{:en}Co-own an Ellington Properties’ home in Dubai{:}{:ar}”إلينغتون العقارية” ترسي نموذج استثمار جديد في القطاع العقاري{:} through online crowdfunding via SmartCrowd

{:en}

  • Ellington Properties sets a new model in real estate investment through digital model of crowdfunding with investors assured of strong returns
  • An ideal opportunity to invest in Ellington Properties, which plans to list more apartments on SmartCrowd with similar investment opportunities

 Ellington Properties, Dubai’s leading design-led property developer, has set a new model in the real estate industry with the launch of its elegantly designed apartments on SmartCrowd, the first regulated online real estate investment platform, enabling customers to co-own residential properties and earn healthy returns on their investments, for as low as AED 5,000.

Ellington Properties has already marked the sale of the first apartment at its Eaton Place development on SmartCrowd, which was fully funded within one month of listing.Co-own an Ellington Properties’ home in Dubai

Robert Booth, Managing Director, Ellington Properties, said: “In the new reality, we look at new ways to create value for our investors. Crowdfunding and tokenisation in real estate is a fast-evolving sector, and we are honoured to take the lead in digitising our processes and offering investors not only attractive and cost-competitive ways to co-own an Ellington apartment but also earn higher rental yield. We are offering customers the opportunity to invest in Ellington Properties, starting at a small budget before moving to own an apartment. We have recorded robust response from investors to the new initiative, underlined by the successful sale of the Eaton Place apartment through crowdfunding. We are committed to offering digital-first initiatives that will contribute to strengthening Dubai’s real estate sector, which has been among the first to gain traction since the pandemic.”

Siddiq Farid, Founder and CEO of SmartCrowd, said: “As a regulated digital platform that allows investors to co-own properties in Dubai in just four easy steps, we are transforming the property landscape of Dubai in tune with the new reality. We see tremendous potential for Dubai’s property sector, and through our crowdfunding model, more people can benefit from the long-term returns that real estate offers. Ellington’s design-centric homes appealed to our investors, and the quick sale of the Eaton Place apartment is testament to the confidence of investors in Ellington Properties.”

Ellington Properties listed its one-bedroom Eaton Place apartment on SmartCrowd at the end of August and gained swift response from investors, who had the opportunity to invest as low as AED 5,000 via the platform. The apartment was fully funded by investors within a month, and they will start receiving their share of return in October 2020 as per the share of investment in the apartment owned.

Ellington Properties is offering the hassle-free, secure and affordable way to invest in real estate through the crowdfunding platform. Individual investors can commence, build, and start earning income from their real estate portfolio investments through amounts starting at AED 5,000, before deciding whether to fully own the apartment. UAE-based and international investors can now co-own an Ellington Properties home through the new digital initiative.

Eaton Place is located in Dubai’s main locations, Jumeirah Village Circle and is nestled between Dubai’s most important highways – Sheikh Mohammed Bin Zayed Road and Al Khail Road as well as Hessa Street. Designed as a community focused development, comprising a collection of 110 studio,1, 2 and 3-bedroom residences overlooking a resort style courtyard, Eaton Place had gained strong investor response upon its launch and is one of the sought-after projects under Ellington Properties.

About Ellington Properties:

Founded in 2014, Ellington Properties endeavours to craft beautiful environments for exceptionally high-quality lifestyles. Inspired by art and reflective of their owners’ aspirations, Ellington Properties residences are classic in feel but contemporary of vision. Ellington Properties’ current projects include high-rise luxury residences and multi-family communities in Dubai, located in the prestigious Downtown Dubai, Mohammed Bin Rashid City, Emirates Hills, Palm Jumeirah or the upcoming Jumeirah Village Circle.

About SmartCrowd:

SmartCrowd is a digital real estate investment platform established in 2018. In September 2019 SmartCrowd became the first and only financially regulated digital investment platform in MENA. SmartCrowd is established in DIFC (Dubai International Financial Center) and regulated by DFSA (Dubai Financial Services Authority). SmartCrowd has been recognized for its innovative business model by being accepted in the Hub71 initiative in Abu Dhabi, Sheera’s Incubator programme, region’s only Fintech Accelerator, DIFC’s Fintech Hive and has won numerous awards including, Sharjah Entrepreneurship Festival Pitch competition, Accenture Innovation Award at GITEX 2017, and most recently the Smart Dubai’s Global Blockchain challenge.

