{:en}Samsung’s Air Purifier: The innovative appliance brining{:}{:ar}جهاز منزلي مبتكر يعزز جودة الهواء في البيئات الداخلية المغلقة{:}  new meaning to indoor air quality

{:en}

In today’s society, consumers are perhaps more conscious than ever before about the levels of indoor air quality. Health and well-being have emerged as a top priority for people of all age groups, with advancements in the science and medical fields illustrating the importance of promoting and encouraging measures to ensure endeavors in this direction are carried out at every opportunity.

Consumers require the air that they breathe to be purified. Recent events and the new normal have also placed an even greater emphasis on the need for adequate air quality. Although students are beginning to return to schools and universities, many professionals continue to work remotely, requiring an optimal environment in which they can conduct tasks proactively and productively.جهاز منزلي مبتكر يعزز جودة الهواء في البيئات الداخلية المغلقة

As a leading technology innovator, Samsung Gulf Electronics remains steadfast in its commitment to introduce a broad range of innovative next-generation products that not only meet and exceed the demands and preferences of customers, but also reimagine experiences and deliver new value. Home appliances fall into this category, and our futuristic range of Air Purifiers represent the perfect solution for providing clean air indoors on every occasion:

World-class smart detection and display

Engineered to provide unrivaled efficiency and effectiveness, Samsung’s Air Purifiers come installed with unrivaled dust and gas sensors that detect air quality in real time. One of the most groundbreaking advancements in the home appliance segment, these innovative systems immediately sense even the most miniscule air imbalance relating to dust and gas, complimenting Samsung’s vision to provide a range of Air Purifiers designed with the health and well-being of consumers in mind. In the event dust and gas builds up, the Air Purifier constantly observes its surroundings. The 4-color indicator clearly shows results at all times using an LED light with four color variations, so consumers are immediately informed about how pure the air is. Blue indicates good air quality, followed by green, yellow, and red – with the latter signaling bad air quality.

Unrivaled filtration system

With cutting-edge capabilities and a world-class five-step filtration system, families can breathe the clean, fresh air synonymous with the outdoors in the comfort of their own homes as 99.97% of air particles are captured. The pre-filter absorbs coarse particles in the air, such as visible dust and pet hair, while the second e-charger filter releases static electricity that draws in dust particles. Meanwhile, the third, fourth, and fifth filters eliminate bad odors and harmful gases, invisible particles, and airborne microorganisms, respectively.

Contained carbon dioxide levels

Dying plants and burning fossil fuels are just two examples of how carbon dioxide (CO2) is produced, and this builds up when confined in a space without oxygen circulation. Samsung’s Air Purifier will reduce carbon dioxide levels as it circulates air and purifies your surroundings. The unit operates quickly and effectively, with a comprehensive detection system, advanced sensors, and a display that provides precise information about current indoor air quality conditions. Using the SmartThings app, consumers can also keep up to date with air pollution levels and control the unit at any given moment.

External fumes and pollutants eliminated

Despite being inside the comfort of your own home, external fumes and pollutants can make their way inside through open windows and doors from motor vehicles, nearby industry sites, burning of fossil fuels, or toxic waste. Homes that are sufficiently ventilated can dispose of such hazardous and unwelcome elements. With the best filtration system available, Samsung’s Air Purifier merges modern aesthetics and innovative technology to deliver fresh, clean air and eliminate such fumes and pollutants in the process.

{:}{:ar}جهاز تنقية الهواء من سامسونج

بات المستهلكون في عصرنا الحالي، أكثر وعياً من أي وقت مضى بأهمية جودة الهواء في الأماكن المغلقة، كالمنازل والمكاتب وغيرها من المساحات الداخلية التي نمضي فيها الوقت الأطول من يومنا. كما باتت معايير الرعاية الصحية والرفاهية ذات أولوية لدى أفراد المجتمع من جميع الفئات العمرية، وذلك بالتزامن مع التقدم الذي نشهده في المجالات العلمية والطبية المختلفة. وتؤدي هذه التوجهات العالمية الجديدة، إلى تعزيز الجهود الهادفة لاتخاذ التدابير اللازمة في هذا المجال على نحو مستمر، ووضعها موضع التنفيذ في جميع المناسبات.

ويهتم المستهلكون في هذا الإطار بالحصول على الحلول اللازمة لتنقية الهواء الذي يستنشقونه طوال اليوم. وقد ساهمت الأوضاع العالمية السائدة، والظروف الطبيعية الجديدة في تعزيز الاهتمام بجودة الهواء في المساحات الداخلية. وعلى الرغم من عودة الطلاب إلى المدارس والجامعات، إلا أن العديد من الموظفين مازالوا يواصلون العمل عن بُعد، ما يتطلب بالتالي الحصول على بيئة عمل مثالية ذات هواء نقي.

