{:en}Dubai identified as a business-friendly partner for real estate investors,{:}{:ar}جيه إل إل: دبي توفر بيئة مواتية للمستثمرين والمطورين العقاريين والشركات{:} developers and occupiers

{:en}

JLL’s report points to city governance as a differentiator in location decisions in a post-pandemic world

Dubai, UAE, 15 December 2020 – JLL’s (NYSE: JLL) latest research with The Business of Cities explores the role city governance plays in location decisions by real estate investors, developers and corporate occupiers. The COVID-19 pandemic has exposed how vulnerable cities are to external shocks. As choices are made between and within cities, looking at the way cities are run, managed and led can help spot which have significant recovery and improvement capacity, and which may slip backwards.

The report identifies Dubai as a strong partner for real estate investors, developers and occupiers, given its tight governance arrangements that create strong coordination and clarity around responsibilities. This model makes way for a predictable investment system and the calibre of leadership to drive long-term agendas, enabling the cities to be quick, capable and productive in responding to opportunities.

Thierry Delvaux, CEO of JLL MEA, said: “As the report highlights, cities like Dubai are far better equipped to enter into sustained partnerships with investors and developers, given their governance models. What 2020 has proven is that while macro fundamentals are important, qualitative characteristics such as good governance, management, health and safety will have a large impact on where people choose to live, work and play. These factors will play a huge role in decision making moving forward and in identifying cities that will emerge as resilient post-pandemic.”جيه إل إل: دبي توفر بيئة مواتية للمستثمرين والمطورين العقاريين والشركات

“In order to prepare, react and future-proof effectively, cities require strong governance, a high level of transparency and brokerage between various city stakeholders and the private sector,” added Jeremy Kelly, Director, Global Research, JLL. “We believe responsible investors and businesses will increasingly seek capable and agile city partners who have a clear vision for a sustainable and inclusive future.”

About JLL

JLL (NYSE: JLL) is a leading professional services firm that specializes in real estate and investment management. JLL shapes the future of real estate for a better world by using the most advanced technology to create rewarding opportunities, amazing spaces and sustainable real estate solutions for our clients, our people and our communities.

JLL is a Fortune 500 company with annual revenue of $18.0 billion, operations in over 80 countries a global workforce of over 92,000 as of September 30, 2020. JLL is the brand name, and a registered trademark, of Jones Lang LaSalle Incorporated. For further information, visit jll.com

About JLL MEA

Across the Middle East and Africa (MEA) JLL is a leading player in the real estate and hospitality services markets. The firm has worked in 35 countries across the region and employs over 1000 internationally qualified professionals across its offices in Dubai, Abu Dhabi, Riyadh, Jeddah, Al Khobar, Cairo, Casablanca and Johannesburg www.jll-mena.com

{:}{:ar}منظومة إدارة المدينة عامل فارق في قرارات الاختيارات العقارية في عالم ما بعد الجائحة

دبي، 15 ديسمبر:2020: أصدرت جيه إل إل، شركة الاستثمارات والاستشارات العقارية الرائدة عالمياً، بالتعاون مع شركة ذا بيزنس أوف سيتيز أحدث دراساتها البحثية والتي تناولت الدور الذي تلعبه حوكمة المدن في قرارات المستثمرين والمطورين العقاريين والشركات، والتي كشفت أن جائحة كوفيد-19 أظهرت مدى ضعف وهشاشة المدن في مواجهة الصدمات الخارجية.

وعندما يقارن المستثمرون والمطورون والشركات بين المدن وبين الأماكن المختلفة في نفس المدينة، يُمكن أن تساعد دراسة طريقة حوكمة المدن وقيادتها في تحديد المدن والمواقع التي تمتلك القدرة على التعافي والتحسن أو تلك التي قد تواجه صعوبة في التعامل مع الأزمات والتعافي منها.

