{:en}DAE delivers first of 18 Boeing 737 MAX 8 aircraft to American Airlines{:}{:ar}”دبي لصناعات الطيران” تسلم أول طائرة{:}

{:en}

Dubai, U.A.E., 14 December 2020 – Dubai Aerospace Enterprise (DAE) Ltd. today announced that it has delivered the first of 18 Boeing 737 MAX 8 aircraft to American Airlines as part of the Purchase and Leaseback agreement signed with American in the third quarter of this year. Delivery of the remaining aircraft is expected to be completed in the coming months.

Firoz Tarapore, Chief Executive Officer of DAE commented: “We are delighted to be in a position to offer a meaningful solution to American Airlines, a long-term customer of DAE, and to see the Boeing 737 MAX return to service.  We are also pleased to further invest in these technologically advanced and fuel-efficient aircraft types in line with our commitment to environmental sustainability. The Boeing 737 MAX boasts superior fuel efficiency and reduced emissions and noise pollution, underpinning DAE’s commitment to transition its fleet to newer technology assets, reducing the environmental impact of our business and supporting DAE’s customers’ ambitions to become more sustainable operators. Our owned and committed fleet includes 22 Boeing 737 MAX 8 aircraft.”“دبي لصناعات الطيران” تسلم أول طائرة

“We’re pleased with DAE’s ability to help create a purchase and leaseback solution for these 18 aircraft,” said Meghan Montana, American’s Vice President and Treasurer. “DAE’s ability to facilitate an agreement of this size in today’s environment is a testament to their reputation and their confidence in American Airlines, and we look forward to a successful, ongoing partnership.”

About DAE

Dubai Aerospace Enterprise (DAE) Ltd. is a globally recognized aerospace corporation with two divisions: Aircraft Leasing and Engineering. Headquartered in Dubai, DAE serves over 125 airline customers in over 60 countries from its seven office locations in Dubai, Dublin, Amman, Singapore, Miami, New York and Seattle.

DAE’s award-winning Aircraft Leasing division has an owned, managed, committed and mandated to manage fleet of approximately 425 Airbus, ATR and Boeing aircraft with a fleet value exceeding US$16 billion. DAE’s Engineering division serves customers in Europe, Middle East, Africa and South Asia from its state-of-the-art facility accommodating up to 15 wide and narrow body aircraft. It is authorized to work on 13 aircraft types and has regulatory approval from over 25 regulators globally. More information can be found on the company’s web site at www.dubaiaerospace.com.

{:}{:ar}من بين 18 طائرة من طراز “بوينغ 737 ماكس 8” لشركة “أميركان إيرلاينز”

دبي، 14 ديسمبر 2020: أعلنت “دبي لصناعة الطيران” اليوم عن تسليم أول طائرة من بين 18 طائرة من طراز “بوينغ 737 ماكس 8” إلى شركة “أميركان إيرلاينز” في إطار اتفاق شراء وتأجير تم توقيعه مع شركة الطيران الأمريكية في الربع الثالث من هذا العام. ومن المقرر تسليم الطائرات الباقية خلال الأشهر القادمة.

وعلق فيروز تارابور، الرئيس التنفيذي لشركة دبي لصناعات الطيران: “يسعدنا المساهمة في توفير حلول مفيدة لشركة أميركان إيرلاينز التي تعد من عملائنا على مدى أعوام طويلة، كما يسرنا أن نرى عودة طراز بوينغ 737 ماكس إلى الخدمة. ونحن سعداء كذلك بالاستثمار في هذه الطائرات المتقدمة تقنياً والموفرة للوقود تماشياً مع التزامنا بالاستدامة البيئية. تتمتع طائرات بوينغ 737 ماكس بكفاءة ممتازة في الوقود وانخفاض الانبعاثات وقلة الضجيج، ما يؤكد التزام شركتنا بنقل أسطولها إلى أصول تقنية أحدث وخفض الأثر البيئي لأعمالنا، ودعم طموحات عملائنا لأن يصبحوا مشغلين أكثر استدامة. ويتضمن حجم أسطول الشركة الذي تديره أو تملكه 22 طائرة من طراز بوينغ 737 ماكس 8”.

من جهتها، قالت ميغان مونتانا، نائب رئيس ورئيس الخزانة في شركة أميركان إيرلاينز: “نحن راضون تماماً عن قدرة شركة دبي لصناعة الطيران على توفير حلول للشراء والاستئجار لهذه الطائرات الـ18. كما أن نجاح “دبي لصناعة الطيران” في تسهيل اتفاقية من هذا النوع في بيئة الأعمال الحالية هو شاهد حي على سمعتها المرموقة وثقتها بشركة أميركان إيلاينز. ونحن نتطلع قدماً إلى شراكة ثنائية ناجحة ومستمرة”.“دبي لصناعات الطيران” تسلم أول طائرة

نبذة عن دبي لصناعات الطيران

“دبي لصناعات الطيران المحدودة” هي شركة معترف بها عالمياً ومقرها دبي ولديها قسمان للهندسة وتأجير الطائرات. وتقدم الشركة خدماتها لأكثر من 125 عميلاً من شركات الطيران في ما يزيد عن 60 دولة من مواقعها السبعة في دبي ودبلن وعمّان وسنغافورة وميامي ونيويورك وسياتل.

يقوم قسم تأجير الطائرات في الشركة الحائز على عدة جوائز مرموقة، بامتلاك وإدارة أسطول يتألف من نحو 425 طائرة من طرازات “إيرباص” و”إيه تي آر” و”بوينغ”، حيث تتجاوز قيمة أسطول الشركة 16 مليار دولار. كما يقدم قسم الهندسة خدماته للعملاء في أوروبا والشرق الأوسط وأفريقيا وجنوب آسيا من مركزه المتطور الذي يمكنه استيعاب ما يصل إلى 15 طائرة ذات جسم عريض أو ضيق. وتم اعتماد الشركة للعمل على 13 طرازاً من الطائرات، وتحظى باعتماد تنظيمي من أكثر من 25 جهة تنظيمية عالمية.  المزيد من المعلومات عبر موقع الشركة الإلكتروني www.dubaiaerospace.com{:}