{:en}The most important features of Samsung’s AX40 Air Purifier{:}{:ar}أهم 3 ميزات جهاز تنقية الهواء AX40 من سامسونج{:}

{:en}

With the summer season firmly behind us and winter fast approaching, temperature drops across the region mean seasonal flu can always be on the rise. This time around, health conditions stemming from the ongoing pandemic also require people and families to be extra cautious and take additional measures to ensure their home environments are safe. At the same time, children are also returning to their classrooms after undertaking remote working for much of 2020, and this can also result in higher cases of colds and allergies.

As such, many Samsung enthusiasts are continuing to join the countless others who have already purchased our AX40 Air Purifier, the innovative smart home appliance ideal for any living space. The main reason behind the AX40 Air Purifier’s popularity and commercial success is its effectiveness in purifying and deodorizing the air, helping people to remain fit and healthy during times of heightened concern. Here, we take a look at the specifics behind the AX40 Air Purifier and explain why more and more consumers are opting to purchase the appliance:أهم 3 ميزات جهاز تنقية الهواء AX40 من سامسونج

Ensure the air around you is as clear and pure as possible

Many may be surprised by the combination of things that can be present around us at any given time. Germs and bacteria of the pandemic and other viruses are the main concern for all of us at the moment, yet other harmful gases, large dust particles, and ultrafine dusts can also build up in our surroundings to trigger allergies and leave us feeling unwell. To ensure surroundings are not contaminated, the AX40 Air Purifier’s 3-step purification system keeps the air as pure as possible. It removes large dust particles, various harmful gases such as formaldehyde, and eliminates over 99% of ultrafine dusts. This is made possible thanks to the winning combination of the appliances pre filter, deodorization filter, and PM2.5 filter – all of which work together simultaneously to provide peace of mind that every member of the family is breathing air that is clean and clear.

Always be aware of your surroundings

With the AX40 Air Purifier, we made a promise that our consumers will benefit from a healthy environment. Of course, environments can become contaminated as hazardous components build up, and we believe it is important that you are always aware of precisely how pure the air is. This is why the appliance comes with a smart detection and display system that intuitively keeps you informed regarding real-time air quality, with a 4-colour indicator constantly showcasing the Air Purifier’s findings. Dust and gas sensors detect the air quality and the indicator shows the results using an LED light with four color variations. Blue means good, followed by green, yellow, and finally red, which indicates bad air quality.

World-class performance and easy maintenance

To carry out its purpose of keeping the air clean so everyone in the household will benefit, efficient and effective performance is essential. This is why the AX40 Air Purifier’s pre-installed Auto Mode senses the pollution level and automatically adjusts the power to maintain the optimum air quality. At the same time, world-class performance is boosted by the Sleep Mode function, which ensures a soft, quiet air flow so no member of the family will be distracted. The appliance is also easy to maintain. A front-sided air inlet means there is no need to reposition the Air Purifier, the washable pre-filter only requires cleaning periodically, and the deodorization and PM2.5 filters can be quickly and easily replaced – meaning the appliance does all the work required to keep the air clean.

For more information concerning Samsung’s AX40 Air Purifier or to purchase your Air Purifier today and get a complimentary filter worth up to AED 219, please visit www.samsung.com. The offer is for a limited time only

{:}{:ar}يمكن أن يؤدي انخفاض درجات الحرارة في جميع أنحاء المنطقة الى زيادة خطر الإصابة بالأنفلونزا الموسمية بشكل كبير. وفي ظل ما يشهده العالم اليوم من تحديات، يتطلب ذلك من الأشخاص والعائلات توخي المزيد من الحذر واتخاذ تدابير إضافية لضمان سلامة بيئاتهم المنزلية. وفي الوقت نفسه، تشهد الفصول المدرسية عودة الأطفال بعد قضائهم أشهر عديدة يتلقون تعليمهم عن بُعد، وقد يؤدي ذلك أيضاً إلى ارتفاع حالات الإصابة بنزلات البرد والحساسية.

وعلى هذا النحو، يتجه عدد كبير من المستهلكين للانضمام إلى سابقيهم ممن اشتروا جهاز تنقية الهواء المبتكر الذي طورته شركة سامسونج، حيث أثبت هذا الجهاز المنزلي الذكي أنه مثالي حقاً لأي بيئة داخلية. ويتمثل السبب الرئيسي وراء تزايد شعبية هذا الجهاز في المستوى العالي من الفعالية في تنقية الهواء وإزالة الروائح غير المحببة منه، مما يساعد الناس على استنشاق هواء نظيف خالٍ من الملوثات وبالتالي الحفاظ على صحتهم وجودة حياتهم خلال مثل هذه الأوقات التي تشهد قلقاً متزايداً. وهنا، نلقي نظرة أعمق على التفاصيل الخاصة بجهاز تنقية الهواء AX40 ونوضح لماذا يفضل عدد متزايد من المستهلكين شراء هذا الجهاز:أهم 3 ميزات جهاز تنقية الهواء AX40 من سامسونج