وتلتزم سامسونج، بصفتها شركة عالمية رائدة في مجال الابتكارات التقنية، بتصميم مجموعة واسعة من الأجهزة المتطورة  التي تلبي احتياجات العملاء وتتجاوز توقعاتهم. وتندرج الأجهزة المنزلية ضمن هذه الفئة، وتمثل مجموعتنا المتقدمة من أجهزة تنقية الهواء، الحل الأمثل لتنقية الهواء المنزلي في جميع الظروف البيئية والمناخية.جهاز منزلي مبتكر يعزز جودة الهواء في البيئات الداخلية المغلقة

قدرات ذكية من المستوى العالمي لمراقبة جودة الهواء مع شاشة عرض فائقة

صُممت أجهزة تنقية الهواء من سامسونج على نحو دقيق لتوفير أجواء صحية بكفاءة وفعالية منقطعة النظير، حيث تم تزويدها بمستشعرات فائقة الدقة للأتربة والغازات، والتي تكتشف جودة الهواء في الوقت الحقيقي. وتعتبر هذه الأنظمة الجديدة إحدى أهم الابتكارات الرائدة على مستوى الأجهزة المنزلية، حيث تستشعر على الفور أي اختلال في جودة الهواء الناجم عن تراكم الأتربة أو انتشار الغازات، ما يؤكد على التزام سامسونج برؤيتها الهادفة لتوفير أجهزة تنقية الهواء المصممة على نحو مبتكر للعناية بصحة ورفاهية المستهلكين. ويمكن التعرف على مستوى جودة الهواء في المساحة التي يتواجد فيها جهاز تنقية الهواء، عبر شاشة رقمية تعرض مستوى الأتربة والملوثات الغازية في تشكيلات رباعية الألوان. ويظهر المؤشر ذو الأربعة ألوان النتائج بوضوح في جميع الأوقات باستخدام الضوء بتقنيةLED، لإبلاغ المستهلكين على الفور حول مستوى جودة الهواء. وبينما يشير اللون الأزرق إلى نوعية هواء جيدة وملائمة، يليه اللون الأخضر والأصفر للإشارة إلى مستوى الجودة – يدل اللون الأحمر على أن جودة الهواء باتت سيئة وأن البيئة الحالية غير صحية.

نظام متطور لتنقية الهواء

يساهم نظام تنقية الهواء خماسي المراحل، في إزالة جزيئات الأتربة الكبيرة والغازات الضارة وأكثر من ‎99%‎ من الأتربة فائقة الدقة، ما يضمن راحة بال العائلات فيما يتعلق الحصول على هواء نقي خال من الملوثات المختلفة. ويتم في المرحلة الأولى باستخدام الفلتر الأمامي، التقاط الجسيمات المرئية في الهواء مثل الغبار ووبر الحيوانات الأليفة. ويعمل النظام في المرحلة الثانية عبر “الشاحن الإلكتروني” إطلاق كهرباء سكونية تقوم بشحن جزيئات الغبار فائقة الدقة وجذبها نحو الفلتر. بينما تقوم الفلاتر في المراحل الثالثة والرابعة والخامسة بتنقية الجو من الروائح الكريهة والغازات الضارة والجسيمات فائقة الدقة والفايروسات ومسببات الحساسية المنتشرة في الهواء على التوالي.

خفض مستويات غازات ثاني أكسيد الكربون (CO2)

تعتبر النباتات الميتة واحتراق الوقود الأحفوري مثالين على كيفية إنتاج غازات ثاني أكسيد الكربون (CO2)، والتي تتراكم في الأماكن المغلقة التي لا يتجدد فيها الأوكسيجين على نحو دوري. من هنا، تم تطوير مزايا جهاز تنقية الهواء لخفض مستويات ثاني أكسيد الكربون في المنازل عبر تدوير الهواء وتنقيته. ويتميز الجهاز بسرعته وفعاليته، مع نظام كشف متكامل، وأجهزة استشعار متطورة، وشاشة توفر معلومات دقيقة على نحو مستمر حول جودة الهواء في المساحات المغلقة. كما تم تزويده بتطبيق SmartThings، ما يسمح للمستخدمين بمراقبة مستويات تلوث الهواء الداخلي من أي مكان، والتحكم فيه بسهولة عن بعد.

التخلص من الأدخنة والملوثات الخارجية

من المعلوم بأن الأدخنة والملوثات الخارجية، الناتجة عن احتراق وقود السيارات والمصانع أو حرق الوقود الأحفوري أو النفايات السامة، تتسلل إلى المنازل عبر النوافذ والأبواب المفتوحة، وتؤدي التهوية الجيدة إلى تنقية الهواء الداخلي من هذه العناصر المضرة. ويتميز نظام تنقية الهواء من سامسونج بالجمع بين التصاميم العصرية والتقنيات المبتكرة، ما يوفر هواء نقي ونظيف في المنازل عبر القضاء على هذه الأدخنة والملوثات اعتماداً على عمليات التنقية المبتكرة.{:}