{:en}Occasion wear on a budget: outfit ideas for every celebration{:}{:ar}طلات أنيقة تناسب جميع الميزانيات: أفكار جديدة لأزياء احتفالية مثالية{:}

{:en}

Anyone invited to one party after another knows the struggle of finding something new and festive to wear to every single occasion. Add to that the fact that all you really want is to snuggle up on the couch in an oversized T-shirt, and you’ve got yourself a wardrobe puzzle for the ages.

The good news? Whether it is a family celebration, an outing with your friends, or a special event – Max experts have an outfit for you:

  1. Make a splash with a bold colour like red, like this crimson velvet round neck midi shift dress with 3/4 sleeves and belted waist (AED85, SAR90). If this isn’t a shade you wear normally, the holiday party is the perfect time to break it out. Or why not go for an olive green shimmer detail midi A-line dress with round neck and long sleeves (AED85, SAR90). Match it with dangling earrings and boots for a chic appeal. You’ll stand out in a sea of neutrals while still feeling fabulous.
  2. One shimmery or metallic piece means you can keep the rest of your outfit super casual and still feel like you’re headed out for a night that’s unlike all the others. Think of a textured bomber jacket with long sleeves and zip closure (AED 115, SAR120) as your go-to this holiday season. Pair with a blouse and midi skirt for your office party, and switch out with a top and heels to transform it to a nighttime look.
  3. A little black dress will always be a staple party piece that lasts for years as is so easy to update with accessories. Try Max’s ribbed midi shift dress with long sleeves and pearl detail (AED70, SAR70) for a ready-to-go look. Pair one with elegant heels or your favourite on-trend chunky boots. A hint of sparkle is optional but always welcome.
  4. The weather is cooler, which means outerwear is as important to a party look as any other item you wear. Let your topper be your statement piece, just like this beautiful bead embellished cardigan with long sleeves (AED35, SAR55) which can be perfectly-paired with neutral-coloured fabrics on the bottom.
  5. Wide-leg pants with a matching top look dressy and festive, but you’ll feel like you’re snuggled up on the sofa. Pair textured palazzo pants (SAR67) with a matching blouse and heels to complete the look.
  6. A lace top (AED33) is always ready to party—and the classic trousers are ready for anything. The perfect accessories can really add to your look, like jewelry or a nice pair of shoes.

In the end, it’s all about feeling good about yourself, so make sure the outfit you choose leaves you confident and ready for some fun. To browse and shop, log on to www.maxfashion.com

About MAX

Launched in the UAE in 2004, Max (www.maxfashion.com) is the largest and most trusted value fashion brand in the Middle East, North Africa, South East Asia & India. With more than 400 stores across 19 countries and an online shopping portal in the UAE, KSA and Bahrain. Catering to the mid-market segment, Max retails its own private label clothing for women, men and children along with footwear, home and accessories. Max derives its success through its value pricing, clarity in merchandise presentation, market positioning and aggressive market penetration. Max is part of the Landmark Group, one of the largest retail conglomerates in the region (www.landmarkgroup.com).

{:}{:ar}يواجه معظمنا تحد ا0ختيار الزي الاحتفالي الأمثل للمشاركة في أي مناسبة أو حفلة تتم دعوتنا إليها، على صعيد آخر يحلم معظمنا بالحصول على فترة من الاسترخاء على الأريكة بثياب مريحة وفضفاضة، دون القلق بشأن الملابس التي نود ارتدائها.

إليكم هذه الأخبار الجيدة، سواء أكنتم مدعوون للمشاركة في احتفال عائلي، أو قررتم الخروج في نزهة مع الأصدقاء، أو حضور حدث خاص- يوفر لكم خبراء ماكس مجموعة من الملابس التي تناسب جميع مخططاتكم:

