{:en}Online, on-demand maintenance key to retaining tenants {:}{:ar}خدمات الصيانة عبر الإنترنت وحسب الطلب{:}

{:en}

says Hitches & Glitches chief

Tech-savvy tenants will also drive adoption of online booking platforms in win-win situation with landlords

With property supply currently outstripping demand, landlords know it’s a renter’s market and many of them are facing stiff competition when it comes to securing existing or attracting new tenants. Simply discounting rates will only lead to a race to the bottom, when the more sustainable strategy would be to encourage a flight to quality and convenience.

“That means offering a seamless online and on-demand maintenance option, particularly for tech-savvy tenants. In a world where consumers are becoming more accustomed to instant gratification, illustrated by companies such as Amazon and Uber, property managers need to be more responsive to their tenants,

“By engaging with a professional property maintenance solutions company, it is possible for landlords to actually reduce their costs, improve the quality of property maintenance while lowering the waiting time for tenants,” said Kelvin Vargheese, Director, Hitches & Glitches.

According to a Dubai residential report for Q3 2020, by leading international real estate company Chestertons’, year-on-year rental rates dropped 5.8% on average and property consultants Valustrat, estimate that after 57,000 units were delivered in 2019, this year 35,000 units are due to be delivered and a further 67,000 in 2021.

“So, as you can see, it is highly unlikely that this issue is going to go away, unless there is a significant uplift in demand,” added Vargheese.

Because of the benefits for both landlord and tenant, efficient outsourced property maintenance services through an end-to-end solutions provider are gaining traction and becoming a growing trend.

“It’s a win-win situation…happy tenants combined with quality-led, cost-efficient maintenance,” added Vargheese.

Hitches & Glitches, which has offices in Dubai, Abu Dhabi and Sharjah, is no stranger to developing cutting-edge technology and earlier this year, created a smart technology platform with MAG lifestyle property development, that enabled owners and tenants living in all MAG developments, to request home maintenance services.

“That allowed customers to browse a wide range of home maintenance packages, or indeed customise their own package specific to their individual needs,” said Vargheese.

App-users can also book and make payments via the smart platform through Google and Apple Pay for any parts or service carried out in their home, offering a quick and hassle-free way to pay online.

“One of the other major benefits of our app is that once tenants and owners have booked online, they can track our technicians in real-time, Uber-style, through a link to Google Maps, so they will know their location and their exact arrival time,” said Vargheese.

The app is available on Android and IoS.

About Hitches and Glitches

Hitches & Glitches is a technology-led office and home maintenance business, and its vision statement is to become the ultimate provider of sustainable and technology-driven home maintenance services throughout the UAE. It strives to deliver excellence in home maintenance services with a focus on quality, value, and sustainable best practice while being led by innovative technology, which exceeds the expectations of our customers.

{:}{:ar} عامل رئيسي للحفاظ على المستأجرين الحاليين حسب هيتشز أند غليتشز

سيقود المستأجرون الذين لديهم باع طويل في مجال التكنولوجيا التوجه السائد نحو اعتماد المنصات الإلكترونية لحجز خدمات الصيانة وهو ما سيعود بالنفع على كل من المستأجرين وأصحاب العقارات

في ظل الوضع السائد في سوق العقارات، حيث يفوق العرض الطلب، يدرك مطورو وملاك العقارات جيداً أن المستأجر هو العنصر الأقوى في هذه المعادلة، حيث يواجه المطورون العقاريون منافسةً شديدة عندما يتعلق الأمر بالحفاظ على المستأجرين الحاليين أو جذب مستأجرين جدد. في هذا الجانب، لا يؤدي خفض الأسعار إلا نحو المزيد من السباق نحو القاع، إن جاز التعبير. لذا يجب أن تكون استراتيجيهم أكثر استدامةً، وأن تكون مبنية على عوامل أخرى مثل الجودة والخدمات.

في هذا الإطار، يتحدث كيلفن فارغيز مدير شركة هيتشز أند غليتشز قائلاً: “في عالمٍ بات فيه المستهلكون أكثر توجهاً واعتياداً على الاستجابة الفورية لطلباتهم، بات من الضروي أن يلجأ مطورو وأصحاب العقارات إلى تقديم خدمات صيانة سلسلة عبر الإنترنت وعند الطلب، لاسيما للمستأجرين الأكثر انغماساً في الجانب التكنولوجي. على غرار شركات أمازون وأوبر، يحتاج المطورون إلى أن يكونوا أكثر استجابةً للمستأجرين”.

