{:en}Global Village implements world-class sanitisation processes{:}{:ar}القرية العالمية تطبق أعلى المعايير العالمية في إجراءات التعقيم{:}  for Season 25 in partnership with SHIELDme

{:en}

  • Cleanliness and hygiene remain top of Global Village priorities for guests’ comfort
  • Enhanced cleaning and sanitising processes implemented for Silver Jubilee season
  • Disinfection treatments during and after operational hours will be carried out using SHIELDme products

Dubai, UAE, 28 October 2020: Global Village, the UAE and wider region’s leading multicultural family destination for culture, shopping, and entertainment, has partnered with SHIELDme, a leading producer and supplier of sanitisation products and services around the world. The partnership ensures guests to the park can focus on enjoying outdoor cultural experiences in a thoroughly sanitised environment.

Global Village teams will conduct disinfection treatments across all common areas following the daily closure of the park using market-leading SHIELDme sanitisation products, which will also be distributed across Global Village in over 600 hand sanitization stations and for the frequent cleaning activities during operational hours. Furthermore, guests can also purchase wide range of personal sanitisation SHIELDme products courtesy of an exclusive retail shop at the World Avenue of Global Village so they can use them at home.

Khadija Khalifa, Senior Director of Commercial at Global Village, said: “Our partnership with SHIELDme is another step towards ensuring that we provide our guests with best-in-class sanitisation measures. The SHIELDme products are 100% natural and safe for the whole family. We were delighted to find a partner with a product that is alcohol free yet certified to kill 99.99% of germs and viruses. This partnership has allowed us to focus on creating great guest experience, comfortable in the knowledge that the cleaning products we are using will ensure the highest level of hygiene across our destination. Our teams have implemented one of the most comprehensive sanitisation plans in our industry for Season 25 and we are grateful for the support we have received from SHIELDme.”

SHIELDme specialises in 100% natural high-level sanitisation products, making it safe for kids, that include hand sanitisers and atomizers, as well as disinfectant liquid for electric foggers, to combat viruses, bacteria, mold, fungi and spores. SHIELDme products have been accredited by Dubai Municipality after being certified by nine renowned medical centres and laboratories from around the world.

Eng. Khalid Al Khatib, CEO, SHIELDme said: “Our products were developed for those who are opting to go above and beyond when it comes to health and safety at scale, without impacting the environment around us. Global Village has spent the summer installing a whole host of health and safety measures and we are pleased to be included in their best practice approach to park safety. They are setting new benchmarks in public safety and we are humbled to be able to play a role in a season like no other at Global Village.”

The team at Global Village has taken comprehensive precautionary actions to ensure an enhanced customer experience and peace of mind, so all park guests need to remember is to soak up the atmosphere and take advantage of the wonderful winter weather in this spacious outdoor family destination.

About Global Village

Global Village is the first family destination for culture, entertainment and shopping in the region and amongst the most visited worldwide with 42,000 guests on average per day. Since its inception, it has embodied different aspects of the world and created a smile on the faces of millions of guests every season. It is a unique and integrated open-air destination for shopping, dining and entertainment experiences from around the world. Global Villages offers guests the largest and most varied range of events, shows and activities in the region. This lively Festival experience takes guests on a journey rich in culture, cuisine and awe-inspiring entertainment. This inclusive destination offers exceptional value with an entry ticket price of just AED 15.

About SHIELDme

SHIELDme Global is a leader in natural disinfection & sanitizing solutions. SHIELDme is a high-level disinfectant & hand sanitizer, it’s a powerful replacement for traditional chemical disinfecting and sanitization process, that are toxic to nature and causes harm to skin, eyes & lungs. We are passionate about our pure HOCL formulations that is highly effective in killing 99.99% of viruses and bacteria, all while being 100% natural, non-alcoholic and eco-friendly. HOCL is worldwide accredited as safe for everyone including babies and pregnant women. Our passion is to make a difference in people’s lives & Hygiene by creating a highly effective, safer, eco-friendly alternatives through extensive scientific based assessments. In continuation of our efforts, we are proud to be associated with Global Village as their official partners.

