{:en}AL RAWABI GIVES US THE NUTREE BOOST{:}{:ar}تقدم لنا الروابي مُنتج نيوتري بوست الذي سيغيّر حياتنا اليومية!   {:} THAT WILL CHANGE OUR DAY TO DAY!

{:en}

Most of us have heard the word ‘vitamins’ loosely tossed around since childhood and into adulthood, knowing that we need a good balance of them to sustain optimal health. The fact is our bodies need 13 essential vitamins for normal cell function, development, and growth! But truth be told Who keeps track on what vitamins go into our meals and if we’re getting the exact quantities that we need?

Not the majority… and as our social paces increase, our attention to nutrition tends to go in the opposite direction. This is where Al Rawabi’s innovation with NutreeBoost laban drink enriched with oats, comes in handy giving us the vitamins and probiotics we need in one shot!

Known as a leader of innovation in the region’s dairy industry, Al Rawabi created NutreeBoost as the go-to solution for a compact, easy-to-drink, all-around wellness boost. The product features five variants – Strawberry, Mango, Orange, Peach, and Vanilla –

which means enough variety to keep our taste buds interested as we pack our bodies with vitamins A, D, B9, E, probiotics and fibers. While knowing the vitamins we need by name is important, it’s even more so to know their functions and why they are vital to our wellbeing.AL RAWABI GIVES US THE NUTREE BOOST

VITAMIN A is critical to our body’s immune function which supports overall health. It also lends to enhanced vision, bone strength, skin rejuvenation and cell health. VITAMIN D is vital for supporting our bone health and shielding our bodies against autoimmune diseases, while VITAMIN B9 helps our bodies generate healthy new red blood cells as well as synthesize and repair our DNA. Last but not least in the Nutree Boost vitamin mix is VITAMIN E, a powerful antioxidant that helps reduce free radical damage and aging of our cells. All together they make for a powerhouse vitamin mix that protects, enhances, and boosts our overall health, energy and immunity.

Just as you would start to think that you’re already getting the perfect cocktail of benefits, probiotics come into the picture. At the heart of every yogurt are its powerful probiotics that can help reduce digestive disorders, promote gut health, and assist in maintaining healthy immune function. Together with oats, a great source of fiber known to play a key role in weight regulation and lower blood sugar levels, NutreeBoost makes for the perfect breakfast drink or snack that fits into all our lifestyles, any time of the day.

Find NutreeBoost in all major supermarkets and hypermarkets across the UAE.

About Al Rawabi:

Al Rawabi Dairy Company is a leading dairy and juice company in the UAE with a wide range of products which includes milk, yoghurt, laban, juices and functional products. Currently, Al Rawabi operates in the UAE and Oman serving consumers through 14,500 plus stores with fresh products.

The company is awarded with ISO 9001:2015, ISO 14001:2015, ISO 22000:2005, HACCP and OHSAS 18001:2007 and has received many local and international recognitions, such as AgraME Award for Best Dairy Innovations in the UAE, Dubai Municipality Award for Excellence in Animal Welfare, Superbrands Award, Best Environmental Practices award. Al Rawabi was also listed among the 40 strongest brands in the Arab World by Forbes Magazine in 2008 and 2015 respectively.

{:}{:ar}لقد سمع معظمنا كلمة “فيتامينات” تُتداول على نحو غير دقيق منذ سنوات طفولتنا وصولًا إلى حياتنا كبالغين، وقد عرفنا بأنّنا نحتاج إلى توازن جيّد منها للمحافظة على حالة صحيّة مثلى. تحتاج أجسامنا في الواقع إلى 13 نوعًا من الفيتامينات الأساسية من أجل سلامة وظائف الخلايا، والنماء والنمو! لكن، وبكلّ صراحة… من يرصد الفيتامينات الموجودة في وجباتنا وما إذا كنّا نحصل على الكميّات المحدّدة التي نحتاج إليها؟

قلّة بالتأكيد… ومع تسارع وتيرة الحياة، عادة ما يتراجع اهمامنا بالتغذية. من هنا أهميّة منتج الروابي المبتكر المتمثّل في مشروب اللبن نيوتري بوست المعزّز بالشوفان، والذي يزوّدنا بالفيتامينات والبروبيوتيك التي نحتاج إليها دفعة واحدة!