وصنفت الدراسة إمارة دبي باعتبارها شريكاً قوياً لمستثمري ومطوري وشاغلي العقارات بفضل إجراءات الإدارة والتنظيم المحكمة التي تعتمدها حكومة دبي والتي تعزز من التنسيق بين الأجهزة والقطاعات المختلفة وتضمن وضوح الأدوار والمسؤوليات المنوطة بالجميع. ويمهد هذا النموذج الطريق أمام منظومة استثمارية يمكن التنبؤ بها ويفتح المجال أمام وجود قيادة رفيعة المستوى قادرة على تحقيق جداول الأعمال طويلة الأجل، مما يعزز من سرعة وقدرة المدن على الاستجابة للفرص والتعامل معها.جيه إل إل: دبي توفر بيئة مواتية للمستثمرين والمطورين العقاريين والشركات

وتعليقاً على التقرير، قال تيري ديلفو الرئيس التنفيذي لشركة جيه إل إل الشرق الأوسط وأفريقيا: “يشير التقرير إلى أن المدن كمدينة دبي مجهزة بشكل أفضل للدخول في شراكات مستدامة مع المستثمرين والمطورين بفضل نماذج الحوكمة الخاصة بها، إذ أثبتت التجربة التي عشناها في عام 2020 على أهمية الأساسيات الكلية، والخصائص النوعية كالحوكمة الرشيدة والإدارة والصحة والسلامة والتي سيكون لها تأثير كبير على المكان الذي يختار الناس العيش والعمل والاستمتاع فيه، و ستلعب دوراً كبيراً في عمليات اتخاذ القرارات الاستثمارية وفي تحديد المدن التي ستثبت مرونتها في مرحلة ما بعد الوباء”.

من جانبه، قال جيريمي كيلي مدير قسم الأبحاث العالمية لدى شركة جيه إل إل: “تحتاج المدن لأن تكون مستعدة ومجهزة وقادرة على التفاعل مع المستقبل بشكل فعال، إلى نموذج حوكمة قوي وقدر عالٍ من الشفافية والوساطة بين مختلف أصحاب المصلحة في المدينة والقطاع الخاص. ونعتقد أن شركات الاستثمار والأعمال المسؤولة ستبحث بشكل متزايد عن شركاء من المدن المؤهلة والمرنة التي تمتلك رؤية واضحة لمستقبل مستدام وشامل”.

نبذة عن جيه إل إل

تعتبر شركة جيه إل إل (المدرجة في بورصة نيويورك تحت الرمز: JLL) شركة رائدة في الخدمات المهنية وهي متخصصة في إدارة العقارات والاستثمارات. وتتمثل رؤية الشركة في رسم ملامح مستقبل القطاع العقاري باستخدام أحدث التقنيات من أجل توفير فرص مثمرة وعقارات متميزة وحلول عقارية مستدامة تُمكن جميع عملائنا وموظفينا ومجتمعاتنا من تحقيق طموحاتهم وبناء غدٍ أفضل.

شركة جيه إل إل واحدة من الشركات المدرجة في قائمة فورتشن لأفضل 500 شركة بحجم إيرادات سنوية يبلغ 18 مليار دولار، وتعمل في أكثر من 80 دولة، ويعمل بها ما يزيد عن 92 ألف موظف حول العالم بحسب ما جاء في 30 سبتمبر 2020. و”جيه إل إل” هو الاسم التجاري والعلامة التجارية المسجلة لشركة جونز لانج لاسال إنكوربوريتد.

نبذة عن جيه إل إل الشرق الأوسط وأفريقيا

تعتبر جيه إل إل واحدة من أبرز الشركات العاملة والرائدة في منطقة الشرق الأوسط وأفريقيا في سوق العقارات وسوق خدمات الضيافة.

وتزاول الشركة أعمالها في 35 دولة في المنطقة ويعمل لديها أكثر من 1000 من المتخصصين المؤهلين دولياً وذلك في مكاتبها في دبي وأبوظبي والرياض وجدة والخبر والقاهرة والدار البيضاء وجوهانسبرج. www.jll-mena.com.{:}