{:}{:ar} خلال الموسم 25 بالشراكة مع شيلدمي

  • عمليات التعقيم والحفاظ على الصحة والسلامة على رأس أولويات القرية العالمية
  • تعزيز تدابير التنظيف والتعقيم استعداداً لموسم اليوبيل الفضي
  • عمليات تعقيم مستمرة لمختلف المرافق والخدمات خلال اليوم ولجميع المنشآت بعد ساعات عمل الوجهة باستخدام منتجات شيلدمي للتعقيم

دبي، الإمارات العربية المتحدة، 28 أكتوبر 2020: أعلنت القرية العالمية، أحد أكبر المنتزهات الثقافية في العالم والوجهة العائلية الأولى للثقافة والتسوق والترفيه في المنطقة، عن تعاونها مع شركة شيلدمي الرائدة في تطوير منتجات التعقيم، والتابعة لمجموعة نافكو العالمية. تهدف الشراكة إلى تمكين الضيوف من الاستمتاع بالتجارب الثقافية والترفيهية التي توفرها الوجهة العائلية الخارجية لهم في بيئة نظيفة وصحية.

وتقوم شيلدمي في إطار هذه الاتفاقية، بتوفير منتجات التعقيم الرائدة، ليتم استخدامها من قبل القرية العالمية في إجراء عمليات تنظيف وتعقيم واسعة النطاق على جميع المنشآت والمساحات المشتركة يومياً بعد إغلاق أبواب القرية العالمية، إضافة إلى توفير منتجات التعقيم عبر مرافق المنتزه لأغراض التنظيف والتعقيم الروتينية على مدار الساعة، وأكثر من 600 محطة لتعقيم اليدين موزعة حول الوجهة. وسيتمكن ضيوف القرية العالمية من الحصول على منتجات شيلدمي المخصصة للاستعمال الشخصي من خلال متجر حصري في أفينيو العالم في القرية العالمية.

وتعليقاً على التعاون، قالت خديجة خليفة، مدير إدارة أول – الشؤون التجارية في القرية العالمية: ” تعتبر شراكتنا مع شيلدمي إحدى أهم الاستراتيجيات التي نتبعها في القرية العالمية لتوفير الحلول الأفضل في العالم في مجال التعقيم لضيوفنا. ما يميز منتجات شيلدمي كونها طبيعية 100% وخلوّها من أي مواد كحولية بما يجعلها آمنة ومناسبة للاستعمال من قبل جميع الأعمار، بحيث أثبتت فاعليتها في القضاء على 99.99% من الجراثيم والفايروسات. كما تمكنّا من خلال هذه الشراكة من التركيز على توفير أروع البرامج والتجارب الثقافية والترفيهية لضيوفنا، لعلمنا بجدارة المنتجات التي نستخدمها وتوفيرها لأعلى معايير الصحة والسلامة. خلال الأشهر الماضية، عمل فريقنا على دراسة وتطبيق أحد أكثر خطط التعقيم شمولية في قطاع الترفيه للاحتفال بموسم اليوبيل الفضي مع ضيوفنا، ونشكر شركاءنا في شيلدمي على مساهمتهم الفعّالة في ذلك.”

تشتهر شيلدمي بتطوير منتجات التعقيم الطبيعية بنسبة 100٪، ما يجعلها آمنة للأطفال، والتي تشمل معقمات الأيدي وعبوات التعقيم بالرش، بالإضافة إلى آلات التعقيم بالبخار لمكافحة الفيروسات والبكتيريا والعفونة والفطريات والجراثيم. وجدير بالذكر كون منتجات شيلدمي معتمدة من قبل بلدية دبي إضافةً إلى تسعة من المختبرات والمراكز الطبية الأشهر من حول العالم.

