{:en}For the first time in GCC{:}{:ar}لأول مرة في دول مجلس التعاون الخليجي {:} Great Place To Work reveals 2020 Best Workplaces for Women

{:en}

Dubai, UAE, October 6th 2020: GROHE, a leading global brand for complete bathroom solutions and kitchen fittings, has been officially recognized as one of the 2020 Best Workplaces for Women in GCC, by leading global workplace culture authority Great Place to Work® Middle East. Taking place for the first time in the region, Great Place to Work® recognized 40 organizations in GCC.

Since 2014 GROHE has been part of the strong brand portfolio of the Japanese manufacturer of pioneering water and housing products LIXIL. In order to offer “Pure Freude an Wasser”, every GROHE product is based on the brand values of quality, technology, design and sustainability. Focused on customer needs, GROHE thus creates intelligent, life-enhancing and sustainable product solutions that offer relevant added value – and bear the “Made in Germany” seal of quality: R&D and design are firmly anchored as an integrated process in Germany. GROHE takes its corporate responsibility very seriously and focuses on a resource-saving value chain. Since April 2020, the sanitary brand has been producing CO2-neutral worldwide. GROHE has also set itself the goal of using plastic-free product packaging by 2021.

In the past ten years alone, more than 460 design and innovation awards as well as several top rankings at the German Sustainability Award have confirmed GROHE’s success. GROHE was the first in its industry to win the CSR Award of the German Federal Government and was also featured in the renowned Fortune® magazine’s ranking of Top 50 that are “Changing the World”.لأول مرة في دول مجلس التعاون الخليجي

Renu Misra, President at GROHE MENA said: “We are proud to be recognized among the top 40 Best Workplace for Women in the GCC! This achievement is a testament to our continuous journey to further build on the strong foundation of our culture that supports women empowerment and recognizes the important perspective that women bring to the organization. This recognition is a tribute to the great pride our team holds in our brand, our products, our success together and the inspiring culture we have created as a team. We hope to continue our Great Place to Work journey together and build on our success for many more years to come…”

All certified organizations were considered for the list, but the 40 Best Workplaces were selected by focusing on the Trust Index© survey averages rated by female employees, while taking into consideration female ratio in each organization along with the fair treatment regardless of gender.

Ibrahim Mougharbel, Managing Director, Great Place To Work® UAE said: “Our research shows that men have a better experience at work than women, hence, we are very proud to be launching for the first time in the region the top 40 Best Workplaces for Women in GCC, and in line with our 2020 strategy of recognizing organizations across the region that are working hard to close the gender gap and sustain a high trust, high performing culture for ALL employees.”

“Women today face a unique set of challenges both in and out of the workplace ranging from pay, fairness, empowerment, etc. The Best Workplaces on this list have created a greater sense of fairness, collaboration, and professional development for female employees. These positive experiences empower them to bring their full potential to the workplace and the world”, said Tanzeel Rahman, Managing Director, Great Place To Work® Saudi Arabia.

The ‘Best Workplaces for Women in GCC’ are represented by a diverse number of governmental entities and industries including logistics, technology, finance, media, retail, fashion, FMCG, hospitality, healthcare and manufacturing.

“Employees told us how they felt about 60 different aspects of their workplace culture, including credibility, respect, pride and camaraderie. Among these, measurements of fairness and equity revealed the biggest gaps between womens’ and mens’ workplace experience; Women, more often than men, experience management playing favorites and handing out promotions and work projects unfairly”, said Mazen Harb, Managing Director, Great Place To Work® Middle East

About Great Place to Work:

Great Place to Work® is the global authority on workplace culture. It helps organizations quantify their culture and produce better business results by creating a high-trust work experience for all employees. Emprising®, its culture management platform, empowers leaders with the surveys, real-time reporting, and insights they need to make data-driven people decisions. The company uses its unparalleled benchmark data to recognize Great Place to Work-Certified™ companies and the Best Workplaces in the U.S. and more than 60 other countries, including Fortune’s annual list of the 100 Best Companies to Work For.

