{:en}IKEA’s New Store Gets Closer to Customers in the Capital{:}{:ar}ايكيا تطلق متجراً جديداً في أبوظبي لتعزيز قربها من عملائها{:}

{:en}

Set to open on 10th November, the new store will be the second in Abu Dhabi, offering a wide array of inspiring solutions and convenient services for the many people.

United Arab Emirates, 26 October 2020: Swedish furniture giant, IKEA, today announced that its second store in Abu Dhabi and fifth across the Emirates will be opened in Al Wahda Mall on 10th November. Spread across over 2,100 square metres on the first floor of the Al Wahda Mall, the store will offer its much-loved range of products, but in a much more convenient location for those living downtown.

The store will be home to approximately 2,000 low and medium sized ready-to-assemble furniture and home essentials with quick access for customers who require their essentials on the go. The store will also offer inspiring solutions, and convenient services of home and kitchen planning, textile stitching and others. For all other products, customers will have digital access to the full range and can place their orders in-store to have them delivered or opt for store delivery. In addition, a Swedish Café will be available for dine-in and take away including favourites such as the shawarma, the hot-dog and Swedish pastries.

Commenting on the announcement, Vinod Jayan, Managing Director – IKEA UAE, Egypt and Oman said, “One of our key strategic objectives at IKEA is to reach and engage with many more of the many people, and with the opening of our second store in Abu Dhabi we edge closer to achieving our goal. We know that time is of the essence for the many people therefore with the mall’s strategic and central location, we will be bringing the IKEA experience closer to people’s homes, in a more convenient and compact IKEA store. Al Wahda Mall remains a top destination for shopping, entertainment and leisure in the heart of Abu Dhabi, so we are thrilled to be able to bring our new IKEA concept store to this location. The full size IKEA store in Yas Island, which operates on an area of 33,000 m2 since 2011, will continue to be the go-to destination for the complete inspiring IKEA experience, so our goal is to create a closer glimpse of that experience at the heart of the Abu Dhabi Island.”

The store comes in line with the brand’s growth strategy across the region and commitment to bricks-and-mortar stores across its operating markets. The Abu Dhabi Wahda Mall store aims to build on the success of the IKEA expansion plans, that have already been seen at its Jebel Ali Festival Plaza Store, the largest in Dubai. Opened little over a year ago, the store caters to the the significant area of Dubai South and nearby commuters. Further stores are set to open in UAE, Cairo and Muscat in the coming years.

About IKEA UAE

IKEA UAE, a member of Al-Futtaim group of companies, offers an extensive range of home furnishing products & accessories of good design, value and functionality. In the UAE for 29 years, the IKEA stores in Dubai Festival City,  Festival Plaza in Jebel Ali and Yas Island, Abu Dhabi closely follow the popular self-serve and self-assembly concept which was conceived in Sweden over half a century ago. IKEA serves a wide choice of refreshments at the IKEA Restaurant and Café. The Customer Ordering and Collection Point in Al Ain offers residents easy access to well-designed products at a great price.

Customers can also join the IKEA FAMILY loyalty programme to avail of great offers and extended services on every visit to the store. Toll free number for the world-famous brand is 800 4532 (800 IKEA). For more information visit www.IKEA.ae, www.facebook.com/IKEAUAE or @IKEAUAE on Twitter.

About Al-Futtaim

Established in the 1930s as a trading business, Al-Futtaim today, is one of the most diversified and progressive, privately held regional businesses headquartered in Dubai, United Arab Emirates.

Structured into five operating divisions; automotive, financial services, real estate, retail and health; employing more than 42,000 employees across 29 countries in the Middle East, Asia and Africa, we partner with over 200 of the world’s most admired and innovative brands.

Al-Futtaim’s entrepreneurship and relentless customer focus enables the organisation to continue to grow and expand; responding to the changing needs of our customers within the societies in which we operate.

By upholding our values of respect, excellence, collaboration, integrity; Al-Futtaim continues to enrich the lives and aspirations of our customers each and every day. For more information visit: www.alfuttaim.com.

{:}{:ar}ايكيا تعتزم افتتاح المتجر يوم 10 نوفمبر لتسجّل ثاني حضور لها في العاصمة الإماراتية، وتقدّم مجموعةً واسعةً من الحلول الملهمة والخدمات التي تلبي احتياجات الجميع.

دبي، الإمارات العربية المتحدة؛  26أكتوبر 2020: كشفت ايكيا، العلامة السويدية الرائدة في قطاع المفروشات، عن افتتاح متجرها الثاني في أبوظبي والخامس على مستوى الإمارات العربية المتحدة، وذلك في الوحدة مول يوم 10 نوفمبر 2020. ومن المقرر أن يقدم المتجر من موقعه في الطابق الأول على مساحة تتجاوز 2100 متر مربع، باقة متنوعة من منتجات ايكيا بهدف تعزيز سهولة وصول سكان وسط مدينة أبوظبي إلى أثاثهم المفضل من تصميمات العلامة.

ويضم المتجر قرابة 2000 قطعة صغيرة ومتوسطة الحجم من المفروشات الجاهزة للتركيب والأدوات المنزلية الأساسية. كما يعرض المتجر منتجاته بأسلوب يساعد زواره على الوصول إلى ما يحتاجونه بسرعة. كما يتيح المتجر باقةً متنوعةً من الإكسسوارات والمعدّات الأساسية المنزلية والحلول المبتكرة والخدمات التي تسهّل حياتهم اليومية. أما الراغبين باقتناء أي من منتجات ايكيا الأخرى فيمكنهم الحصول عليها عبر الإنترنت أو عبر خدمة التوصيل من المتجر. كما يحتضن المتجر مقهى سويدياً واسعاً يقدم أشهى الوجبات التي يمكن تناولها داخل المقهى أو للطلبات الخارجية. وتضم قائمة المقهى العديد من خيارات ايكيا الشهيرة مثل الشاورما والهوت دوج والكثير غيرها.