ومن جهته قال، المهندس خالد الخطيب، الرئيس التنفيذي لشركة شيلدمي : “تتميز منتجاتنا بانتاجها على نحو مخصص للعملاء من الأفراد والمؤسسات المهتمين بشؤون السلامة والرعاية الصحية، دون التأثير على سلامة منظومتنا البيئية. وقد بذلت القرية العالمية جهوداً استثنائية خلال المرحلة التحضيرية لوضع استراتيجية متكاملة تتضمن مجموعة من التدابير الخاصة بمراعاة شؤون الصحة والسلامة. ويسعدنا المساهمة في هذه المسيرة الهادفة لوضع أفضل المعايير لناحية تعزيز ممارسات السلامة العامة في المنتزهات الترفيهية، وبالتالي المشاركة في تنظيم موسم ناجح احتفالاً باليوبيل الفضي للقرية العالمية “.

حرص فريق القرية العالمية على تطبيق أعلى معايير الصحة والسلامة أمام ضيوف موسم اليوبيل الفضي بما يمكنهم من الإستمتاع براحة البال أثناء تجوّلهم في الوجهة الخارجية المفتوحة في الهواء الطلق.

حول القرية العالمية:

القرية العالمية هي الوجهة العائلية الأولى للثقافة والترفيه والتسوق في المنطقة، وتعتبر من أكثر الوجهات الترفيهية التي يقصدها الزوار حول العالم مع حوالي 42،000 زائر يومياً، حيث استطاعت منذ انطلاقتها أن تجسد ملامح العالم المختلفة وأن تزرع الابتسامة على وجوه الملايين من ضيوفها في كل موسم. وتعتبر القرية العالمية وجهة فريدة ومتكاملة للتمتع بأرقى تجارب التسوق والمأكولات والترفيه العالمية، وتقدم لضيوفها في كل موسم طيفاً واسعاً من الفعاليات والعروض والأنشطة التي تعد الأكثر ضخامة وتنوعاً على مستوى المنطقة، إلى جانب تقديم العديد من المفاجآت المرحة للملايين من الضيوف في أجواء الهواء الطلق المتميزة، كما أنّها تبرز أفضل ما في ثقافة بلدان العالم ضمن فعاليات مهرجانية مفعمة بالحيوية، آخذة ضيوفها في رحلة مميزة حول العالم عبر مجموعة من الأجنحة يمثل كل منها غنى وثقافة مختلف البلدان، وتتفرد بما تقدمه من أشهى المأكولات العالمية بالإضافة إلى التجارب الترفيهية المذهلة عبر مجموعة واسعة من الألعاب المسلية والجولات الشيقة. ويمكن التمتع بكافة هذه التجارب الاستثنائية عبر شراء تذكرة الدخول التي تبلغ قيمتها 15 درهما إماراتيا فقط.

حول شيلدمي:

شيلدمي هي شركة رائدة في حلول التطهير الطبيعي والتعقيم. شيلدمي هو مطهر عالي المستوى ومعقم لليدين، وهو بديل قوي للمطهر الكيميائي التقليدي، الذي يعتبر سام للطبيعة ويسبب ضررًا للبشرة والعينين والرئتين. شغفنا يكمن في تركيبة HOCL النقية لدينا والتي تتسم بفاعلية عالية في قتل 99.99٪ من الفيروسات والبكتيريا، وكلها طبيعية 100٪، وغير كحولية وصديقة للبيئة. تم اعتماد مادة HOCL عالميًا باعتبارها آمنة للجميع بما في ذلك الأطفال والنساء الحوامل. شغفنا هو إحداث فرق في حياة الناس ونظافتهم من خلال إنشاء بدائل فعالة للغاية وأكثر أمانًا وصديقة للبيئة من خلال اختبارات علمية واسعة النطاق. استمرارًا لجهودنا، نحن فخورون بأن نكون الراعي الرسمي لحدث القرية العالمية والشركاء الرسميين للحدث{:}