{:en}GE Volunteers help stranded workers return home{:}{:ar}حملة “جنرال إلكتريك العودة إلى الوطن{:} with ‘Take Me Home’ campaign

{:en}

GE Volunteers have launched the #GEVTake Me Home campaign to support the repatriation of workers stranded in the UAE following the COVID-19 pandemic. News reports have highlighted the plight of thousands of blue-collar workers in the region, many of them without work, housing, or a way to return to their home countries due to the pandemic.

To support the repatriation of those who wish to return home, GE Volunteers launched the campaign to help the workers reunite with their families in their home countries. To date, the initiative has helped almost 80 men and women to return home. The initiative has supported workers from over 20 cities across Nepal, Sri Lanka, Pakistan and India. Some had been in the UAE for just a few months, while others had lived here for more than 40 years, when the pandemic struck and left them without options.

“We could have supported individuals by providing food or helped with other necessities while they remained here. But that would mean they remain dependent and cannot start to rebuild their lives,” said Swati Mehta, leader of GE Volunteers UAE, and an active member of the team involved in the campaign. “We wanted to help them make a better future and restart their lives back home,” she added.حملة “جنرال إلكتريك العودة إلى الوطن

Other members of the GE Volunteers leadership team include Tarek Al-Jabi, Staney Pullolickel, Mohaned Eltayeb, and Melanie Ada. Volunteers play various roles, including sponsoring the cost of individual worker repatriation flight tickets, or speaking to candidates on the phone or in person to confirm their need and help coordinate their flight home.

To identify people in need who could benefit from this initiative, GE partners with several non-governmental organizations and volunteer groups with which it has previously collaborated, including SmartLife, UAE Relief Initiative, and Sahem Volunteers. These organizations identify potential recipients and do a first-level background check. GE Volunteers then conduct follow-up, meeting the people, and making sure they have all necessary documents for repatriation. Once a candidate has been approved, GE Volunteers connects them with a sponsor who then pays the required airfare directly to the travel agency or airline.

With many workers still requiring help to return home, anyone interested in supporting the campaign can reach out to GE Volunteers by email at GEV.UAE@ge.com or by DM to @gevuae on Instagram.

The “Take Me Home” campaign is the most recent community-focused initiative led by GE Volunteers in the UAE. During Ramadan this year, the volunteer group donated thousands of meals via several online apps, including in support of the Emirates Red Crescent’s “COVID-19 Relief Campaign.” Other volunteers taught students new skills through virtual lessons, including the Dubai Chamber’s “Give and Gain” corporate volunteering event.

GE Volunteers facilitate and support volunteering activities that improve life and meet critical needs in the communities where GE people live and work around the world. These activities are carried out through a wide range of projects in the areas of health, education, the environment, and community-building.

{:}{:ar}”فريق مجموعة جنرال إلكتريك للعمل التطوعي” يجمع العمال بأسرهم عبر إطلاق حملة “العودة إلى الوطن”

أطلق “فريق مجموعة جنرال إلكتريك للعمل التطوعي” حملة “جنرال إلكتريك العودة إلى الوطن” بالتعاون مع العديد من المؤسسات التطوعية غير الحكومية في دولة الإمارات العربية المتحدة لدعم العمال الذين تضرروا  نتيجة تفشي جائحة “كوفيد-19”. وقد سلطت التقارير الإخبارية الضوء على محنة آلاف العمال  في المنطقة، حيث فقد الكثير منهم العمل والمأوى، وكانوا بحاجة الى تأمين وسيلة تعيدهم إلى أوطانهم بسبب القيود التي فرضتها هذه الأزمة.

وفي إطار مساعيه لدعم أولئك العمال وإعادتهم إلى أوطانهم ، أطلق “فريق مجموعة جنرال إلكتريك للعمل التطوعي” هذه المبادرة. وساعدت المبادرة حتى اليوم ما يقارب 80 عاملاً من الرجال والنساء في العودة إلى أوطانهم، الى 20 مدينة ومن ضمنها النيبال وسريلانكا وباكستان والهند، بعضهم لم يمض على قدومهم لدولة الإمارات سوى بضع أشهر، في حين عاش بعضهم الآخر أكثر من 40 عاماً ، لتحل الجائحة وتتركهم دون أي خيارات أخرى.

