{:en}Sight Diagnostics® Expands to the Gulf Region through a Distribution Partnership with Phoenix Capital{:}{:ar}تتوسع شركة Sight Diagnostics® في منطقة الخليج من خلال شراكة التوزيع مع Phoenix Capital{:}

{:en}

TEL AVIV, Israel–(BUSINESS WIRE/AETOSWire) – Sight Diagnostics, the company delivering lab-grade Complete Blood Count (CBC) results in minutes, announced a distribution partnership with Phoenix Capital to extend Sight’s footprint in the Middle East. Through the partnership, Sight will provide OLO analyzers – the company’s decentralized, lab-quality diagnostic technology – to medical centers across the Middle East to help providers make quick and informed treatment decisions.

Most outpatient clinics in the United Arab Emirates are currently operating mini-labs with legacy diagnostic technologies like flow cytometry, which require large, expensive machines that aren’t suited for point-of-care (POC) settings. As such, there is an increasing demand for modern POC diagnostics in the Middle East and Africa, with the market projected to reach $2.85 billion by 2024.

Sight Diagnostics® Expands to the Gulf Region through a Distribution Partnership with Phoenix Capital

Sight OLO enables fast, accurate, convenient blood diagnostics by delivering CBC results in minutes right at the point-of-care*. About the size of a toaster oven, OLO is small, compact, and light-weight, allowing for quick, simple set-up wherever it’s needed. Unlike traditional CBC analyzers, Sight OLO does not require reagents or manual quality control checks, making it easy for smaller clinics or independent practices to access and operate.

Abdullah Saeed Al Naboodah, Chairman of Phoenix Capital remarks, “We chose Sight OLO because it simply meets the needs of the clinics we distribute to. With the influx of patients due to COVID-19, having access to fast, accurate fingerprick diagnostics is essential to quickly and correctly triage and treat our clinic’s patients.”

Phoenix Capital will first distribute Sight OLO to the nine medical centers it owns across the United Arab Emirates. Over the next year, Sight will work with Phoenix Capital to start expanding OLO’s install base in the rest of the Gulf Cooperation Council region.

“We’re determined to democratize access to rapid, accurate, and convenient diagnostics in countries around the world,” says Yossi Pollak, CEO and Cofounder of Sight Diagnostics. “We’re looking forward to expanding into this new market through our partnership with Phoenix Capital to help meet the needs of emergency rooms, clinics, hospitals, and other care facilities that have been impacted by COVID-19.”

This distribution partnership follows a recent investment partnership between Phoenix Capital and OurCrowd, one of Sight’s longtime investors that recently participated in the diagnostic company’s $71 million Series D funding round. Notably, the news also follows a historic normalization agreement between Israel and the United Arab Emirates, signaling the countries’ progress in sharing resources and technology to improve healthcare together.

*Sight OLO received regulatory approval for use in the UAE and is CE Marked according to the IVD European directive at point of care settings. In the United States, Sight OLO is 510(k) cleared for use in moderate complexity laboratories; it has not yet been cleared for point-of-care use.

*Source: AETOSWire

{:}{:ar}تل أبيب ، إسرائيل – (بزنيس واير/“ايتوس واير”) – أعلنت شركة Sight Diagnostics ، الشركة التي تقدم نتائج فحص الدم الكامل (CBC) على مستوى المختبر في غضون دقائق ، عن شراكة توزيع مع Phoenix Capital لتوسيع تواجد Sight في الشرق الأوسط. من خلال الشراكة ، ستوفر Sight محللي OLO – تقنية التشخيص اللامركزية عالية الجودة الخاصة بالشركة – إلى المراكز الطبية في جميع أنحاء الشرق الأوسط لمساعدة مقدمي الخدمات على اتخاذ قرارات علاج سريعة ومستنيرة.

