{:en}Raysut Cement Company Scoops awards at Oman & GCC Best Employer Brand Awards 2020{:}{:ar}ريسوت للأسمنت تفوز بجوائز أفضل العلامات التجارية في سلطنة عمان ودول مجلس التعاون الخليجي لعام 2020{:}

{:en}

Muscat, Oman, (AETOSWire): Raysut Cement Company (RCC), Oman’s largest cement manufacturer, scooped seven awards at two Best Employer Brand Awards, one focused on Oman companies and the other on GCC corporate entities.

RCC, the Muscat Stock Market-listed company, and an emerging global cement player, said its Group CEO, Mr. Joey Ghose won `CEO of the Year’ award at both the Oman Best Employer Awards 2020 in October and GCC Best Employer Awards 2020 in November.

Raysut Cement Company Scoops awards at Oman & GCC Best Employer Brand Awards 2020

The awards, presented at virtual events held by the  global branding, HR and leadership body, Employer Branding Institute, reinforced  RCC’s excellence across leadership, health and safety, technology, training and talent management.

RCC won `Promoting Health in the Workplace,’ `Best Use of Technology for Training,’ and `Training Provider of the Year’ awards at Oman Best Employer Brand Awards. At the GCC Best Employer Brand Awards 2020, RCC won `Award for Talent Management’ and `Leaders of Tomorrow Award.’

Mr. Salim bin Ahmed bin Alawi Al Ibrahim, Acting Deputy Group CEO, who received the awards thanked Sultan of Oman, His Majesty Sultan Haitham Bin Tariq Al Said, Oman Government and its supporting bodies, Board  and Executive Management of  RCC, and  employees for the company’s success.

He congratulated the award organizers for promoting corporate excellence, and thanked them for recognizing RCC.  Speaking for Mr. Joey Ghose, he said RCC is now an Omani multinational company.

 “We operate beyond Oman – in the UAE through our subsidiary, Pioneer Cement Company SAOG, in Yemen through associates and in East Africa through trading offices and new investments. We have invested in Georgia and recently acquired a terminal in Maldives. We will expand further, supporting infrastructure development across the world with Omani clinker and cement,” he said, adding RCC acquired Sohar Cement Company last year.

“Our success lies in our highly motivated, skilled and trained employees who deliver the best quality we are known for,” Mr. Salim said.

RCC regularly trained Omani employees on-the-job and by sending them abroad to upgrade their skills. “We have a healthy ratio of local and expatriate employees and nurture an open environment for learning and development of each one of them,” he said.

RCC group’s current capacity was 6 million metric tonnes and the mission is to reach 10 million by 2022 and in the near future to 22 million tonnes.

RCC supports and trains students of the Institutes of Higher Learning to impart hands-on experience.  It is also active in community intervention and donated RO 500,000 to the Ministry of Health to tackle COVID-19 challenges.

“RCC is under transformation and on a journey to scale new heights and to work  for the interest of its investors, financial institutions, community and employees,” said Mr. Salim, adding that the new  awards followed recognitions RCC bagged over the years.

These honours included the eight cups at the competition of H.M. Sultan Qaboos.  In 2019, RCC won `The Golden Europe Award For Quality and Commercial Prestige’ in Berlin, Germany, and two distinguished awards – `Building and Construction Product Leadership Award 2019,’  and ‘Most Preferred Brand By Construction And Real Estate Sector’ at Cements and CSR Leadership Award. It also won the Best Corporate Social Responsibilities Practices award in Muscat. In 2018, RCC won the green era award for sustainability and the Oman Most Trusted Brand Awards.

Winning these awards showed RCC’s continuous efforts to enhance its role as socially responsible Omani establishment, supporting communities through humanitarian and philanthropic activities.

 

*Source: AETOSWire

{:}{:ar}مسقط، سلطنة عمان،   (“ايتوس واير“): حصلت شركة ريسوت للأسمنت أكبر شركة لتصنيع الأسمنت في سلطنة عمان على سبع جوائز في إحتفالين مختلفين لأفضل علامة تجارية لأصحاب العمل حيث كان إحداهما يركز على الشركات العمانية والحفل الأخر على الشركات الخليجية حيث صرحت الشركة إنها فازت بجائزة “الرئيس التنفيذي للعام” عن الرئيس التنفيذي للمجموعة الفاضل جوي جوش ، في كل من حفل توزيع الجوائز لأفضل علامة تجارية لأصحاب العمل في سلطنة عمان الذي عقد في أكتوبر 2020 و كذلك في حفل توزيع الجوائز لأفضل علامة تجارية لأصاحب العمل في دول مجلس التعاون الخليجي الذي عقد في نوفمبر 2020 و أيضا حصلت الشركة على جائزة تعزيز الصحة في مكان العمل, جائزة أفضل استخدام للتكنولوجيا في التدريب وجائزة أفضل مزود للتدريب للعام في حفل أفضل علامة تجارية لأصحاب العمل في سلطنة عمان للعام 2020, و بجائزة قادة الغد و جائزة إدارة المواهب في حفل توزيع جوائز أفضل علامة تجارية لأصحاب العمل في دول مجلس التعاون الخليجي لعام 2020

Raysut Cement Company Scoops awards at Oman & GCC Best Employer Brand Awards 2020

تجدر الإشارة الى أنه تم أقامة الإحتفالين لجوائز أفضل علامة تجارية لأصحاب العمل في عمان و دول مجلس التعاون عبر منصة خاصة بالبث المرئي أقامها معهد أصحاب العمل للعلامة التجارية وهو معهد عالمي يعترف بالعلامات التجارية النموذجية كل عام, و أكدت شركة ريسوت للأسمنت إن حصولها على هذه الجوائز يأتي تعزيزا لتميز الشركة في عدة مجالات منها القيادة, الصحة, السلامة, التكنولوجيا, التدريب وإدارة المواهب.

