{:en}Singapore Welcomes the Region’s …{:}{:ar}سنغافورة تستقبل أبرز المختصين في الجلدية والتجميل.. افتراضياً{:} Top Dermatologists and Aesthetic Practitioners Virtually

{:en}

Singapore, November 12th 2020 : The organizers of Asia Derma Conference and Exhibition, the only Asia Pacific Dermatology and Aesthetic Conference & Exhibition of its kind, has announced that the third edition will be held virtually from 1-3 September 2021 under the name “E-Asia Derma Conference”, with a main focus on the scientific conference.

Dedicated to Dermatologists and Aesthetic practitioners in the Asia-Pacific region, this virtual experience will be accessible to specialists from the region and beyond, who are interested in learning about the latest treatments and advancements in therapeutic and aesthetic dermatology, regardless of their location.

Given the significance of the dermatology field, both therapeutic and aesthetic, and under the current unprecedented challenges the medical field is facing in response to COVID-19, it was necessary to create a platform that brings together the world’s most prominent specialists to discuss the latest trends in this field.

The E-Asia Derma Conference program will be developed by a scientific committee that consists of top-notch regional and international names in the field, to focus on sharing knowledge in the various specialty areas of Dermatology through 18 sessions delivered by more than 50 world renowned speakers over the course of 3 days.

Furthermore, and to enhance the experience for the conference’s attendees, the organizing committee has developed the E-Asia Derma Virtual Journey, which is a program  made up of a series of pre-conference virtual activities, which include: scientific webinars, debates, panels innovation and trends in devices, among many others. These online activities are set to kick off in 2020, prior to the 3-days virtual conference that will be held in the month of September of 2021.

With a focus on building connections beyond borders, E-Asia Derma Conference is designed to provide a platform that will allow sponsors and delegates to interact, connect and network with ease around the clock during the event. The event will also allow sponsors to present and discuss the latest technologies and innovations in this constantly evolving field through 12 Demo Hub presentations taking place during the 3-day event.

This specialized event is expected to attract over 900 delegates from the Asia-Pacific region, and will provide unparalleled opportunities for dermatologists and skincare specialists to discuss the latest trends within the dermatology field, discover treatment outcomes that are based on clinical trials, and enhance their knowledge through dedicated sessions that discuss the most pressing topics in Dermatology.

E-Asia Derma Conference is organized by INDEX Holding Singapore, a member of INDEX Holding, a UAE national company specialized in organizing high-caliber regional and international events.

About INDEX Holding Singapore:

INDEX Holding Singapore, a subsidiary of INDEX Holding, a UAE national company specialized in international and regional event planning and organizing is the organizer of E-Asia Derma Conference. INDEX Holding Singapore was opened in early 2018 due to the country’s strategic geographic location situated in the heart of Asia-Pacific, and the strong economic and commercial ties with the UAE, and has since then created countless business opportunities through a number of scientific and commercial events in the Asia-Pacific region.

{:}{:ar}سنغافورة، 12 نوفمبر 2020: تستقبل مدينة سنغافورة العام المقبل عدداً من أبرز الأطباء والمتخصصين في قطاع علاج الجلد والتجميل وذلك خلال مؤتمر آسيا ديرما الافتراضي المقرر أن يقام في سبتمبر 2021. حيث أعرب المنظمون عن استعدادهم لتنظيم هذا الحدث المتخصص والفريد من نوعه في منطقة آسيا والمحيط الهادىء، حيث من المتوقع أن يستقطب هذا المؤتمر الافتراضي الفريد عدداً من أهم الأطباء والمتخصصين في الأمراض الجلدية والتجميل، وأن يشهد حضور عدد من كبار الشخصيات والمهتمين بمواكبة آخر التطورات في مجال الطب الجلدي والتجميل من جميع أنحاء العالم.

هذا وارتأى المنظمون أن يقام هذه المؤتمر افتراضياً نظراً للتحديات غير المسبوقة التي يواجهها المجتمع الطبي العالمي هذا العام بسبب وباء كوفيد-19 ، ونظراً لأهمية تخصص الطب الجلدي والتجميلي وازدياد الأمراض الجلدية حول العالم، لاحظ المنظمون أهمية وجود مؤتمر يجمع عدداً من أهم الأطباء في هذا المجال لمناقشة أحدث طرق العلاج وآخر التطورات في مجال الأمراض الجلدية العلاجية والتجميلية.

هذا وتم تطوير الأجندة العلمية لهذا المؤتمر الافتراضي من قبل لجنة علمية تضم أعرق الأسماء في مجال طب الجلد في المنطقة والعالم، بهدف مشاركة خبراتهم في التخصصات الجلدية المتعددة من خلال 18 جلسة علمية يقدمها أكثر من 50 متحدث عالمي على مدى ثلاثة أيام.

بالإضافة إلى ذلك ولتعزيز تجربة المشاركين والحاضرين، طورت اللجنة المنظمة سلسلة من الفعاليات الافتراضية والتي تشمل: ندوات علمية افتراضية، ومناقشات وفعاليات لمناقشة آخر الابتكارات في المجال وغيرها الكثير. ومن المقرر أن تبدأ هذه الأنشطة عبر الانترنت في 2020 أي قبل المؤتمر الذي سيعقد في شهر سبتمبر من 2021.

وبهدف التركيز على بناء وتعزيز العلاقات التجارية، تم تطوير مؤتمر آسيا ديرما الافتراضي لمنح فرصة التواصل بين الرعاة والحاضرين بكل سهولة وعلى مدار الساعة خلال أيام المؤتمر. سيتيح المؤتمر كذلك الفرصة للرعاة لتقديم ومناقشة أحدث التقنيات والابتكارات في مجال الطب الجلدي من خلال منصة تقديم العروض خلال أيام المؤتمر الثلاثة.

ومن المتوقع أن يستقطب مؤتمر آسيا ديرما الافتراضي أكثر من 900 طبيب ومختص من جميع أنحاء العالم، وسيوفر لأطباء الجلدية وأخصائيي البشرة والتجميل فرصاً لمناقشة أحدث التطورات والأبحاث في مجال الأمراض الجلدية واكتشاف أحدث ما توصل إليه العلم من علاجات مبنية على التجارب السريرية بهدف تعزيز معرفتهم وثقافتهم وذلك من خلال الجلسات العلمية التي ستتناول الموضوعات الأكثر إلحاحاً في هذا المجال.

ومن الجدير بالذكر أن مؤتمر ومعرض آسيا ديرما يقام سنوياً بتنظيم من شركة اندكس القابضة في سنغافورة – عضو في اندكس القابضة، وهي شركة وطنية إماراتية متخصصة في مجالات متعددة ومنها تنظيم المؤتمرات والمعارض الإقليمية والعالمية.

نبذة عن اندكس القابضة- سنغافورة:

تم تنظيم مؤتمر آسيا ديرما الافتراضي من قبل شركة اندكس في سنغافورة.

افتتحت شركة اندكس القابضة- وهي شركة وطنية إماراتية متخصصة في مجالات عديدة ومنها تنظيم المؤتمرات والمعارض المحلية والإقليمية والعالمية-  فرعها في سنغافورة في أوائل عام 2018، بسبب الموقع الجغرافي الاستراتيجي لسنغافورة والعلاقات الاقتصادية والتجارية الوطيدة التي تجمع بينها وبين دولة الإمارات العربية المتحدة. ومنذ افتتاح فرع الشركة في سنغافورة، قامت بخلق الكثير من فرص العمل من خلال عدد من الفعاليات العلمية والتجارية في منطقة آسيا والمحيط الهادئ.{:}