ضمان جودة ونقاء الهواء من حولك قدر الإمكان

قد يندهش الكثيرون من مزيج الأشياء التي يمكن أن تكون موجودة في الهواء من حولنا في أي وقت، حيث تُعد الجراثيم والبكتيريا الوبائية والفيروسات الأخرى بمثابة مصدر القلق الرئيسي لنا جميعاً في الوقت الحالي، ومع ذلك يمكن أيضاً أن تتراكم الغازات الضارة الأخرى وجزيئات الغبار الكبيرة وجزئيات الغبار متناهية الصغر في محيطنا لتسبب لنا حساسية يمكن أن تعرض حياتنا وحياة أطفالنا للخطر. وبهدف ضمان تنقية الهواء في البيئات الداخلية التي نعيش فيها، يحافظ نظام التنقية ثلاثي الخطوات لجهاز تنقية الهواء AX40  على نظافة ونقاء الهواء من حولنا قدر الإمكان، حيث يعمل الجهاز على التخلص من جزيئات الغبار الكبيرة والغازات الضارة المختلفة مثل الفورمالديهايد ويزيل أكثر من 99٪ من جزئيات الغبار متناهية الصغر، وذلك بفضل المزيج المميز من الفلاتر التي يحتويها الجهاز مثل الفلتر الخارجي (الذي يتخلص من الجسيمات وجزيئات الغبار الكبيرة) وفلتر إزالة الروائح الكريهة، وفلتر PM2.5 (الذي يتخلص من الجسيمات وجزئيات الغبار متناهية الصغر) – حيث تعمل جميع هذه الفلاتر معاً في وقت واحد لتوفير راحة بال إضافية لجميع أفراد الأسرة وتمكينهم من تنفس هواء نظيفاً ونقياً.

تأكد دائماً من نقاء محيطك

مع جهاز تنقية الهواء AX40، سعت سامسونج إلى تمكين المستهلكين من الحفاظ على جودة بيئاتهم الداخلية والتمتع بأجواء صحية. فبكل تأكيد، يمكن أن تتلوث البيئات الداخلية مع تراكم المكونات الخطرة، لذا من المهم للغاية التأكد دائماً من جودة ونقاء الهواء الذي تستنشقه. لهذا يأتي جهاز تنقية الهواء AX40  مع نظام كشف وعرض ذكي ليبقيك على اطلاع دائم فيما يتعلق بجودة الهواء في محيطك في الوقت الفعلي، مع مؤشر من 4 ألوان يعرض باستمرار نتائج جهاز تنقية الهواء. وتعمل مستشعرات الغبار والغاز على اكتشاف مدى جودة الهواء ليظهر المؤشر النتائج باستخدام ضوء LED بأربعة ألوان مختلفة، حيث يعني اللون الأزرق أن جودة الهواء جيدة ثم يليه اللون الأخضر ثم الأصفر والأحمر في النهاية والذي يشير إلى جودة الهواء السيئة.

أداء فائق الجودة وسهولة عملية الصيانة

يُعد الأداء الفعال لجهاز تنقية الهواء الركيزة الأساسية للحفاظ على نظافة وجودة الهواء الذي يستنشقه أفراد العائلة في المنزل، لهذا السبب عملت سامسونج على تزويد جهازها المبتكر بالعديد من التقنيات التي تعمل على تحسين مستوى الأداء، حيث يعمل الوضع التلقائي لجهازAX40  على استشعار مستوى التلوث وضبط الطاقة تلقائياً للحفاظ على جودة الهواء المثلى. وفي الوقت نفسه، يتم تعزيز مستوى الأداء من خلال وظيفة وضع السكون، والتي تضمن تدفق هواء بشكل سلس وهادئ لضمان عدم شعور أي فرد من أفراد الأسرة بعدم الراحة. ويُعد الجهاز أيضاً سهل الصيانة، حيث لا يتطلب مدخل الهواء الأمامي تغيير موضع جهاز تنقية الهواء عندما يتعلق الأمر بعمليات الصيانة، كما أن الفلتر الخارجي القابل للغسل لا يتطلب سوى عملية تنظيف بشكل دوري، ويمكن استبدال فلاتر إزالة الروائح الكريهة ومرشحات PM2.5 بسرعة وسهولة – مما يضمن للمستهلكين عملية صيانة سهلة ليقوم الجهاز بكل ما يلزم  للحفاظ على نظافة الهواء.{:}