“نحن نتطلع إلى التوسع في هذا السوق الجديد من خلال شراكتنا مع Phoenix Capital للمساعدة في تلبية احتياجات غرف الطوارئ والعيادات والمستشفيات ومرافق الرعاية الأخرى التي تأثرت بـCOVID-19.’’ y

Sight Diagnostics® Expands to the Gulf Region through a Distribution Partnership with Phoenix Capital

تدير معظم العيادات الخارجية في الإمارات العربية المتحدة حاليًا مختبرات صغيرة بتقنيات تشخيصية قديمة مثل قياس التدفق الخلوي ، والتي تتطلب آلات كبيرة ومكلفة وغير مناسبة لإعدادات نقاط الرعاية (POC). على هذا النحو ، هناك طلب متزايد على تشخيصات POC الحديثة في الشرق الأوسط وأفريقيا ، حيث من المتوقع أن يصل السوق إلى 2.85 مليار دولار بحلول عام 2024.

يتيح Sight OLO إجراء تشخيص سريع ودقيق ومريح للدم من خلال تقديم نتائج CBC في دقائق مباشرة في نقطة الرعاية *. حول حجم فرن محمصة ، OLO صغير ومضغوط وخفيف الوزن ، مما يسمح بإعداد سريع وبسيط أينما دعت الحاجة. على عكس أجهزة تحليل CBC التقليدية ، لا تتطلب Sight OLO كواشف أو فحوصات يدوية لمراقبة الجودة ، مما يسهل على العيادات الأصغر أو الممارسات المستقلة الوصول إليها وتشغيلها.

صرح عبد الله سعيد النابوده ، رئيس مجلس إدارة Phoenix Capital: “لقد اخترنا Sight OLO لأنه ببساطة يلبي احتياجات العيادات التي نوزع عليها. مع تدفق المرضى بسبب COVID-19 ، فإن الوصول إلى تشخيصات سريعة ودقيقة بالبصمات أمر ضروري لفرز مرضى عيادتنا وعلاجهم بسرعة وبشكل صحيح “.

ستقوم Phoenix Capital أولاً بتوزيع Sight OLO على المراكز الطبية التسعة التي تمتلكها في جميع أنحاء الإمارات العربية المتحدة. خلال العام المقبل ، ستعمل Sight مع Phoenix Capital لبدء توسيع قاعدة تثبيت OLO في بقية منطقة مجلس التعاون الخليجي.

يقول يوسي بولاك ، الرئيس التنفيذي والشريك المؤسس لشركة Sight Diagnostics: “نحن مصممون على إضفاء الطابع الديمقراطي على الوصول إلى التشخيصات السريعة والدقيقة والمريحة في البلدان حول العالم”. “نحن نتطلع إلى التوسع في هذا السوق الجديد من خلال شراكتنا مع Phoenix Capital للمساعدة في تلبية احتياجات غرف الطوارئ والعيادات والمستشفيات ومرافق الرعاية الأخرى التي تأثرت بـ COVID-19.”

تأتي شراكة التوزيع هذه في أعقاب شراكة استثمارية حديثة بين Phoenix Capital و OurCrowd ، أحد المستثمرين القدامى في Sight الذين شاركوا مؤخرًا في جولة تمويل Series D لشركة التشخيص بقيمة 71 مليون دولار. والجدير بالذكر أن الأخبار تأتي أيضًا في أعقاب اتفاقية تطبيع تاريخية بين إسرائيل والإمارات العربية المتحدة ، مما يشير إلى تقدم الدولتين في تقاسم الموارد والتكنولوجيا لتحسين الرعاية الصحية معًا.

* حصلت Sight OLO على الموافقة التنظيمية للاستخدام في دولة الإمارات العربية المتحدة وحصلت على علامة CE وفقًا للتوجيه الأوروبي IVD في نقطة إعدادات الرعاية. في الولايات المتحدة ، تم ترخيص Sight OLO 510 (k) للاستخدام في مختبرات التعقيد المعتدل ؛ لم يتم تصفيته بعد لاستخدامه في نقطة الرعاية.

* المصدر: “ايتوس واير”

{:}