وفي إطار تعليقه على افتتاح المتجر، صرّح فينود جايان، المدير الإداري لدى ايكيا في الإمارات العربية المتحدة ومصر وسلطنة عًمان: “تتمحور أحد أهدافنا الاستراتيجية في ايكيا حول تعزيز الوصول والتفاعل مع المزيد من شرائح المجتمع أينما كانوا. وهذا ما نقترب من تحقيقه مع إطلاق ثاني متاجرنا في أبوظبي. ولأننا نعلم أهمية الوقت بالنسبة إلى عملائنا وندرك الموقع الاستراتيجي الذي يتميز به الوحدة مول وسط العاصمة، حرصنا على الجمع بين كافة هذه العوامل لتوفير تجربة ايكيا مصغّرة في موقع أقرب إلى منازل العملاء وضمن متجر متكامل. لذلك يسعدنا افتتاح موقعنا الجديد في مركز تجاري يتصدّر مشهد التسوق والترفيه والتسلية في قلب أبوظبي. وفي الوقت الذي يواصل فيه متجرنا في جزيرة ياس، القائم منذ 2011 والواقع على مسافة تبلغ 33 ألف متر مربع، ترسيخ مكانته كوجهة مفضّلة لاستكشاف جوهر ايكيا وتجربتها الشاملة، يتمثل الهدف الذي نسعى إلى تحقيقه ضمن الموقع الجديد في تقديم لمحة أقرب عن هذه التجربة في قلب جزيرة أبوظبي”.

ويتماشى إطلاق المتجر مع استراتيجية العلامة لتعزيز نموّها في المنطقة والتزامها بتوسيع منافذها على امتداد الأسواق التي تتواجد ضمنها. وتأتي خطوة التوسع في أبوظبي بعد النجاح الذي حققته ايكيا عند التوسع في دبي عبر افتتاح متجرها الأكبر في الإمارة، ضمن فستيفال بلازا مول في منطقة جبل علي. حيث نجح هذا المتجر منذ افتتاحه منذ أكثر من عام بقليل في تلبية احتياجات العملاء في منطقة دبي الجنوب والمناطق المحيطة بها. ومن ناحية أخرى، تخطّط العلامة لافتتاح المزيد من متاجر ايكيا في الإمارات والقاهرة ومسقط خلال السنوات القادمة.

لمحة حول ايكيا الإمارات:

تقدم ايكيا الإمارات، العضو في مجموعة شركات الفطيم، مجموعة واسعة من منتجات الأثاث والإكسسوارات المنزلية التي تتميز بالتصميم الجيد والقيم العالية والوظيفة العملية. وتتبع متاجر ايكيا، في دبي فستيفال سيتي وفستيفال بلازا بجبل علي وجزيرة ياس بأبوظبي، منذ 29 عاماً المفهوم الأصلي للخدمة الذاتية والتركيب الذاتي، والذي قامت عليه العلامة في السويد قبل نصف قرن، وتقدم ايكيا مجموعة متنوعة من المرطبات في المطعم والمقهى التابع لها. ومن خلال نقطة طلب واستلام المنتجات التي تم افتتاحها حديثاً في العين، يمكن للمقيمين في المنطقة الوصول بسهولة إلى المنتجات ذات التصميم المميز والسعر الرائع.

وبإمكان العملاء أيضاَ الانضمام إلى برنامج الولاء لعائلة ايكيا، والاستفادة من العروض الرائعة والخدمات الإضافية لدى كل زيارة لهم. يمكن الاتصال بالرقم المجاني للعلامة الشهيرة عالمياً 800 4532 (800 IKEA)، لمزيد من المعلومات، يرجى الاطلاع على الروابط التالية:www.IKEA.ae،www.facebook.com/IKEAUAE أو @IKEAUAE على تويتر.

نبذة عن مجموعة الفطيم

تعد مجموعة الفطيم، التي تأسست خلال ثلاثينيات القرن العشرين، إحدى أهم شركات الأعمال الإقليمية الأكثر تنوعا ومواكبة للتطور، ويقع مقرها الرئيسي في دبي بدولة الإمارات العربية المتحدة.

وتوظف الفطيم أكثر من 42,000 شخص في خمسة أقسام تشغيلية هي السيارات، والخدمات المالية، والعقارات وتجارة التجزئة والعناية الصحية، وتدير الفطيم قطاعات أعمالها في 29 دولة في الشرق الأوسط وآسيا وأفريقيا عبر شراكات وثيقة مع ما يزيد على 200 من أفضل لعلامات التجارية المبتكرة والرائدة عالمياً.

ومن خلال اتباعها منهجيةً رياديةً راسخة في مجال خدمة العملاء، تمكنت مجموعة الفطيم من الاستمرار في النمو والتوسع وواصلت تلبيتها للاحتياجات المتغيرة وطلبات العملاء في كافة المجتمعات والنشاطات المختلفة.

كما تتابع الفطيم إلهام عملائها وإغناء حياتهم اليومية من خلال اعتمادها نهجاً إدارياً فعّالاً يقوم على التمسك بقيم الاحترام والتميز والتعاون والنزاهة.{:}