{:en}JAGGAER takes centre stage  {:}{:ar}مشاركة واسعة لشركة جاقار في مؤتمر كونفيس الافتراضي {:} at inaugural Saudi Arabia Digital Procurement Virtual Confex

{:en}

  • JAGGAER Vice President of Product Management delivers keynote speech at the inaugural Digital Procurement KSA virtual event
  • The event brought together key decision-makers from a host of industries
  • Saudi Arabia developing more advanced procurement function to support Vision 2030 and massive infrastructure pipeline

Dubai, United Arab Emirates, October 12th, 2020: JAGGAER, the world’s largest independent spend management company, has underscored the importance of digital procurement transformation during the inaugural Digital Procurement KSA Virtual Confex, which took place on the 8th October.

The event addressed the challenges faced by procurement leaders in Saudi Arabia due to COVID-19 and how companies can minimise their economic impact, support communities, and create new opportunities as economies rebound. The event also highlighted the digitally-led steps required to support employees, maintain business continuity, and build for the future.

As a keynote speaker at the event, JAGGAER’s Amenallah Reghimi, Vice President of Product Management, presented the session, Leading and Enabling Digital Procurement Transformation. He discussed how procurement impacts business strategy, which leadership style helps lead digital procurement transformation, and the new and emerging technologies procurement professionals need to pay attention to.مشاركة واسعة لشركة جاقار في مؤتمر كونفيس الافتراضي للمشتريات الرقمية

“As part of Saudi Arabia’s drive to realise Vision 2030, we have seen the country focus on developing the Information and Communications Technology (ICT) Strategy 2023, and already several changes within key industry sector have been implemented,” said Reghimi.

“Saudi Arabia is well placed to adopt digital procurement at a more advanced level, which will help solve market problems and provide massive value to businesses. Now, more than ever is the time for organisations within Saudi Arabia to fully utilise digital procurement to increase profit margins exponentially and build a growing and loyal customer base,” he added.

The virtual event included a range of panel discussions, live Q&As, polls, and prearranged one-to-one meetings. Topics discussed during the day included ‘The impact of AI on the purchasing function during COVID-19’, ‘Enterprise Resource Planning (ERP) Procurement Cloud,’ ‘Digital Procurement: Perspectives and Developments’ and ‘Managing the impact on procurement for resilience and growth.’

Reghimi, who is based in JAGGAER’s global HQ in Morrisville, North Carolina, has earned a plethora of accolades as a global thought leader, innovator, and influencer regarding digital procurement. Early this year, Thinkers360 honoured him with multiple titles, including ‘No. 1 in COVID-19 Business Impact’, ‘No.1 in Open Innovations’, and ‘No.5 in Procurement’.

About JAGGAER

JAGGAER is the world’s largest independent spend management company, connecting customers to a network of 4 million suppliers in 70 countries, served by offices located in the Americas, APAC, Asia and EMEA.

JAGGAER offers complete SaaS-based Source-to-Pay eProcurement solutions with advanced Spend Analytics, Sourcing, Supplier Management, Contract Lifecycle Management, Savings Tracking, and intelligent workflow capabilities all on a single platform, JAGGAER ONE. JAGGAER has pioneered spend solutions for over two decades and continues to lead the innovation curve by listening to customers and stakeholders in all industry sectors, public services and academia.

Additionally, JAGGAER integrates with most ERPs, can transact on one single platform or easily complement existing systems to drive more value and holds 37 patents – more than any other spend management provider.

{:}{:ar}للمشتريات الرقمية في السعودية

  • نائب رئيس إدارة المنتجات في جاقار يلقي كلمة رئيسة في افتتاح الحدث الافتراضي للمشتريات الرقمية في المملكة العربية السعودية
  • جمع هذا الحدث أبرز صناع القرار من مختلف الصناعات والقطاعات
  • نظام المشتريات في المملكة يشهد تطوراً واضحاً بما يتماشى مع رؤية 2030 ونمو البنية التحتية

دبي، الإمارات العربية المتحدة، 12 أكتوبر 2020: أكدت جاقار، شركة إدارة الإنفاق المستقلة الأكبر على مستوى العالم، خلال مشاركتها الواسعة في افتتاح مؤتمر كونفيس الافتراضي للمشتريات الرقمية في السعودية الذي أقيم في الثامن من شهر أكتوبر الحالي، على أهمية التحول الرقمي في مجال المشتريات.

سلط هذا الحدث الضوء على التحديات التي تواجه أصحاب القرار في قطاع المشتريات في المملكة العربية السعودية نتيجة جائحة كوفيد-19، مبيناً في الوقت عينه قدرة الشركات على التقليل من حجم الأضرار الاقتصادية التي سببتها الجائحة، كما تم التطرق إلى دور الشركات في دعم المجتمعات وخلق فرص جديدة مع بدء تعافي الاقتصاد، بالإضافة إلى الخطوات المطلوبة في المجال الرقمي، لتوفير الدعم للموظفين والحفاظ على استمرارية الأعمال والبناء للمستقبل.