وقالت سواتي ميهتا ، قائدة “فريق مجموعة جنرال إلكتريك للعمل التطوعي” في دولة الإمارات والناشطة في الفريق المشارك في الحملة : “كان بإمكاننا مواصلة دعم هؤلاء العمال ومدهم بالمواد الغذائية والحاجيات الأخرى أثناء بقائهم هنا، لكن ذلك سيعني استمرارهم بالاعتماد على الآخرين وعجزهم عن المضي قدماً في بناء حياتهم ومستقبل أسرهم. لذلك أردنا مساعدتهم في الوصول إلى أسرهم لبدء حياة جديدة والتفكير مجدداً بمستقبلهم في وطنهم”.

ويضم طاقم الإدارة في “فريق مجموعة جنرال إلكتريك للعمل التطوعي” أعضاءً آخرين وهم: طارق الجابي؛ وستاني بولوليكل، ومهند الطيب وميلاني آدا. ويتولى المتطوعون مسؤوليات مختلفة، بدءاً من رعاية تكلفة تذاكر عودة العمال، أو التحدث إلى العمال المرشحين عبر الهاتف أو شخصياً للتأكد من حاجتهم والمساعدة في تنسيق رحلة العودة إلى الوطن.حملة “جنرال إلكتريك العودة إلى الوطن

ولاختيار الأشخاص المحتاجين بالفعل والذين يمكنهم الاستفادة من هذه المبادرة، تعاون شركاء “جنرال إلكتريك” مع العديد من المؤسسات غير الحكومية والمجموعة التطوعية، بمن فيهم “سمارت لايف”؛ ومبادرة الإمارات للإغاثة UAE Relief Initiative؛ وبرنامج ساهم التطوعي. وقامت هذه المؤسسات باختيار المرشحين المؤهلين وعملت على التحقق من معلوماتهم وبياناتهم. ويعمل “فريق مجموعة جنرال إلكتريك للعمل التطوعي” بعد ذلك على متابعة أوضاعهم ومقابلتهم والتأكد من امتلاكهم لكافة الوثائق المطلوبة لإتمام عملية سفرهم. وعند صدور الموافقة على الأشخاص المعنيين، يقوم الفريق بتأمين تواصلهم من الرعاة الذين يأخذون على عاتقهم سداد تكاليف السفر مباشرة إلى الوكالة أو شركة الطيران المعنية.

ومع وجود المزيد من العمال الذين يحتاجون العودة إلى أوطانهم، يمكن لأي شخص راغب بدعم الحملة التواصل مع “فريق مجموعة جنرال إلكتريك للعمل التطوعي” عبر البريد الإلكتروني: GEV.UAE@ge.com أو مراسلة حساب إنستغرام @gevuae.

وتعتبر حملة “العودة إلى الوطن” أحدث المبادرات المجتمعية التي أطلقها “فريق مجموعة جنرال إلكتريك للعمل التطوعي” في دولة الإمارات. وتبرعت المجموعة التطوعية خلال شهر رمضان المبارك بآلاف الوجبات الغذائية عبر عدد من التطبيقات الإلكترونية، بما في ذلك دعم حملة الهلال الأحمر الإماراتي الإغاثية من جائحة “كوفيد-19”. وقام متطوعون آخرون بتعليم الطلاب مهارات جديدة من خلال إجراء الدروس الافتراضية، بما في ذلك فعالية التطوع المؤسسية التابعة لغرفة دبي “أعط واحصد”.

ويحرص “فريق مجموعة جنرال إلكتريك للعمل التطوعي” على تنظيم ودعم المبادرات التطوعية لتحسين سبل الحياة وتلبية الاحتياجات الضرورية في المجتمعات التي تعمل بها “جنرال إلكتريك” حول العالم. ويتم تنظيم هذه النشاطات عبر طيف واسع من المشاريع في مجالات الصحة والتعليم والبيئة وبناء المجتمع.{:}