين قدر الإمكان، ولا يتعلق الأمر بالجانب المالي فقط، بل يمتد إلى الجانب الإنساني من خلال تخفيف الضغوطات النفسية التي تواجه الجميع، نتيجة الحجر المنزلي والعزلة وحالة عدم اليقين التي تراود الناس”.

وفي مجمع بوابة ابن بطوطة المجاور الذي يضم شقق سكنية ومكاتب تجارية ومنافذ بيع بالتجزئة وفندق موفنبيك بوابة ابن بطوطة من فئة الخمس نجوم، تعمل سيفن تايدز على تقديم الدعم للمستأجرين الذين يعانون من صعوبات في هذه الظروف غير المسبوقة. في هذا السياق، حصل مستأجرو الوحدات السكنية على ذات الدعم والتسهيلات التي نالها المستأجرون في منطقة ديسكفري جاردنز، في حين تم إعفاء مستأجري المكاتب التجارية وقطاع التجزئة من الإيجار خلال شهري أبريل ومايو، بما في ذلك رسوم الخدمة.

واختتم بن سليم قائلاً: “ما يجعل الأمور أكثر تعقيداً بالنسبة للبعض هو أننا لا نعلم حقيقةً متى ستعود الحياة إلى طبيعتها، ولكننا نثق في الوقت ذاته أن الأمور ستعود إلى طبيعتها قريباً. ولا يسعنا في هذه الأوقات إلا التحلي بالصبر، والالتزام بإجراءات التباعد الاجتماعي، وأن نبقى متفائلين، ومن خلال تضافر الجهود جميعها، فإننا سنتجاوز هذه الأزمة”.

لمحة عن سيفن تايدز:

سيفن تايدز هي شركة قابضة خاصة يقع مقرها في مدينة دبي بدولة الإمارات العربية المتحدة، وتم تأسيسها في عام 2004. تركز الشركة حالياً على قطاعات الضيافة والعقارات، وتهدف إلى التوسع عبر العمل بروح الابتكار وخلق الشراكات الاستراتيجية والاستفادة من الفرص المتاحة من أجل تعزيز محفظتها التي تشمل العديد من الفنادق العريقة، والمباني التجارية، والأبراج السكنية، والمجمعات متعددة الاستخدامات في مدينتي لندن ودبي.{:}