بصفته متحدث رئيسي في الحدث، قدّم أمين الله ريجيمي، نائب رئيس إدارة المنتجات لدى جاقار، جلسة رئيسية بعنوان “قيادة وتمكين التحول الرقمي في مجال المشتريات”. ناقش فيها تأثير المشتريات على استراتيجية الأعمال، والدور الذي يلعبه المدراء في عملية التحول الرقمي، بالإضافة إلى ضرورة تبني المتخصصين في هذا المجال، لأفضل التقنيات الجديدة التي تدعم المشتريات.

تعليقاً على ذلك، قال ريجيمي: “كجزء من خطة المملكة العربية السعودية لتحقيق أهداف رؤية 2030، شهدنا تركيز الحكومة على تطوير استراتيجية وزارة الاتصالات وتقنية المعلومات 2023، وإجرائها للعديد من التغييرات في بعض الصناعات الرئيسية.

“في ضوء ذلك، باتت المملكة في وضعٍ جيد لاعتماد حلول متقدمة في إدارة المشتريات الرقمية، مما سيساعد في حل المشاكل الشائعة في السوق، وإضافة قيمة كبيرة إلى الأعمال. تمتلك المؤسسات في المملكة العربية السعودية اليوم أكثر من أي وقتٍ مضى، فرصةً مناسبة للاستفادة الكاملة من تبني المشتريات الرقمية، وهو ما سيساعدها على زيادة الأرباح بشكلٍ ملحوظ، وبناء قاعدة عملاء متنامية مبنية على أسس متينة”.مشاركة واسعة لشركة جاقار في مؤتمر كونفيس الافتراضي للمشتريات الرقمية

هذا وشهد الحدث الافتراضي مجموعة من الندوات الحوارية، وجلسات البث المباشر المخصصة للأسئلة والأجوبة، فضلاً عن استطلاعات الرأي، والاجتماعات الثنائية المجدولة مسبقاً. ومن أبرز المواضيع التي تمت مناقشتها على مدار اليوم، “تأثير الذكاء الاصطناعي على وظائف الشراء خلال جائحة كوفيد-19، و”دور سحابة المشتريات في تخطيط موارد المؤسسات”، و”المشتريات الرقمية: وجهات النظر والتطورات”، بالإضافة إلى “كيفية التعامل مع التأثيرات في مجال المشتريات لتحقيق المرونة والنمو”.

سبق لريجيمي الذي يعمل في مكتب جاقار في موريسفيل، كارولينا الشمالية بالولايات المتحدة الأمريكية، أن حصل على عدد كبير من الجوائز المرموقة، بصفته قائد فكري عالمي ومبتكر ومؤثر في مجال المشتريات الرقمية. وفي وقتٍ مبكر من هذا العام، تم تكريمه من قبل ثينكرز360 ومنحه العديد من الألقاب، بما في ذلك “الرقم واحد في تأثير كوفيد-19 على الأعمال”، وكذلك “الرقم واحد في الابتكار المفتوح” “والرقم خمسة في المشتريات”.

نبذة عن شركة جاقار

تعتبر “جاقار” أكبر شركات إدارة الإنفاق المستقلة على مستوى العالم مع أكثر من 1850 عميل متصل بشبكة من 4 مليون مورد في 70 دولة، بمساعدة مكاتب الشركة الموزعة في أمريكا الشمالية وأمريكا اللاتينية وأوروبا والمملكة المتحدة وأستراليا وآسيا والشرق الأوسط. توفر “جاقار” حلول مبيعات مباشرة وغير مباشرة إلكترونية (eProcurement) قائمة بشكل كامل على مفهوم ’البرمجيات كخدمة‘ (SaaS) مع قدرات استثنائية في مجالات تحليلات الإنفاق المتقدمة وعمليات التوريد المعقدة وإدارة الموردين وإدارة دورة حياة العقود وتعقب الوفورات وقدرات سير العمل الذكية. ولطالما تمتعت الشركة بمكانة ريادية في مجال حلول الإنفاق على مدار عقدين من الزمن، كما أنها تواصل قيادة منحنى الابتكار من خلال تلبية متطلبات عملائها وتحليل السوق. وتحظى مجموعات الحلول التي تقدمها الشركة بدرجة عالية من الموثوقية من أبرز وأكبر الشركات في قطاعات التعليم والتصنيع والرعاية الصحية والسلع الاستهلاكية والخدمات اللوجستية والبناء والمرافق العامة ومؤسسات الخدمات العامة. وعلاوةً على ذلك، تمتلك ’جاقار‘ 37 براءة اختراع مختلفة – لتتفوق بذلك على كافة الشركات المتخصصة في مجال إدارة الإنفاق.{:}