  • تألقي بألوان جريئة مثل الأحمر، مثل هذا الفستان القرمزي المخملي متوسط الطول بياقة دائرية وأكمام 3/4 مع حزام عند الخصر (85 درهم إماراتي، 90 ريال سعودي)، وفي حال لست من الأشخاص الذين يفضلون ارتداء هذا اللون دوماً، أو لماذا لا تختاري فستان متوسط الطول مع تفاصيل لامعة باللون الأخضر الزيتوني بياقة دائرية وأكمام طويلة (85 درهم إماراتي، 90 ريال سعودي). من المؤكد أن الاحتفالات الخاصة بموسم العطلات هي الوقت المثالي لارتداء هذا النوع من الأزياء، يمكنك ارتداء هذا الفستان مع أقراط وأحذية عالية لإطلالة أنيقة. ستتألقين في بحر من الألوان المحايدة بإطلالة غاية في الروعة.
  • تمكنك الأزياء اللامعة أو المعدنية من الحفاظ على طلة غير رسمية مع شعور من التميز بزي استثنائي لليلة احتفالية فريدة. ما رأيك بسترة بومبر بأكمام طويلة وسحاب (115 درهم إماراتي، 120 ريال سعودي) كزي مثالي لموسم العطلات. كما يمكنك اختيار تنورة متوسطة الطول ميتاليك بكسرات (65 درهم) التي تتناسب على نحو خارق مع موسم الأعياد. ارتديها مع بلوزة وسترة لحفلة خاصة في شركتك، أو مع كنزة أنيقة وحذاء مميز لإطلالة ليلية متألقة.
  • يعتبر الفستان الأسود القصير قطعة أساسية للمشاركة في الحفلات مع مجموعة من الاكسسوارات الأنيقة. جرّبي فستان ماكس المضلع بأكمام طويلة وتفاصيل مميزة من اللؤلؤ (70 درهم، 70 ريال سعودي). وللحصول على إطلالة مميزة، تعتبر السترات الصوفية السوداء البسيطة (80 درهم) من القطع الأساسية لارتدائها في الحفلات. ارتديها فوق تنورة أنيقة مع حذائك المفضل، مع حذاء بكعب أنيق أو حذاء بكعب عالٍ لطلة مميزة بتألق استثنائي.
  • بات الطقس حالياً أكثر برودة، ما يعني أن اللباس الخارجي لا يقل أهمية عن طلتك في الحفلة مثل أي عنصر آخر ترتديه. يمكنك ارتداء ثوب غاية في الأناقة، مع كارديجان بأكمام طويلة مزين بالخرز بسعر (35 درهم إماراتي، 55 ريال سعودي) والتي يمكن إقرانها مع عناصر أخرى ذات ألوان محايدة.
  • بنطال واسع الساق مع كنزة متناسقة، تمنحك طلة أنيقة ومبهجة، إضافة إلى منحك الشعور بالراحة. ارتدي بنطال بالازو (67 ريال سعودي) مع بلوزة وكعب مناسبين لإكمال المظهر.
  • يعتبر قميص الدانتيل (33 درهم إماراتي) مناسب دوماً للاحتفال مع السراويل الكلاسيكية. يمكن للإكسسوارات المثالية أن تضيف المزدي من التألق إلى مظهرك، مثل المجوهرات أو زوج رائع من الأحذية.

في النهاية، الأمر كله يتعلق بالشعور بالرضا عن نفسك، لذا احرصي على ارتداء الزي الذي يعزز ثقتك ويجعلك مستعدة للاستمتاع بجميع لحظات الحياة.

نبذة عن ماكس

تم إطلاق ماكس في دولة الإمارات العربية المتحدة في مايو 2004 (www.maxfashion.com)، وتعتبر علامة التجزئة الرائدة والأكثر ثقةً في مجال الأزياء في الشرق الأوسط وشمال إفريقيا وجنوب شرق آسيا والهند. ويقدم ماكس خدمات مذهلة لأكثر من 150،000 ألف عميل يومياً من خلال متاجره التي تصل لقرابة 400 متجراً عبر 19 بلداً ومنصة التسوق عبر الأنترنت الخاصة به في كل من الإمارات والسعودية والبحرين. تقدم العلامة خدماتها لقطاعات واسعة عبر السوق، حيث يتم إطلاق الأزياء المتجددة للنساء والرجال والأطفال بالإضافة إلى الأحذية والأكسسوارات وبعض المنتجات المخصصة للإستخدامات المنزلية. ويستمد ماكس نجاحه من الأزياء والمنتجات ذات الجودة العالية التي يقدمها لعملائه والتي تم تصميمها داخليًا وتصنيعها بمعايير جودة صارمة. ويعتبر ماكس جزءاً من مجموعة لاند مارك العالمية إحدى أكبر سلاسل متاجر البيع بالتجزئة في المنطقة (www.landmarkgroup.com).{:}