To learn more, visit greatplacetowork.me, listen to the podcast Better by Great Place to Work, and read “A Great Place to Work for All.” Join the community on LinkedInTwitter, Facebook, Instagram and YouTube.

{:}{:ar}مؤسسة Great Place to Work® تكشف النقاب عن أفضل أماكن العمل للنساء للعام 2020

دبي، الإمارات العربية المتحدة، في 6 أكتوبر، 2020: حصدت شركة “غروهي”، العلامة التجارية الرائدة في توريد التجهيزات الصحية (للمطابخ والحمامات)، تميّزاً جديداً، حيث تم اختيارها من قبل مؤسسة Great Place to Work® الشرق الأوسط، الهيئة العالمية الرائدة في مجال ثقافة مكان العمل، والاعتراف بها رسيماً كأحد أفضل أماكن العمل للنساء في دول مجلس التعاون الخليجي. وجرت اختيارات Great Place to Work® لأفضل أماكن العمل للنساء، للمرة الأولى في المنطقة العربية، حيث قامت بالاعتراف بـ 40 مؤسسة في دول الخليج العربي.

تشكل شركة “غروهي” منذ العام 2014، جزءاً من محفظة العلامة التجارية القوية للمصنع الياباني الرائد عالمياً في قطاع منتجات المياه المبتكرة والإسكان LIXIL. وفي إطار جهودها لتقديم المتعة المثلى في استخدام المياه تماشياً مع شعار “Pure Freude an Wasser“، يعتمد كل منتج من منتجات “غروهي” على قيم العلامة التجارية في مجال الجودة والتكنولوجيا والتصميم والاستدامة. وتقدم “غروهي” إنطلاقاً من تركيزها على تلبية احتياجات العملاء، حلول المنتجات الذكية والمستدامة والمعززة للحياة، التي توفر قيمة مضافة ذات صلة وتحمل شارة الجودة “صنع في ألمانيا”: فالبحوث والتطوير والتصميم متجذّرة بقوة في ألمانيا كعملية متكاملة. وتحرص “غروهي” على الإلتزام بالمسؤولية الإجتماعية للشركات، حيث تركز على سلسلة القيمة الموفّرة للموارد. ومنذ أبريل 2020، تقوم العلامة التجارية للمنتجات الصحية، بإنتاجٍ خالٍ من الكربون عالمياً. كما وضعت “غروهي” هدفاً لتحقيقه بحلول العام 2021 يتمثل في استخدام عبوات منتجات خالية من البلاستيك.

وعلى مدى السنوات العشر الماضية، تم ترسيخ نجاح “غروهي” بفوزها بأكثر من 460 جائزة في التصميم والابتكار فضلاً عن عدة تصنيفات في إطار جائزة الاستدامة الألمانية. كما كانت “غروهي” الشركة الأولى في مجالها، التي تفوز بجائزة المسؤولية الاجتماعية للشركات من الحكومة الاتحادية الألمانية. كما أُدرجت من ضمن قائمة تصنيفات مجلة فورتشن الشهيرة، لأبرز 50 شركة الذين ساهموا في “تغيير العالم”.لأول مرة في دول مجلس التعاون الخليجي

وقالت رينو ميسرا رئيس شركة “غروهي” في منطقة الشرق الأوسط وشمال أفريقيا: “نحن فخورون بأن نكون من بين فضل 40 مكان عمل للنساء في دول مجلس التعاون الخليجي. ويشكل هذا الإنجاز دليلاً على مسيرتنا المتواصلة، وعملنا المستمر في تعزيز وإرساء ثقافتنا المبنية على أساسٍ متين، والتي تقوم على دعم الجهود المبذولة لتمكين المرأة والإعتراف بالمنظور المهم الذي تجلبه النساء إلى مؤسسات العمل. وهذا الإعتراف بمثابة تكريم للإعتزاز والفخر الكبير الذي يشعر به فريقنا تجاه علامتنا التجارية ومنتجاتنا وللنجاح الذي حققناه سوياً وللثقافة الملهمة التي نجحنا في إرسائها كفريقٍ واحد. ونأمل بمواصلة مسيرتنا كأفضل أماكن العمل معاً، ونبني نجاحاتنا سوياً لسنواتٍ عديدة مقبلة”.

