{:en}Smiths Detection to Supply Security-Screening Equipment to Kuwait International Airport{:}{:ar}سميثس ديتكشن تزود مطار الكويت الدولي بمعدات التفتيش الأمني {:}

{:en}

DUBAI, United Arab Emirates–(BUSINESS WIRE/AETOSWire)— Smiths Detection, a leading threat-detection and security-technology company, will supply hold-baggage screening equipment for Kuwait’s new International Airport Terminal 2, which is currently under construction. The contract includes the installation of HI-SCAN 10080 XCT units for screening hold baggage.

Terminal 2, which is intended to become an international transit hub, will have the ability to handle 25 million passengers annually, and the screening equipment will help ensure the quick and thorough screening of baggage and cargo passing through the terminal.

Jerome de Chassey, Vice President APAC and Middle East said, “We’re happy to be entering this partnership with Kuwait International Airport, providing them with best-in-class screening equipment for their new terminal. The solutions they have selected are used in some of the biggest airports across the globe and have been designed to provide effective and efficient screening.”

About the Smiths Detection equipment selected:

  • HI-SCAN 10080 XCT– Using a dual-view, dual-energy line scanner with high-resolution 3D Computed Tomography (CT), it delivers exceptional levels of security with an efficient low false-alarm rate. It exceeds international regulatory requirements, having achieved Standard 3.1 approval (the highest defined security standard in the EU). It also has TSA 7.2 certification. The HI-SCAN 10080 XCT can be further updated as necessary in the future to automatically detect evolving threats.

The project is being led by the Kuwaiti Ministry of Public Works with Limak Insaat as the primary contractor.

*Source: AETOSWire

{:}{:ar}

دبي، الإمارات العربية المتحدة-(بزنيس واير/ايتوس واير): ستقوم “سميثس ديتكشن“، وهي شركة رائدة في مجال تقنيات الكشف عن التهديدات وتقنيات الأمن، بتزويد صالة المطار رقم 2 الجديدة في مطار الكويت الدولي والتي يجري تشييدها حالياً بمعدات تفتيش أمتعة المسافرين المشحونة. ويشمل العقد تركيب وحدات “هاي-سكان 10080 إكس سي تي” لتفتيش أمتعة المسافرين المشحونة.

هذا وستكون للمحطة رقم 2، التي يراد لها أن تصبح  محوراً للنقل العابر على المستوى الدولي، القدرة على التعامل مع 25 مليون مسافر سنوياً، وستساعد معدات التفتيش في ضمان الفحص السريع والشامل للأمتعة والبضائع التي تمر عبر المحطة.

وقال جيروم دي تشاسي، نائب رئيس الشركة في منطقة آسيا والمحيط الهادئ والشرق الأوسط في هذا الصدد: “يسعدنا إبرام هذه الشراكة مع مطار الكويت الدولي، بحيث نقدم له معدات التفتيش الأفضل ضمن فئتها لمحطتها الجديدة. ويتم استخدام الحلول التي اختاروها في بعض أكبر المطارات في العالم وتم تصميمها لتوفير عمليات تفتيش تتسم بالفعالية والكفاءة”.

 

لمحة حول المعدات التي تم اختيارها من “سميثس ديتكشن”:

·       هاي-سكان 10080 إكس سي تي“- يوفر هذا النظام، الذي يستخدم ماسحاً خطياً مزدوج الصورة ومزدوج الطاقة مع تصوير مقطعي محوسب ثلاثي الأبعاد عالي الدقة، مستويات استثنائية من الأمن مع معدلات منخفضة فعالة للإنذارات الكاذبة. وهو يتجاوز المتطلبات التنظيمية الدولية، بعد أن حصل على موافقة المعيار 3.1 (أعلى معايير الأمن المحددة في الاتحاد الأوروبي). كما انه حاصل على شهادة “تي إس إيه 7.2” من قبل إدارة أمن النقل الأمريكية. ويمكن تحديث “هاي-سكان 10080 إكس سي تي” عند الضرورة في المستقبل للكشف الآلي عن التهديدات المتنامية.

هذا وتتم إدارة هذا المشروع من قبل وزارة الأشغال العامة الكويتية إلى جانب شركة “ليماك” للإنشاءات باعتبارها شركة المقاولات الرئيسية.

* المصدر: “ايتوس واير”

{:}

 2 total views,  2 views today