{:}{:ar}

  • “إلينغتون العقارية” ترسي نموذج استثمار جديد في القطاع العقاري قائم على التقنيات الرقمية ويمكن المستثمرين من اتخاذ خطوة التمويل المشترك ويضمن لهم عائدات قوية
  • فرصة مثلى للاستثمار في “إلينغتون العقارية” مع خطط الشركة لإدراج المزيد من الشقق السكنية في منصة “سمارت كراود” موسعة نطاق الفرص الاستثمارية المقدمة للمستثمرين

أعلنت “إلينغتون العقارية“، شركة التطوير العقاري الراقية التي تركز على جماليات التصميم في دبي، عن إطلاق نموذج استثمار جديد في القطاع العقاري بالتعاون  “سمارت كراود”، أول منصة مرخصة للاستثمار في القطاع العقاري، ويمكن العملاء من تملك أسهم في شققها السكنية ذات التصاميم الأنيقة وتحقيق عائدات جيدة على استثمار يبدأ بمبلغ 5 آلاف درهم فقط.

وكشفت “إلينغتون العقارية” عن بيع أول شقق مشروعها “إيتون بليس” بالفعل عبر “سمارت كراود”، والتي تم تمويلها بالكامل في غضون شهر من إدراجها على المنصة.Co-own an Ellington Properties’ home in Dubai

وفي هذا السياق قال روبرت بوث، العضو المنتدب لشركة “إلينغتون العقارية”: “ندخل اليوم مرحلة جديدة تفرض علينا البحث عن أساليب مبتكرة تخلق القيمة للمستثمرين. لذلك فإن فكرة التمويل الجماعي والملكية المشتركة في القطاع العقاري ماضية في التطور وتكتسب زخماً مرتفعاً، ويسعدنا تبني هذه الفكرة السباقة وإدخال عملياتنا وعروضنا المقدمة للمستثمرين في المشهد الرقمي المتقدم، بما يعود بمزايا منافسة وجذابة على العملاء ويمكنهم من المشاركة في ملكية أحد الشقق السكنية التي تقدمها ’إلينغتون العقارية‘ لتحقيق عائدات إيجارية أعلى. ولاشك أن خطوتنا تلك تزود العملاء بفرصة الاستثمار المشترك في شقق ’إلينغتون العقارية‘ بميزانية صغيرة قبل الانتقال لشراء شقتهم الخاصة. وقد تلقينا استجابة قوية من المستثمرين على هذه المبادرة الجديدة، حيث بدا نجاحنا جلياً في بيع أول شقة في مشروع ’إيتون بليس‘ عبر خدمة التمويل المشترك. ونحن في ’إلينغتون العقارية‘ ملتزمون بإطلاق المبادرات الرقمية التي تساهم بالارتقاء بتميز القطاع العقاري في إمارة دبي والذي كان من بين أوائل القطاعات التي تستعيد عافيتها منذ بداية تفشي الجائحة”.

ومن جانبه قال صديق فريد، المؤسس والرئيس التنفيذي لشركة “سمارت كراود”: “باعتبارنا منصة مرخصة تمكن المستثمرين من المشاركة في تملك العقارات في إمارة دبي بخطوات بسيطة وسهلة، نحرص على الارتقاء بالمشهد العقاري في الإمارة لمواكبة متطلبات المرحلة الجديدة. وندرك وجود إمكانات هائلة للقطاع العقاري بدبي، لذلك فإن نموذج التمويل العقاري المشترك سيمنح المزيد من الأفراد فوائد ثمينة تتمثل في عائدات طويلة الأمد من الأصول العقارية الجذابة. ولاشك أن مشاريع ’إلينغتون العقارية‘ تضع جماليات التصميم في المقام الأول وتعتبر خياراً متميزاً للمستثمرين، وتمثل عملية البيع السريعة للشقة المتوفرة في مشروع ’إيتون بليس‘ عبر منصتنا إثباتاً واضحاً على الثقة التي يضعها المستثمرون في شركة ’إلينغتون العقارية‘”.

