{:en}Travelling Tailor service by Collars&Cuffs{:}{:ar}”كولارز آند كافز” تحقق نجاحًا منقطع النظير في خدمة “الخياط المتجول”{:} becomes a popular gifting option as customers prioritise safety

{:en}

Dubai, 26 October 2020: Collars & Cuffs (C&C), a Dubai–based bespoke tailoring service, has witnessed a surge in the number of people opting for its Travelling Tailor service as a gifting option, as customers prioritise their loved ones’ safety with the rising number of coronavirus cases in the UAE.

As family gatherings, marriages, or other occasions are now allowed, albeit being spent while staying at a distance, customers are still avoiding crowded shopping experiences and opting for the Travelling Tailor, the home and office service by C&C. It is gaining popularity as a gifting option among the existing and the new clients of C&C.

This unique service of bespoke garments stitched to perfection and delivered at the customers’ doorstep makes it possible for people to avoid entering crowded public places and ensure they enjoy a memorable experience from the safety of their home or office.

C&C’s Sartorial Director Samrat Amarnani said, “Collars & Cuffs is known for integrating elements of modern culture and the timeless appeal of style to its bespoke pieces by expressing the creative side of fashion while making sure each garment stays true to its handcrafted roots. There cannot be a better gift to give at this time – a gift of convenience and safety, with no compromises on the quality.”

In order to make an informed decision, each customer’s personal preferences are discussed via a quick call prior to the initial visit to make sure the perfect selection from their range of over 5,000 fine Italian and English fabrics is taken into consideration. Based on the customer’s preferences, the Wardrobe Consultant guides them on the most flattering designs, colours and fits that will suit their personality and style. Each C&C garment is hand-stitched with the finest natural fabrics and accessories chosen specifically by the wearer. It is an investment in time and quality that results in a greater longevity of the garment.

The luxury Travelling Tailor service is a reflection of C&C’s commitment to sartorial excellence and its aim to provide each customer with the highest quality and best fitting garments that bespoke tailoring can offer, all at affordable prices and in the safest way possible.

About Collars & Cuffs:

Collars & Cuffs’ dedicates itself to the pursuit of sartorial excellence by providing each customer with the highest quality and best fitting garment that bespoke tailoring can offer, all at an affordable price. The company is distinguished by its unique step-by-step styling process, which takes a customised approach to each and every customer to create one-of-a-kind garments that truly reflect their personalities and tastes. They also offer traveling tailor services, which means you can create that fantastic ensemble in the comfort and privacy of your own home or office.

{:}{:ar}

  • الشركة تضمن لعملائها أعلى معايير السلامة مع توفير الوقت والمال

ونظرًا لحظر التجمعات العائلية وحفلات الزفاف والمناسبات الأخرى، ورغم تطبيق إجراءات التباعد الجسدي، لا يزال الكثيرون من العملاء يتجنبون التسوق في الأماكن المزدحمة، الأمر الذي يدفعهم إلى الاستفادة من خدمة “الخياط المتجول” التي توفرها “كولارز آند كافز” للمنازل والمكاتب. وتمكنت هذه الخدمة من تحقيق انتشار واسع بفضل إقبال الكثيرين عليها كخيار لتقديم الهدايا بين عملاء الشركة الحاليين والجدد.

وتتيح هذه الخدمة الفريدة توفير الملابس المفصلة والمُصممة حسب الطلب بطريقة مثالية، وتسليمها إلى منازل العملاء. وبهذه الطريقة، يمكنهم تجنب الدخول إلى الأماكن العامة المزدحمة، والتأكد من حصولهم على تجربة آمنة وفريدة من نوعها من منازلهم أو مكاتبهم.

وقال سمرات أمارناني، مدير “كولاز آند كافز”: “لقد نجحنا في تحقيق شهرة واسعة لقدرتنا على دمج عناصر الثقافة الحديثة مع جاذبية الأناقة الخالدة للوصول إلى قطع مصممة حسب الطلب، وذلك من خلال التعبير عن الجانب الإبداعي في عالم الأزياء، والتأكد من أن كل منتج نبدعه يجسد انعكاساً قوياً للمسات التفصيل اليدوي. إن أفضل هدية يمكن تقديمها في هذا الوقت هي ضمان الراحة والسلامة، من دون التنازل عن الجودة، وهذا ما تمتاز به خدمة “الخياط المتجول”.

ولمساعدة العملاء على اتخاذ قرارات صائية، يمكنهم مناقشة مختلف الجوانب الشخصية المفضلة عبر المكالمات الهاتفية السريعة قبل الزيارة الأولية، كخطوة مبدئية للتأكد من مراعاة الاختيار الأمثل من مجموعة “كولارز آند كافز” التي تضم أكثر من خمسة آلاف نوع من الأقمشة الإيطالية والإنجليزية الفاخرة. وبناءً على ما يفضله العميل، يقدم مستشار الخدمة المتخصص مجموعة واسعة من التصاميم والألوان الملائمة التي تناسب شخصية العميل وأسلوب حياته. وبعد ذلك، يتولى حرفيو “كولارز آند كافز” خياطة الملابس يدوياً، والاعتماد على أجود الأقمشة والاكسسوارات الطبيعية التي يختارها العملاء على وجه التحديد. ويؤدي ذلك إلى الاستغلال الأمثل للوقت، مع ضمان أعلى مستويات الجودة في اختيار الأقمشة والتصاميم على حد سواء.

وتعد خدمة “الخياط المتجول” انعكاساً لالتزام “كولارز آند كافز”  بالتميز في التصميم، وتتطلع من خلالها إلى تزويد كل عميل بأعلى جودة ممكنة، وأفضل الملابس المناسبة التي يمكن توفيرها عن طريق التفصيل والتصميم المتخصصين، مع ضمان الحصول عليها بأسعار معقولة وبأكثر الطرق أماناً.

نبذة عن “كولارز آند كافز”:

تسعى “كولارز آند كافز” إلى تحقيق التميز في عملها من خلال تزويد كل واحد من عملائها بأجود الملابس وأفضلها بالاعتماد على تصميمها وإنتاجها حسب الطلب، وبسعر مناسب. وتتميز الشركة بتصميماتها الفريدة خطوة بخطوة، مع اتباعها نهجًا خاصًا لكل عميل، لضمان تقديم قطع فريدة من نوعها تعكس شخصياتهم وأذواقهم، وتوفر أيضًا خدمات “خياط الزائر”، ما يساعد العميل في الحصول على مجموعة رائعة من الملابس التي يحتاج إليها براحة وخصوصية تامة، من دون الحاجة إلى مغادرة منزله أو مكتبه.

الموقع: محل رقم (014 (الطابق الأرضي، مول أفنيو البوابة – مركز دبي المالي العالمي

هاتف: +971 4 333 7848

البريد الإلكتروني: suit@collarsandcuffs.ae

الموقع الإلكتروني: www.collarsandcuffs.ae{:}