تُعدّ شركة الروابي رائدة في مجال صناعة منتجات الألبان في المنطقة، وقد ابتكرت مُنتج نيوتري بوست كحلّ مثاليّ للحصول على جرعة معزّزة للصحة، يسهل شربها وتتميّز بحجمها الصغير. هذا المنتج متوفّر بنكهات خمس – الفراولة، المانجو، البرتقال، الخوخ والفانيلا – أي بتشكيلة متنوّعة من شأنها إرضاء براعم التذوّق لدينا، إلى جانب تزويد أجسامنا بالفيتامينات (أ)، (د)، (ب9) و(ه)ـ، فضلًا عن البروبيوتيك والألياف. وفي حين أنّه من المهمّ أن نعرف أسماء الفيتامينات التي نحتاج إليها، إلّا أنّ الأهمّ أن نعرف وظائفها والسبب الذي يجعلها أساسيّة لعافيتنا.

الفيتامين (أ) أساسيّ لوظائف الجسم المناعيّة التي ترتكز عليها الصحّة الجيّدة. كما أنّه يساهم في تحسين الرؤية، تقوية العظام، تجديد شباب البشرة وتعزيز صحّة الخلايا. الفيتامين (د) ضروريّ من أجل صحّة عظامنا ولحماية أجسادنا من أمراض المناعة الذاتية، أمّا الفيتامين (ب9) فيُساعد أجسامنا على إنتاج خلايا دم حمراء جديدة صحية، وعلى تركيب الحمض النووي (الدنا) وإصلاحه. وأخيرًا، وليس آخرًا، في خلطة فيتامينات نيوتري بوست، لدينا الفيتامين (هـ) الذي يتمتّع بخصائص مضادة للأكسدة قوية ويُساهم في الحدّ من الأضرار التي تسبّبها الجذور الحرة ومن شيخوخة خلايانا. بهذا نحصل على خلطة فيتامينات قويّة تحمي وتعزّز وتدعّم حالتنا الصحية العامّة وطاقتنا ومناعتنا.AL RAWABI GIVES US THE NUTREE BOOST

ولا تقف مجموعة الفوائد المثالية التي تحصلون عليها عند هذا الحدّ، بل يُضاف إليها البروبيوتيك. فاللبن الزبادي يحتوي على البروبيوتيك، أي المعززات الحيوية القوية التي يمكن أن تساعد على الحدّ من اضطرابات الجهاز الهضمي، وأن تعزّز صحّة الأمعاء وتساهم في الحفاظ على سلامة الوظائف المناعية. وبالاقتران مع الشوفان، الذي يعدّ مصدرًا ممتازًا للألياف المعروفة بدورها الأساسيّ في ضبط الوزن وخفض مستويات السكّر في الدّم، يغدو بالإمكان اعتبار نيوتري بوست مشروب الإفطار المثالي، أو وجبة خفيفة تلائم جميع أساليب حياتنا، في أي وقت من اليوم.

ستجدون نيوتري بوست في جميع متاجر السوبرماركت والهايبرماركت الكبرى في الإمارات العربية المتحدة.              

لمحة عن شركة الروابي للألبان:

الروابي للألبان شركة رائدة في مجال منتجات الألبان والعصائر في دولة الإمارات العربية المتحدة، مع مجموعة واسعة من المنتجات تضمّ الحليب، الألبان، العصائر والمنتجات الوظيفية. وتتواجد الروابي حالياً في كلّ من دولة الإمارات العربية المتحدة، سلطنة عمان، وتقوم بتوزيع منتجاتها الطازجة على أكثر من 14,500 محل تجاري.

نالت الشركة العديد من شهادات الآيزوISO 9001:2015، ISO 14001:2015 وISO 22000:2005، وشهادتيْ HACCP، وOHSAS 18001:2007. كما حصلت على الكثير من الجوائز المحلية والدولية، مثل جائزة AgraME الشرق الأوسط لأفضل الابتكارات في مجال الألبان في دولة الإمارات العربية المتحدة، وجائزة بلدية دبي للتميز في رعاية الحيوان، وجائزة سوبر براند، وجائزة أفضل الممارسات البيئية، فضلاً عن كونها مدرجة ضمن أقوى 40 علامة تجارية في العالم العربي من قبل مجلة فوربس عامي 2008 و 2015.{:}