وأدرجت “إلينغتون العقارية” شقة بغرفة نوم واحدة ضمن مشروعها “إيتون بليس” في منصة “سمارت كراود” في نهاية شهر أغسطس الماضي، وتلقت استجابة سريعة من المستثمرين على هذه الخطوة، حيث حصلوا على فرصة الاستثمار في المنصة بمبلغ يبدأ من 5 آلاف درهم فقط. وحصلت الشقة على تمويل كامل من المستثمرين في غضون شهر واحد فقط على إدراجها، وبدأ المستثمرون بتلقي العائدات على أسهمهم في شهر أكتوبر من عام 2020.

وتقدم “إلينغتون العقارية” أسلوباً في المتناول وآمناً وخالياً من المتاعب للاستثمار في القطاع العقاري عبر منصة التمويل المشترك. ويمكن للمستثمرين الأفراد البدء بتأسيس استثمارهم وتحقيق العائدات من محفظة استثماراتهم العقارية بمبالع تبدأ من 5 آلاف درهم فقط، قبل حسم قرارهم بتملك شقة بالكامل. ويمكن للمستثمرين العالميين والمحليين في دولة الإمارات المشاركة في ملكية أحد منازل “إلينغتون العقارية” عبر هذه المبادرة الرقمية الجديدة.

ويقع مشروع “إيتون بليس” في “دائرة قرية جميرا” في إمارة دبي، على الطرق الرئيسية، والتي تضم شارع الشيخ محمد بن زايد وشارع الخيل، علاوة على شارع حصة. وروعي في إنشاء هذا المشروع التصاميم الراقية التي تثري الأجواء الاجتماعية، ويجمع بين 110 وحدة سكنية تتنوع بين شقق الاستديو وشقق بغرفة نوم واحدة واثنتين وثلاث غرف نوم، ويطل على ساحة تحاكي تجربة المنتجعات، وحقق هذا المشروع استجابة قوية من المستثمرين عقب إطلاقه، ويعتبر أحد أكثر المشاريع  استقطاباً للاهتمام ضمن محفظة “إلينغتون العقارية”.

لمحة عن “إلينغتون العقارية”

تسعى شركة “إلينغتون العقارية“، التي تأسست عام 2014، إلى تطوير بيئات جميلة تتيح لقاطنيها أنماط حياة استثنائية وعالية الجودة. وتستوحي الوحدات السكنية التي تطوّرها “إلينغتون” إلهامها من عالم الفنون، كما تعكس تطلعات أصحابها، وتدمج بين الطابع الكلاسيكي والرؤى العصرية. وتشمل مشاريع الشركة الوحدات السكنية الفاخرة، والمباني الشاهقة والمجمّعات السكنية المناسبة للعائلات في “وسط مدينة دبي” و”مدينة محمد بن راشد” و”تلال الإمارات” و”نخلة جميرا”، ومشروعها الجديد في “دائرة قرية جميرا”.

حول “سمارت كراود”

تعتبر “سمارت كراود” منصة رقمية للاستثمار في القطاع العقاري، وتأسست في عام 2018. وفي شهر سبتمبر من عام 2019، باتت أول منصة مرخصة للتمويل الجماعي في القطاع العقاري في منطقة الشرق الأوسط وشمال أفريقيا. وتأسست المنصة في مركز دبي المالي العالمي وهي خاضعة لقوانين ولوائح سلطة دبي للخدمات المالية، وتلقت “سمارت كراود” التكريم عن نموذج أعمالها المبتكر والذي تمثل في انضمامها إلى مبادرة “هب72” في أبوظبي؛ وبرنامج الحاضنة التابع لمركز الشارقة لريادة الأعمال (شراع)؛ مسرع التكنولوجيا المالية الوحيد في المنطقة؛ ومسرع مركز دبي المالي للأعمال (فينتك هايف)، وفازت بالعديد من الجوائز بما في ذلك مسابقة مهرجان الشارقة لريادة الأعمال؛ وجائزة أكسنتشر للابتكار خلال جيتكس 2017؛ وأحدثها تحدي البلوك تشين العالمي الذي أطلقته “دبي الذكية”.{:}