{:en}Hengli Petrochemical Announces Start-up of its 5th PTA Line Utilising INVISTA’s P8 PTA Technology{:}{:ar}هنجلي للبرتوكيماويات تعلن عن إطلاق الخط الخامس لإنتاج حمض التريفثاليك المُنقّى باستخدام تقنية بيه 8 المتخصصة من إنفيستا{:}

{:en}SHANGHAI–(BUSINESS WIRE/AETOSWire)– INVISTA’s technology and licensing group, INVISTA Performance Technologies (IPT), and Hengli Petrochemical (Dalian) Co., Ltd (Hengli) are pleased to announce the successful start-up of Hengli’s 5th PTA line.

Hengli’s 5th PTA line with 2.5 million tonnes per annum capacity, utilising INVISTA’s industry leading P8 PTA technology, successfully started up on June 29, 2020.

Hengli also operates another 4 PTA lines on the same site on Changxing Island (Dalian), all of which utilise advantaged PTA technology licensed from INVISTA, with a total capacity of 11.6 million tonnes per annum. This makes Hengli the largest PTA producing site in the world. With integrated facilities and advantaged variable cost performance, Hengli’s PTA product is very competitive in the marketplace.

Adam Sackett, IPT vice president PTA, commented, “I congratulate Hengli on achieving another important milestone this year. The successful start-up of Hengli’s 5th PTA line yet again highlights the quick ramp-up capability of PTA plants utilising our technology. Fast project execution, trouble-free and stable operation at low variable cost, enables our licensees to achieve a good return on their PTA investment”.

INVISTA’s industry-leading PTA technology, including its latest version of P8 technology, is available as a license package from IPT. For more information, please visit the IPT website at www.ipt.invista.com.

*Source: AETOSWire{:}{:ar}

شنجهاي – (بزنيس واير/“ايتوس واير”) – يسرّ مجموعة التكنولوجيا والترخيص التابعة لشركة “إنفيستا” وشركة “إنفيستا برفورمانس تكنولوجيز” (“آي بيه تي”) وشركة “هنجلي للبتروكيماويات (داليان)” المحدودة (المشار إليها في ما يلي بـ”هنجلي”) الإعلان عن الإطلاق الناجح للخط الخامس لإنتاج حمض التريفثاليك المُنقّى “بيه تي إيه” من “هنجلي”.

وجرى الإطلاق الناجح للخط الخامس لإنتاج حمض “بيه تي إيه” من “هنجلي” بقدرة 2.5 مليون طن سنوياً باستخدام تكنولوجيا “بيه 8” لحمض “بيه تي إيه” من “إنفيستا” الرائدة في القطاع، وذلك في 29 يونيو 2020.

وتجدر الإشارة إلى أنّ “هنجلي” تُشغّل أيضاً أربعة خطوط أخرى لإنتاج حمض “بيه تي إيه” في الموقع نفسه على جزيرة تشانغشينغ (داليان)، وتستخدم جميعها تكنولوجيا متقدمة متخصصة في حمض “بيه تي إيه” مرخصة من “إنفيستا” يصل إجمالي طاقتها الإنتاجية إلى 11.6 مليون طن سنوياً، ما يجعل من “هنجلي” أكبر موقع إنتاجٍ في العالم لحمض “بيه تي إيه”. وبفضل المرافق المتكاملة والأداء المتميّز متغيّر التكلفة، يتمتّع حمض “بيه تي إيه” الذي تنتجه “هنجلي” بتنافسية عالية في السوق.

وفي هذا السياق، علّق آدم ساكيت، نائب رئيس “آي بيه تي” لشؤون حمض “بيه تي إيه” قائلاً: “أتوجّه بالتهنئة لشركة ’هنجلي‘ على تحقيق إنجاز مهم آخر هذا العام. ويُسلّط الإطلاق الناجح لخط الإنتاج الخامس لحمض ’بيه تي إيه‘ الضوء مجدداً على قدرة التوسع السريعة لمنشآت حمض ’بيه تي إيه‘ باستخدام تقنيتنا. ويُتيح التنفيذ السريع للمشروع والتشغيل المستقر الخالي من المشاكل بتكلفة متغيرة ومتدنية لحملة ترخيصنا تحقيق عائد جيد على استثمارهم في حمض ’بيه تي إيه‘”.

وتتوافر تقنية حمض التريفثاليك المُنقّى “بيه تي إيه” من “إنفيستا” الرائدة في القطاع، بما في ذلك أحدث نسخة من تقنيّة “بيه 8″، كحزمة مرخصة من “آي بيه تي”. للاطلاع على المزيد من المعلومات، يرجى زيارة الموقع الإلكتروني لشركة “آي بيه تي”على الرابط الالكتروني التالي: www.ipt.invista.com.

* المصدر: “ايتوس واير”   

{:}