{:en}Seven Tides to celebrate UAE National Day with rent-free promotion{:}{:ar}سيفن تايدز تحتفل باليوم الوطني لدولة الإمارات بتقديم فترات إيجار مجانية{:}

{:en}

  • Luxury developer to offer two months’ free rent in Discovery Gardens & the Residences at Ibn Battuta Gate
  • Promotion to celebrate National Day and to help support residents facing the challenging effects of the pandemic

UAE-headquartered upscale residential, hospitality and commercial property developer Seven Tides has launched a promotion aimed at UAE residents facing-up to the economic and social challenges brought on by the coronavirus pandemic.

The special promotion which offers new tenants two rent-free months and set to coincide with the 49th UAE National Day, applies to Seven Tides’ properties in Discovery Gardens and the Residences at Ibn Battuta Gate in Dubai.

Abdulla Bin Sulayem, CEO, Seven Tides said: “The pandemic has led many residents to re-evaluate not only their immediate living space, but their location and of course their budget.

“We wanted to help support residents who were finding living costs challenging at the moment, particulary young families and with the National Day celebrations focusing on our legacy, tradition and our values, this was an ideal time to launch this promotion.”

Discovery Gardens is a modern residential community that consists of six themed districts, which is located a short distance from Ibn Battuta Mall. As part of the promotional offer, Seven Tides will offer new annual tenancy agreements (including the two-month rent free) for studios, one-bedroom and two-bedroom apartments with rental rates starting at AED 22,500, AED 37,500 and AED 56,000 respectively, excluding chiller charges. Meanwhile, tenants renewing their contracts will get a one-month rent-free incentive and leasing commissions will also be waived during the promotional period.

Over at The Residences at Ibn Battuta Gate, a one year rental contract for a studio starts from AED 45,000, one-bedroom apartments start at AED 52,000 and two-bedroom apartments start from AED 65,000. These rates do not include service charges or utility costs and both promotions are valid until 12th December 2020. Existing tenants looking to renew their contracts for a further 12 months during this period will also qualify for one free month’s rent.

“The Residences feature 24-hours concierge, maintenance and security services, underground basement parking, fully-equipped gymnasium and rooftop swimming pool. Residents can also enjoy preferential rates at the adjacent five-star Oaks Ibn Battuta Gate Dubai Hotel,” said Bin Sulayem.

Earlier this month, Pfizer released the first reading of its Phase-3 trial data for its COVID-19 vaccine, announcing that it was more than 90% effective in preventing the coronavirus, based on interim data analysis and other vaccines with similar success ratse during their respective trials have been announced.

In the case of Pfizer, if their vaccine gets US federal approval in time, it estimates it can manufacture 50 million doses this year and up to 1.3 billion in 2021, enough to vaccinate almost 675 million people.

“Despite the economic and social challenges we have all faced this year, news about these vaccines being made available, potentially within a matter of weeks, if not months, is creating an air of optimism, that we are finally coming to the end of this pandemic,” added Bin Sulayem.

About Seven Tides

Based in Dubai, United Arab Emirates, privately owned Seven Tides is an internationally oriented holding company established in 2004. Currently focusing on hospitality and real estate sectors, Seven Tides thinks progressively, works creatively, partners strategically and acts quickly. The result is a current portfolio of offerings from landmark hospitality acquisitions and commercial buildings to residential towers and multi-use complexes in the gateway cities of London and Dubai.

{:}{:ar}

  • المطور العقاري للمشاريع الفاخرة يقدم عروض إيجار مجانية لمدة شهرين في كل من ديسكفري جاردنز ومساكن بوابة ابن بطوطة بدبي
  • تأتي هذه العروض احتفالاً باليوم الوطني لدولة الإمارات، وفي إطار مساعدة السكان وتخفيف الأعباء المالية عنهم نتيجة جائحة كوفيد-19

أطلقت شركة سيفن تايدز الرائدة في مجال تطوير المشاريع الفندقية والسكنية والتجارية الفاخرة في دولة الإمارات العربية المتحدة، عروض إيجار جذابة تستهدف المقيمين في دولة الإمارات العربية المتحدة، لمساعدتهم على مواجهات التحديات الاقتصادية والتداعيات الاجتماعية الناجمة عن جائحة كوفيد-19.

يستفيد من هذه العروض المستأجرون الجدد حصراً، حيث توفر لهم فترة إيجار مجانية لمدة شهرين، وذلك في عقارات سيفن تايدز في كل من منطقة ديسكفري جاردنز ومساكن بوابة ابن بطوطة بدبي. كما أنها تتزامن، في الوقت عينه، مع احتفالات دولة الإمارات العربية المتحدة باليوم الوطني التاسع والأربعين.

في هذا الإطار، قال عبد الله بن سليم الرئيس التنفيذي لشركة سيفن تايدز: “في الحقيقة، دفعت جائحة كوفيد-19 الكثير من السكان إلى إعادة تقييم مساحات الوحدات السكنية التي يقيمون بها، إلى جانب الاهتمام بالموقع الجغرافي والميزانية المتاحة.

