{:en}Seven Tides rebrands JLT development to Golf Views Seven City{:}{:ar}سيفن تايدز تعيد إطلاق العلامة التجارية لمشروعها الرائد{:}

{:en}

  • Luxury property developer rebrands AED 1 billion development in JLT to acknowledge majestic views of Emirates Golf Club
  • More than 880 units sold to date

UAE-headquartered upscale residential, hospitality and commercial property developer Seven Tides has rebranded its AED 1 billion development in Jumeirah Lakes Towers (JLT) from Seven City JLT to Golf Views Seven City, to fully appreciate its stunning views over Emirates’ renowned Faldo and Majlis golf courses and its iconic clubhouse.

Launched in May 2018, Golf Views Seven City (formerly Seven City JLT) is Seven Tides’ first mixed-use development and the company’s largest project to date. Located at Cluster Z, Jumeirah Lakes Towers, the project will be the most integrated building in JLT comprising 27 floors and featuring 2,617 residential apartments as well as 150,000 sqft of retail space, a hotel and restaurants.

The development is said to be Dubai’s second largest single-structured building in terms of built-up area next to Burj Khalifa, at 3,500,000 sq.ft.

Abdulla Bin Sulayem, CEO of Seven Tides, said: “Golf Views Seven City is designed to provide everything a resident might want, with various retail options, entertainment, food and beverage outlets, gym and a health club. However, when residents do venture outside, they’ll still be able to enjoy the urban vibe, with the excitement and fast-paced, hustle and bustle of city life, right on their doorstep.”

The development will feature a wealth of promenade restaurants overlooking a lake, also features a fully equipped gym, health club, infinity pool, children’s pool, 12 Sky Gardens, cafes, plus other dining options.

It will also host an extensive retail offering with 49 units including a three-screen cinema, a hypermarket, and 2,617 car parking spaces, with an additional 312 spaces dedicated to retail customers, including valet service. The development is easily accessible by road and just a short walk from the Dubai Metro.

As construction activity on Golf Views Seven City ramps up, Seven Tides has also recently announced the appointment of leading contractor Airolink to oversee the completion of the much anticipated AED1 billion project which is due for handover in Q2 2023.

The company brings a wealth of construction experience to the development having been responsible for delivering several prestigious projects within the education, commercial, retail, residential, and hotel sectors. Their remit will include responsibility for all aspects of construction for the region’s largest residential development.

Studio apartments start from AED 400,888, ranging in size from 384sqft to 416sqft, while one-bedroom apartments start at AED 760,888 and range in size from a minimum of 734sqft to a maximum of 890sqft. Prices of two-bedroom apartments start at AED 1,005,888, and the size is 1,073sqft. Finally, the entry price for three-bedroom apartments starts at AED 1,550,888, covering 1,516sqft of space.

“This development represents excellent value at a competitive price point. In addition, we offer a very attractive easy payment plan and you can book your apartment with a 5% deposit. We estimate that studios should yield 12% per annum,” said Bin Sulayem.

About Seven Tides

Based in Dubai, United Arab Emirates, privately owned Seven Tides is an internationally oriented holding company established in 2004. Currently focusing on hospitality and real estate sectors, Seven Tides thinks progressively, works creatively, partners strategically and acts quickly. The result is a current portfolio of offerings from landmark hospitality acquisitions and commercial buildings to residential towers and multi-use complexes in the gateway cities of London and Dubai.

 {:}{:ar}  في أبراج بحيرات جميرا إلى “جولف فيوز سيفن سيتي”

  • شركة تطوير المشاريع العقارية الفاخرة تجدد العلامة التجارية لمشروعها الذي تصل تكلفته إلى 1 مليار درهم إماراتي للتعريف بميزاته وإطلالاته الخلابة على نادي الإمارات للجولف
  • تم بيع أكثر من 880 وحدة عقارية في هذا المشروع حتى الآن

أعلنت شركة سيفن تايدز الرائدة في تطوير المشاريع الفندقية والسكنية والتجارية الفاخرة في دولة الإمارات العربية المتحدة، عن إعادة تسمية وإطلاق العلامة التجارية لمشروعها الرائد في منطقة أبراج بحيرات جميرا بدبي والذي تصل تكلفته إلى 1 مليار درهم إماراتي.

بموجب ذلك، سيأخذ المشروع اسماً جديداً جولف فيوز سيفن سيتي بدلاً من اسمه السابق “سيفن سيتي أبراج بحيرات جميرا”، حيث تهدف الشركة من وراء هذه الخطوة إلى تسليط الضوء أكثر على مزاياه وإطلالاته الخلابة على نادي الإمارات للجولف وملعبيه الشهيرين “فالدو” و”المجلس”، فضلاً عن نادي “كلوب هاوس” الأيقوني

يعد مشروع “جولف فيوز سيفن سيتي” (سابقاً سيفن سيتي أبراج بحيرات جميرا) الذي تم إطلاقه في شهر مايو عام 2018، أول مشروع متعدد الاستخدامات من مشاريع سيفن تايدز، وأكبرها على الإطلاق حتى الآن.