ولقد تم النظر في جميع المنظمات المعتمدة في القائمة، ولكن تم اختيار أفضل 40 مكان عمل من خلال التركيز على مؤشر الثقة، ومتوسطات الاستطلاع التي تم تصنيفها من قبل الموظفات، مع الأخذ بعين الاعتبار نسبة الإناث في كل منظمة إلى جانب المعاملة العادلة بغض النظر عن الجنس.

من جهته قال إبراهيم مغربل، العضو المنتدب في Great Place to Work®في دولة الإمارات العربية المتحدة:” أظهرت أبحاثنا أن الرجال يملكون خبرة وتجربة أفضل في العمل مقارنةً مع النساء، بناءً على ذلك، نحن فخورون جداً بأن نطلق لأول مرة في المنطقة أفضل 40 مكان عمل للنساء في دول مجلس التعاون الخليجي، وذلك تماشياً مع استراتيجيتنا لعام 2020 المتمثلة في الاعتراف بالمنظمات في جميع أنحاء المنطقة، التي تعمل بجد لسد الفجوة بين الجنسين والحفاظ على ثقة عالية وثقافة عالية الأداء لجميع الموظفين”.

فيما اعتبر تنزيل رحمان، المدير العام في Great Place to Work® في المملكة العربية السعودية:” تواجه النساء اليوم، مجموعة فريدة من التحديات داخل وخارج مكان العمل تتراوح بين الأجور والإنصاف والعدالة والتمكين وما إلى ذلك. ولقد ساهم إدراج أفضل مكان للعمل للنساء في هذه اللائحة، في تحقيق الشعور بالإنصاف بقدرٍ أكبر والتعاون والتطوير المهني في صفوف الموظفات. هذه التجارب الإيجابية من شأنها تمكينهن لتحقيق كامل إمكاناتهن وطاقاتهن في مكان العمل وفي العالم”

وتتمثل “أفضل أماكن العمل للنساء في دول مجلس التعاون الخليجي”، من خلال عدد متنوع من الهيئات الحكومية والقطاعات بما في ذلك الخدمات اللوجستية والتكنولوجيا والتمويل والإعلام وتجارة التجزئة والأزياء والسلع الاستهلاكية والضيافة والرعاية الصحية والصناعات التحويلية.

وفي معرض تعليقه على هذا الحدث قال مارزن حرب المدير العام في Great Place To Work® في الشرق الأوسط:” لقد عبّر الموظفون لنا عن شعورهم تجاه نحو 60 جانباً مختلفاً فيما يتعلق بثقافة مكان العمل الذي يعملون فيه، بما في ذلك المصداقية والاحترام والإعجاب وروح الزمالة. ومن ضمن هذه الجوانب، كشفت المقاييس المتعلقة بالإنصاف والمساواة، الفوارق الكبرى والثغرات بين تجربة مكان العمل للنساء والرجال، إذ أن النساء، أكثر من الرجال، يعاملن بطريقة غير عادلة، لناحية التجربة الإدارية فيما يتعلق بالأفضلية ومنح الترقيات ومشاريع الأعمال”

نبذة عن Great Place to Work

Great Place to Work® هي هيئة عالمية في مجال ثقافة مكان العمل. تعمل على مساعدة المؤسسات على تحديد ثقافتها وتحقيق نتائج أعمال أفضل من خلال تحقيق تجربة عمل عالية الثقة لجميع الموظفين. ومن خلال منصتها الخاصة لإدارة الثقافة Emprising®، تساهم في تمكين القادة من خلال الاستطلاعات والأبحاث والتقارير الآنية والأفكار الرؤى التي يحتاجونها لاتخاذ القرارات التي تعتمد على البيانات. وتستخدم الشركة البيانات المعيارية التي لا مثيل لها لتحديد واصدار شهادة أفضل أماكن العمل Great Place to Work-Certified™ المعتمدة للشركات وأفضل أماكن العمل في الولايات المتحدة وفي أكثر من 60 دولة أخرى بما في ذلك قائمة مجلة فورتشن السنوية لأفضل 100 شركة للعمل لديها.{:}