{:en}Gulf Brokers: Markets cheer a Biden victory{:}{:ar}جلف بروكرز: الأسواق تهلّل لفوز بايدن{:}

{:en}

Dubai, United Arab Emirates, (AETOSWire):Stocks and oil prices cheered the confirmation of Joe Biden’s victory, which means a more generous stimulus package to be deployed as soon as possible. The recent rally also supported by more upbeat news on the coronavirus vaccine. Meanwhile, Donald Trump rejected the outcome of the U.S. election, mounting legal action against vote counting in states where he lost.

Gulf Brokers: Markets cheer a Biden victory

US stock indices climbed to the highest levels in eight months after Joe Biden’s victory in the US presidential race. The news reports about progress in the development of a vaccine for COVID-19 also supported the bullish move. The stocks also gained on hopes that Republicans likely to retain the Senate, which won’t allow Joe Biden to initiate major changes, such as tax increases that may negatively impact corporate profits.

US dollar remains under pressure amid hopes for a large fiscal stimulus package to prop up the US economy after Joe Biden’s victory. In contrast, the Asian currencies extend gains against the US dollar as the Democrat Biden coming to power in hopes that Trump’s tariff war against China could be called off.

Crude oil prices enjoyed three consecutive week rally following Biden’s victory in the hopes that he will soon announce a large fiscal stimulus package that could support demand for oil. Considering the recent bullish move the oil investors will closely monitor his future actions as he aims to tackle climate change and support renewable energy development.

In coming days, the investors will closely monitor the implications of Biden’s leadership on U.S. foreign policy and the stance toward China and the key oil producers Iran and Venezuela.

On the coronavirus front, the number of COVID cases continues to accelerate in the US but Joe Biden and his team have already started working on tackling the ongoing crisis in the country. He has already set up a twelve-member coronavirus taskforce populated by experts in complementary fields.

On another hand, as we know there’s already good preliminary news about an effective vaccine including Pfizer and Moderna. But the big question is how Biden government is going to handle the vaccine distribution especially reaching rural populations and those without regular access to health care will be difficult.

Trading is risky and your entire investment may be at risk. TC’s available at http://www.gulfbrokers.com.

*Source: AETOSWire

{:}{:ar}دبي، الإمارات العربية المتحدة، (“ايتوس واير”) – رحّبت أسعار الأسهم والنفط بتأكيد فوز جو بايدن، ما يعني إطلاق حزمة تحفيز أكثر سخاءً في أقرب وقت. وجاء استئناف ارتفاع الأسعار مؤخراً مدعوماً بأخبار أكثر تفاؤلاً بشأن لقاح فيروس كورونا. في تلك الأثناء، رفض دونالد ترامب نتيجة الانتخابات الأمريكية، وقام برفع دعوى قضائية بشأن عملية فرز الأصوات في الولايات التي خسر فيها.

وقفزت مؤشرات الأسهم الأمريكية إلى أعلى مستوياتها في ثمانية أشهر بعد فوز جو بايدن في السباق الرئاسي الأمريكي. ودعمت التقارير الإخبارية التي تشير إلى التقدم المحرز في تطوير لقاح “كوفيد-19” الاتجاه الصعودي. واكتسبت الأسهم أيضاً المزيد من الزخم في ظل الآمال باحتفاظ الجمهوريين على الأرجح بمجلس الشيوخ، الأمر الذي لن يسمح لجو بايدن باستحداث تغييرات كبيرة، من قبيل الزيادات الضريبية التي قد تؤثر سلباً على أرباح الشركات.

Gulf Brokers: Markets cheer a Biden victory

ولا يزال الدولار الأمريكي تحت الضغط وسط الآمال بنشر حزمة تحفيز مالي كبيرة لدعم الاقتصاد الأمريكي بعد فوز جو بايدن. في المقابل، توسّع العملات الآسيوية مكاسبها مقابل الدولار الأمريكي في ظل وصول بايدن الديمقراطي إلى السلطة على أمل إلغاء حرب الرسوم الجمركية التي شنها ترامب ضد الصين.

وشهدت أسعار النفط الخام بعد فوز بايدن ارتفاعاً لمدة ثلاثة أسابيع متتالية، مع الأمل في أن يعلن بايدن قريباً عن حزمة تحفيز مالي كبيرة من شأنها دعم الطلب على النفط. وبالتزامن مع الاتجاه التصاعدي الأخير، سيراقب المستثمرون في مجال النفط عن كثب إجراءات بايدن المستقبلية حيث أعلن عن عزمه التعامل مع تغير المناخ ودعم تطوير الطاقة المتجددة.

وفي الأيام المقبلة، سيراقب المستثمرون أيضاً عن كثب تداعيات قيادة بايدن على السياسة الخارجية للولايات المتحدة والموقف تجاه الصين وكل من منتجي النفط الرئيسيين إيران وفنزويلا.

أما على صعيد فيروس كورونا، وعلى الرغم من استمرار تزايد عدد حالات الإصابة بالفيروس في الولايات المتحدة، إلا أن جو بايدن وفريقه قد بدأوا بالفعل العمل على معالجة الأزمة المستمرة في البلاد. وقد شكل بايدن فريق عمل معنياً بفيروس كورونا يضم اثني عشر خبيراً في مجالات تكاملية.

من ناحية أخرى، وكما بات معلوماً، فإن هناك بالفعل أخباراً أولية واعدة بشأن لقاحات فعالة لفيروس كورونا، بينها “بفايزر” و”موديرنا”، لكن يبقى السؤال الأهم هو، كيف ستتعامل حكومة بايدن مع توزيع اللقاح، ولا سيما أن الوصول إلى سكان المناطق الريفية وغيرهم ممن لا يحصلون على الرعاية الصحية بانتظام يبقى أمراً صعباً.

المصدر: “ايتوس واير”{:}