“في ضوء ذلك، أردنا من خلال هذه العروض مساعدة المستأجرين الراغبين بالانتقال إلى أحد عقارات سيفن تايدز، والذين يواجهون تحديات اقتصادية وارتفاع في تكاليف المعيشة في الوقت الراهن، لاسيما العائلات الجديدة منهم. يأتي ذلك بالتزامن مع احتفالاتنا باليوم الوطني لدولة الإمارات، والتي تركز على إبراز تراثنا وتقاليدنا وتجسيد قيمنا الأصيلة”.

تشكل ديسكفري جاردنز مجمع سكني حديث، يتكون من ستة أحياء تحمل طابعاً معمارياً مميزاً، ويبعد مسافة قصيرة عن ابن بطوطة مول. كجزء من هذا العرض، ستقدم سيفن تايدز عروض إيجار سنوية جديدة (مع فترة إيجار مجانية لمدة شهرين) لكل من شقق الاستوديو والشقق المكونة من غرفة نوم واحدة وغرفتي نوم، وذلك ابتداءً من 22,500 درهم و37,500 درهم و56,000 درهم إماراتي على التوالي، شاملةً رسوم التبريد. في هذا الإطار، يمكن للمستأجرين الحاليين الذين يتطلعون إلى تجديد عقودهم لمدة 12 شهراً أخرى خلال هذه الفترة، الحصول على شهر إضافي مجاناً، كما سيتم إعفاءهم من عمولة الإيجار خلال فترة العروض.

وفي مجمع مساكن بوابة ابن بطوطة، يبدأ العقد السنوي لإيجار شقق الاستوديو من 45,000 درهم، مقابل 52,000 درهم إماراتي للشقق المكونة من غرفة نوم واحدة، أما الشقق التي تضم غرفتي نوم فيمكن استئجارها سنوياً مقابل 65,000 درهم. تمتد هذه العروض لغاية 12 ديسمبر 2020، مع الإشارة إلى أن هذه الأسعار لا تشمل رسوم الخدمة أو رسوم المرافق. في هذا الإطار، يمكن للمستأجرين الحاليين الذين يتطلعون إلى تجديد عقودهم لمدة 12 شهراً أخرى خلال هذه الفترة، الحصول على شهر إضافي مجاناً.

وأضاف بن سليم: “تتميز مساكن بوابة ابن بطوطة بوجود خدمة الكونسيرج على مدار 24 ساعة، بالإضافة إلى خدمات الصيانة والأمن، ومواقف تحت الأرض لركن السيارات، فضلاً عن صالة للياقة البدنية مجهزة بالكامل، وحوض سباحة في الدور العلوي. كما يمكن للمقيمين الحصول على أسعار أسعار تفضيلية في فندق أوكس بوابة ابن بطوطة دبي المجاور من فئة الخمس نجوم”.

وفي وقتٍ سابق من هذا الشهر، أعلنت شركة فايزر عن النتائج الأولية للمرحلة التجريبية الثالثة للقاح كوفيد-19، مؤكدةً فاعليته بنسبة 90%، وذلك استناداً على تحليل البيانات المؤقت الذي أجرته.

في حال وافقت هيئة الغذاء والدواء الأمريكية على هذا اللقاح وتم اعتماده بشكلٍ رسمي، فإن بإمكان شركة فايزر كما صرحت مؤخراً، طرح 50 مليون جرعة هذا العام، ونحو 1.3 مليار جرعة عام 2021، وهو ما يكفي لمنح اللقاح لنحو 675 مليون شخص حول العالم.

وفي تعليقه على ذلك، أبدى بن سليم تفاؤلاً كبيراً باللقاح الجديد قائلاً: “على الرغم من التحديات الاقتصادية والاجتماعية التي واجهناها جميعاً هذا العام، فإن الأخبار القادمة حول إتاحة هذه اللقاحات، ربما في غضون أسابيع، إن لم يكن أشهر، تخلق أجواءً إيجابية، وتبعث على التفاؤل بشأن إمكانية انتهاء هذه الجائحة أخيراً”.

لمحة عن سيفن تايدز:

سيفن تايدز هي شركة قابضة خاصة يقع مقرها في مدينة دبي بدولة الإمارات العربية المتحدة، وتم تأسيسها في عام 2004. تركز الشركة حالياً على قطاعات الضيافة والعقارات، وتهدف إلى التوسع عبر العمل بروح الابتكار وخلق الشراكات الاستراتيجية والاستفادة من الفرص المتاحة من أجل تعزيز محفظتها التي تشمل العديد من الفنادق العريقة، والمباني التجارية، والأبراج السكنية، والمجمعات متعددة الاستخدامات في مدينتي لندن ودبي.{:}