يقع المشروع ضمن “كلاستر زد”، وسيصبح عند اكتماله أكبر مبنى متكامل في منطقة أبراج بحيرات جميرا، حيث يتألف من 27 طابقاً ويضم 2,617 شقة سكنية، كما يحتوي على منطقة واسعة مخصصة للتجزئة تمتد على مساحة 150 ألف قدم مربع، فضلاً عن فندق ومجموعة من المطاعم.

بالإضافة إلى ذلك، يعد هذا المشروع ثاني أكبر مبنى ضمن مجمع واحد من حيث المساحة المبنية في دبي بعد برج خليفة، بمساحة تصل إلى 3.5 مليون قدم مربع.

بهذه المناسبة، قال عبد الله بن سليم، الرئيس التنفيذي لشركة سفن تايدز: “تم تصميم مشروع جولف فيوز سيفن سيتي ليتناسب مع كافة احتياجات السكان، مع وجود خيارات متنوعة من متاجر التجزئة والمرافق الترفيهية، فضلاً عن منافذ المأكولات والمشروبات، وصالة متكاملة للألعاب الرياضية ونادي صحي. كما توفر المرافق الخارجية كافة مقومات الراحة لهم، وتمنحهم شعوراً مذهلاً للاستمتاع بمقومات الحياة الحضرية في مدينة دبي.

يضم المشروع أيضاً عدة مطاعم مطلة على البحيرة، وصالة متكاملة للياقة البدنية وحوض سباحة إنفينيتي ومسبح للأطفال وحديقة واسعة “12 سكاي” ومجموعة من المقاهي والمطاعم.

علاوةً على ذلك، يتميز “جولف فيوز سيفن سيتي” بوجود مساحة واسعة لمتاجر التجزئة تضم 49 متجراً، بالإضافة إلى سينما مؤلفة من ثلاث شاشات وهايبر ماركت، وموقف للسيارات بطاقة استيعابية تصل إلى 2,617 سيارة، وموقف مخصص للزوار يتسع لـ 312 سيارة، بالإضافة إلى خدمة صف السيارات. ومن أبرز الميزات الأخرى لهذا المشروع، أنه يقع على مقربة من الشارع الرئيسي ومحطة المترو.

يجري العمل في مشروع جولف فيوز سيفن سيتي على قدمٍ وساق، وفي هذا الإطار، أعلنت سيفن تايدز مؤخراً عن تعيين شركة “إيرولينك” مقاولاً رئيسياً له، حيث من المتوقع الانتهاء من كافة الأعمال الإنشائية فيه بحلول الربع الثاني من عام 2023.

في هذا الصدد، ستضع إيرولينك كافة خبراتها في هذا المشروع، والتي اكتسبتها جراء تنفيذها لعدد من المشاريع الرائدة في المنطقة ضمن عدة قطاعات مثل التعليم والتجزئة والمشاريع التجارية، فضلاً عن تطوير مشاريع الإنشاءات السكنية والفندقية. كما ستكون مسؤولة بصورة رئيسية عن كافة جوانب أعمال البناء لأكبر مشروع سكني في منطقة أبراج بحيرات جميرا.

هذا وتبدأ أسعار شقق الاستوديو في مشروع جولف فيوز سيفن سيتي من 400,888 درهم وتتراوح مساحاتها من 384 إلى 416 قدم مربع، في حين تبدأ أسعار الشقق المؤلفة من غرفة نوم واحدة من 760,888 درهم، وتتراوح مساحاتها من 734 إلى 890 قدم مربع، مقابل 1,005,888 درهم للشقق المكونة من غرفتي نوم والتي تمتد على مساحة 1,073 قدم مربع. أما الشقق المكونة من ثلاث غرف نوم فتبدأ أسعارها من 1,550,888 درهم بمساحة تصل إلى 1,516 قدم مربع.

واختتم بن سليم قائلاً: “في الحقيقة، يوفر هذا المشروع قيمة كبيرة بسعرٍ تنافسي. دون أن ننسى خطط الدفع الجذابة والمرنة، حيث يمكن للعميل حجز شقته المفضلة عبر دفع 5% من قيمة الشقة كدفعة أولى. حسب تقديراتنا، من المنتظر أن توفر شقق الاستوديو عائد على الاستثمار بنسبة 12%”.

لمحة عن سيفن تايدز:

سيفن تايدز هي شركة قابضة خاصة يقع مقرها في مدينة دبي بدولة الإمارات العربية المتحدة، وتم تأسيسها في عام 2004. تركز الشركة حالياً على قطاعات الضيافة والعقارات، وتهدف إلى التوسع عبر العمل بروح الابتكار وخلق الشراكات الاستراتيجية والاستفادة من الفرص المتاحة من أجل تعزيز محفظتها التي تشمل العديد من الفنادق العريقة، والمباني التجارية، والأبراج السكنية، والمجمعات متعددة الاستخدامات في مدينتي لندن ودبي.{:}