حضر الحفل بالنيابة عن شركة ريسوت للأسمنت الفاضل / سالم بن أحمد بن علوي ال إبراهيم نائب الرئيس التنفيذي للمجموعة بالوكالة حيث أضاف قائلا ” بالنيابة عن الفاضل جوي جوش الرئيس التنفيذي لشركة ريسوت للأسمنت, نتقدم بالشكر للمقام السامي حضرة صاحب الجلالة السلطان هيثم بن طارق آل سعيد و الحكومة الرشيدة، مجلس إدارة شركة ريسوت للأسمنت، الإدارة التنفيذية ، و جميع موظفي مجموعة ريسوت للأسمنت على الدعم و كافة الجهود المبذولة الذي بسببها حققنا هذا النجاح.

اليوم مجموعة شركة ريسوت للأسمنت هي شركة عمانية تعمل في السلطنة و خارجها ففي دولة الإمارات العربية المتحدة من خلال شركة بايونير للأسمنت التابعة لنا, في اليمن من خلال شركائنا, في شرق إفريقيا من خلال مكاتبنا التجارية, الإستثمار في جورجيا و قمنا مؤخرا بالإستحواذ على محطة في جزر المالديف و قريبًا جدًا سنكون متواجدين في أماكن متعدده في العالم وسندعم بناء بنيتهم ​​التحتية عن طريق استخدام الكلنكر والأسمنت المصنّعين في سلطنة عمان و بالتحديد في شركة ريسوت للأسمنت.

وقمنا أيضا في العام الماضي بالإستحواذ على شركة صحار للأسمنت ونؤمن أن نجاحنا يكمن في موظفينا الذين يتمتعون بالحافز والمهارة العالية حيث قمنا بتدريبهم بإنتظام من خلال العمل وإرسالهم إلى دول أجنبية لرفع مستوى مهاراتهم ليقدمو أفضل جودة معروفة عنا لأننا في ريسوت للأسمنت نركز على بناء بيئة صحيه و مفتوحة للتعلم والتطوير لكل فرد من أفراد عائلة الشركة”.

يذكر أن شركة ريسوت للأسمنت تقوم بدعم مؤسسات التعليم العالي بإنتظام عبر تدريب طلابهم بتوجيه من المسؤولين التنفيذين في الشركة وتركيزا منها على دورها الفعال في جانب المسؤولية المجتمعية قامت الشركة أيضا هذا العام بالتبرع لوزارة الصحة بمبلغ وقدرة 500.000 ريال عماني دعما منها للوزارة للحد من إنتشار فايروس كوفيد-19.

اليوم تفخر مجموعة شركة ريسوت للأسمنت بقدرتها على إنتاج 6 ملايين طن متري من الأسمنت و نطمح الى زيادة القدرة الإنتاجية الى 10ملايين بحلول عام 2022 و الى 22 مليون طن متري من الأسمنت في المستقبل القريب.

شركة ريسوت للأسمنت هي شركة في مراحل إنتقالها إلى أفاق أوسع من أجل دعم مصلحة المستثمرين, المؤسسات المالية, المجتمع الذي تعمل فيه وموظفيها.

تجدر الإشارة أن الفوز بهذه الجوائز جاء إستمرارا للسجل الحافل لتاريخ الجوائز و الشهادات التي حصلت عليها شركة ريسوت للأسمنت طيلة السنوات الماضيه فقد فازت شركة ريسوت للأسمنت بثمان كؤوس في مسابقة كأس حضرة صاحب الجلالة السلطان قابوس لأفضل خمسة مصانع.

وحازت الشركة كذلك على عدة جوائز في عام 2019 حيث حصدت على الجائزة الأوروبية الذهبية للجودة والمكانة التجارية في حفل الجوائز الذي أقيم بالعاصمة برلين في ألمانيا و حصدت كذلك على الجائزتين المتميزتين وهما جائزة العلامة التجارية الأكثر تفضيلاً حسب قطاع البناء والعقارات – الاسمنت و جائزة أفضل ممارسات المسؤوليات الاجتماعية للشركات في الحفل الذي أقيم في مسقط بسلطنة عمان.

وفي عام 2018 حصدت الشركة على جائزة العصر الأخضر في مجال الإستدامة في الحفل الذي أقيم بالعاصمة روما التابعة للجمهوريّة الإيطاليّة ، بالإضافة إلى جائزة العلامة الأكثر ثقة في سلطنة في الحفل الذي أقيم في سلطنة عمان و تمثل هذه الجوائز ثمرة النجاح للجهود التي بذلها مجلس الإدارة والإدارة التنفيذية وجميع موظفي الشركة بالإضافة إلى الثقة التي وضعت في الشركة من قبل المستثمرين والعملاء وهي أيضاً نتيجة الجهود المتواصلة لتعزيز دور الشركة كمؤسسة عُمانية مسؤولة اجتماعياً، حيث أن الشركة تسعى لدعم مختلف شرائح المجتمع من خلال المبادرات المتنوعة التي تهدف لتنمية المجتمع، بالإضافة إلى إهتمام الشركة وحرصها على دعم البرامج الإنسانية

*المصدر: “ايتوس واير”{:}