{:en}Dubai Media Incorporated (DMI) renews its media representation contract with Choueiri Group’s MEMS{:}{:ar}”مؤسسة دبي للإعلام” (DMI) تجدّد عقد التمثيل الإعلامي مع “مجموعة شويري (MEMS){:}

{:en}

Dubai, United Arab Emirates,  (AETOSWire): At a recent signing ceremony held at the Dubai Media Incorporated (DMI) Headquarters in Dubai, Choueiri Group’s Middle East Media Services (MEMS) renewed its long-standing exclusive media representation contract with all DMI platforms.

The 5-year extension will witness MEMS continuing to serve as the official Exclusive Media Representative for all DMI media platforms from 2021 to 2025, with the partnership focused on realizing unprecedented new heights of growth, development, and regional media leadership across all facets of Dubai’s flagship media group.

Dubai Media Incorporated (DMI) renews its media representation contract with Choueiri Group’s MEMS

Present on the occasion and speaking about the development, Ahmad Saeed Al Mansouri (DMI’s CEO for TV and Radio), stated that “MEMS have served as key-partners to DMI for over 20 years now. With numerous challenges and uncertainty shaping an all new media ecosystem, we are confident that Choueiri Group’s unrivalled leadership within the regional market, along with their commitment to innovation and agility are perfectly aligned with our needs. We look forward to working very closely with MEMS team to navigate this crucial period, where we hope to realize our most ambitious growth and expansion plans to date”.

Also present at the ceremony was Ahmad Mohammed Al Hammadi (DMI’s CEO for Print) who stated  that “As our industry in general and print media in specific face rapid changes and digitization, DMI will continue to dedicate itself to staying at the forefront of this evolution. With MEMS, our various platforms will benefit from a team of outstanding professionals, equipped with the requisite vision and tools to maintain our leadership locally and help us reach new audiences on a regional level”.

Choueiri Group’s Chairman and CEO – Pierre Choueiri, also expressed his Group’s commitment to DMI’s success and stated that “Our long-standing partnership with DMI, which dates back to 1999, has consistently served as a great source of pride for us. We are very excited about what the next five years will bring and are certain that this upcoming tenure will be ripe with opportunities for Dubai’s flagship media group, towards becoming a regional leader”.

Continuing on, he also went on to say that “As the Group continues to invest in Data Science, state-of-the-art research tools and ad-tech innovations, our  investments are all focused on delivering unmatched benefits and success for our media partners and publishers”.

{:}{:ar}

دبي، الإمارات العربية المتحدة،  (“ايتوس واير):  ضمن حفل توقيع عُقد مؤخراً في المقرّ الرئيسي لـ “مؤسسة دبي للإعلام” (DMI)، جدّدت “مجموعة شويري للخدمات الإعلامية” في الشرق الأوسط (MEMS) عقدها الحصري طويل الأمد للتمثيل الإعلامي مع جميع منابر ومنصات “مؤسسة دبي للإعلام”.

يأتي التمديد لفترة 5 سنوات قادمة ليمنح “مجموعة شويري” حقوق العمل كممثل إعلامي حصري ورسمي لجميع منصات “مؤسسة دبي للإعلام” ما بين أعوام 2021 – 2025، وذلك بهدف الوصول بالشراكة إلى آفاق جديدة وغير مسبوقة من النمو والتطوّر والريادة الإعلامية الإقليمية، عبر جميع منابر المؤسسة الإعلامية الرائدة في دبي.

Dubai Media Incorporated (DMI) renews its media representation contract with Choueiri Group’s MEMS

في هذا السياق، وعلى هامش حضوره لمراسم التوقيع، تطرّق أحمد سعيد المنصوري، المدير التنفيذي لقطاع الإذاعة والتلفزيون في مؤسسة دبي للإعلام، إلى خطة التطوير التي تنتهجها المؤسسة، مشدداً على أن “مجموعة شويري” كانت على مدى أكثر من 20 عاماً أحد أبرز الشركاء الرئيسيين للمؤسسة، وأضاف: “مع التحديات التي يشهدها القطاع، وما تتضمنه المرحلة الحالية من إعادة صياغة النظام الإعلامي العالمي على نحوٍ جديد كلياً، تتجدّد لدينا الثقة في أن الريادة غير المسبوقة التي تتمتع بها “مجموعة شويري” ضمن السوق الإقليمية، إلى جانب التزامها بمعايير الإبتكار والمرونة والقدرة على التعاطي بإيجابية مع المتغيرات، جميع تلك العناصر مجتمعةً تصبّ في خانة تلبية متطلباتنا والتماهي مع خططنا”. وختم المنصوري: “نتطلع إلى التعاون بشكل وثيق مع فريق عمل “MEMS” كي نتمكن معاً من تجاوز هذه المرحلة الحساسة، وكلنا أمل من قدرتنا معاً على تحقيق خططنا الطَموحة للنمو والتوسع”.

 

من جانبه قال أحمد محمد الحمادي، الرئيس التنفيذي لقطاع النشر في “مؤسسة دبي للإعلام”: “في ظلّ ما يواجهه قطاع الإعلام عموماً، والإعلام المطبوع خصوصاً، من تحديات قوامها التغييرات الرقمية السريعة الحاصلة، تواصل “مؤسسة دبي للإعلام” سعيها للبقاء في موقعٍ ريادي متقدم، وذلك بموازاة امتلاكها زمام المبادرة لقيادة عملية التطوير المتوخّاة.” وأضاف الحمادي: “ستصب شراكتنا مع MEMS في صالح منصاتنا المختلفة، وذلك بفضل فريق عمل “مجموعة شويري” المحترف الذي يتمتع بأعلى معايير المهنية، والمجهّز بأحدث الوسائل التقنية والبصرية وسواها، ما من شأنه الحفاظ على موقعنا الرياديّ محلياً، ودعمنا في الوصول إلى جمهور أوسع على المستوى الإقليمي”.

بدوره أعرب بيير شويري، رئيس مجلس الإدارة والرئيس التنفيذي لـ “مجموعة شويري” عن التزام مجموعته بدعم نجاح “مؤسسة دبي للإعلام”، وأضاف: “لطالما كانت شراكتنا طويلة الأمد مع “مؤسسة دبي للإعلام، والتي تعود إلى عام 1999، مصدر فخر لنا. نترقّب بشوق ما ستأتي به السنوات الخمس القادمة، ونحن على يقين من أن الفترة المقبلة ستكون ملأى بالفرص الواعدة لهذا الصرح الإعلامي الرائد في دبي، على طريق تحقيق الريادة الإقليمية التي يستحقها”. وختم شويري: “مع استمرار مجموعتنا في الاستثمار في علوم تخزين وتسخير البيانات “Data Science“، إلى جانب حيازتنا لأحدث ما توصل إليه العلم في مجال أجهزة وأدوات وتقنيات البحث أو ما يُعرف بـ “Research Tools“، ومعها آخر ابتكارات تكنولوجيا الإعلانات “Add Technology“، فإن استثماراتنا في المرحلة القادمة ستثمر عن حصول شركائنا الإعلاميين ودور النشر على فوائد لا نظير لها، وتحقيق نجاحات غير مسبوقة.”

 

{:}