وأضاف:” من خلال الشراكة مع شركة رائدة في تقديم حلول وخدمات الصيانة المنزلية، يمكن لأصحاب العقارات خفض التكاليف، وتحسين جودة صيانة ممتلكاتهم، مع مساعدة المستأجرين على تقليل وقت الانتظار”.

ووفقاً للتقرير الصادر عن شركة تشيسترتنس الدولية الرائدة في الاستشارات العقارية عن واقع القطاع العقاري في دبي خلال الربع الثالث من عام 2020، فقد انخفضت معدلات الإيجار بنسبة 5.8% على أساس سنوي، في حين تتوقع شركة “فاليوسترات” الاستشارية، أنه بعد تسليم 57,000 وحدة عقارية عام 2019، فإنه من المنتظر تسليم 35,000 وحدة هذا العام، مقابل 67,000 وحدة عقارية عام 2021.

وأضاف فارغيس: “في ضوء ذلك، من غير المرجح أن تتغير المعايير في السوق، ما لم نشهد زيادة كبيرة في الطلب مجدداً. نظراً للفوائد التي تعود على كل من المالك والمستأجر، فإن الاستعانة بطرف ثالث لتقديم خدمات الصيانة، مع حلول مبتكرة ومتكاملة، بات توجهاً سائداً، يحظى بإقبال كبير على نطاقٍ واسع”.

وتابع فارغيس: “إنه وضع مربح لكلا الجانبين، حيث يوفر الراحة والسعادة للمستأجرين، مقابل خفض التكلفة والمحافظة على جودة العقار للمالكين”.

وكانت هيتشز أند غليتشز التي تمتلك مكاتب في كل من دبي وأبوظبي والشارقة، قد أطلقت في وقتٍ سابق من هذا العام، منصة رقمية ذكية متطورة بالتعاون مع مجموعة ماج للتطوير العقاري، والتي أتاحت الفرصة لكل من المستأجرين والملاك الذين يعيشون في أحد مشاريع ماج، من الاستفادة من خدماتها في مجال الصيانة المنزلية.

وأكمل فارغيس بالقول: “مكنت هذه المنصة الذكية كلاً من المالكين والمستأجرين من تقديم طلب إلكتروني للحصول على خدمات الصيانة المنزلية، كما وفرت لهم تصفح مجموعة واسعة من باقات الصيانة المنزلية، مع إمكانية التقدم بطلب الحصول على الباقة الخاصة بهم بما يتناسب مع متطلباتهم”.

كما يمكن لمستخدمي التطبيق أيضاً إجراء الحجوزات وعمليات الدفع عبر نظام الدفع الذكي من جوجل وآبل باي، وذلك مقابل أي عملية صيانة أو خدمة تتم في منزلهم، وهو ما يوفر لهم طريقة دفع سريعة وخالية من المتاعب.

واختتم فارغيس قائلاً: “تتمثل إحدى الفوائد الرئيسية الأخرى لهذا التطبيق المبتكر، أنه بمجرد أن يحجز المستأجر أو المالك للحصول على خدمات الصيانة المنزلية، فإنه سيستطيع تتبع الوقت الفعلي لوصول فني الصيانة على غرار تطبيق أوبر وذلك من خلال خرائط جوجل، وهو ما سيتيح له معرفة موقع فني الصيانة والوقت المستغرق لوصوله إلى المنزل بدقة كبيرة”.

تجدر الإشارة إلى أن هذا التطبيق متاح الآن على الهواتف الذكية التي تعمل بنظامي أندرويد وiOS.

نبذة عن “هيتشز أند غليتشز”

تعد شركة “هيتشز أند غليتشز” من أبرز الشركات الرائدة في مجال صيانة المكاتب والمنازل، ولديها رؤية لتصبح المزود الرئيسي لخدمات الصيانة المنزلية الشاملة وفق أعلى معايير التكنولوجيا والاستدامة على مستوى دولة الإمارات العربية المتحدة. تسعى الشركة بشكلٍ دائم إلى التميز في تقديم خدمات الصيانة المنزلية مع التركيز على الموثوقية والجودة في العمل والقيمة مقابل المال. ومن خلال تطبيق أفضل ممارسات الاستدامة، تتجاوز الخدمات المقدمة من قبل الشركة توقعات العملاء.{:}