{:en} IQ Robotics announces strategic partnership{:}{:ar}”آي كيو روبوتيكس” تعلن عن شراكة استراتيجية مع “لي بياو روبوتيكس”{:}

{:en}

 with Chinese firm LiBiao Robotics to strengthen digital transformation efforts in MENA

Dubai, UAE, 21 December 2020: IQ Robotics, an AI-driven, fully robotic business that’s spearheading the digital transformation of the logistics sector, has partnered with Chinese technology company, LiBiao Robotics to together strengthen the digital transformation efforts in the Middle East and North Africa (MENA) region. The association was announced during a virtual event with Fadi Amoudi, CEO of IQ Robotics, and Xia Huiling, CEO of LiBiao Robotics.

It is notable that the robotics industry in the region has been making important advancements in artificial intelligence and machine learning, to prepare the economy for the contact-less future. The new partnership seeks to further propel these efforts by facilitating and ideating advanced technological solutions to pace up the digital transformation journey.

Fadi Amoudi, CEO of IQ Robotics, said: “Digital transformation has taken precedence ever since the pandemic started. The region has already been putting in some notable efforts to become future-ready in terms of latest technology and innovations and our partnership with LiBiao Robotics, will strengthen these efforts further, putting technology at the forefront and consolidating the efforts of the regional governments and organizations towards a stronger and more advanced future.”“آي كيو روبوتيكس” تعلن عن شراكة استراتيجية مع “لي بياو روبوتيكس”

Xia Huiling, CEO of LiBiao Robotics, said, “The MENA region is a very important market globally as it connects Asia and Europe. It’s well-known that the MENA e-commerce market is growing rapidly and has accelerated even more during the global pandemic. We believe that it will keep growing for the coming decade and this opens a huge scope for automatic applications with robots. IQ Robotics is a leading robotic company in this region and a pioneer in MENA which makes it a win-win scenario as we will now work closely for shared success in the regional market. We are looking forward to shape the future together with IQ Robotics.”

IQ Robotics is offering automated solutions powered by robotics and AI to various ventures across the UAE and the region, making it available and accessible for all sorts of ventures. The company has also created a center of excellence out of Dubai, with a team of international and local experts that is directly involved in the customer journey from start to finish

About IQ Robotics:

IQ Robotics was launched in Dubai in September 2019 as part of IQ Holding, a technology holding group that is specialised in the supply chain and logistic sector.  It provides full back-end solutions using the latest in robotics, AI, and software platforms to support supply chain and logistics as well as offers solutions that cover robotics, warehouse automation, software solutions, package protection, labelling solutions, and other related services.

IQ Robotics is a provider of tailor-made technology turnkey solutions that seek to promote the automation of all processes, bringing significant benefits to B2B customers. The company believes in making this technology available and accessible by redefining boundaries in the supply chain and logistics industry to offer fully automated solutions powered by robotics and AI to change the fabric of the industry.

{:}{:ar}“آي كيو روبوتيكس” تعلن عن شراكة استراتيجية مع “لي بياو روبوتيكس” الصينية لتعزيز جهود التحول الرقمي في الشرق الأوسط وشمال إفريقيا

أعلنت “آي كيو روبوتيكس” القائمة على الحلول الروبوتية المعززة بالذكاء الاصطناعي، والتي تقود التحول الرقمي لقطاع الخدمات اللوجستية، عن التوصل إلى شراكة مع شركة التكنولوجيا الصينية “لي بياو روبوتيكس” لتعزيز جهود التحول الرقمي في الشرق الأوسط وشمال إفريقيا. وتم الكشف عن هذا التعاون خلال حدث افتراضي شارك به كل من فادي العامودي ، الرئيس التنفيذي لشركة “آي كيو روبوتيكس”، و ” زيا هولينغ ” Xia Huiling”، الرئيس التنفيذي لشركة “لي بياو روبوتيكس”.

وتجدر الإشارة إلى أن صناعة الروبوتات في المنطقة أحرزت تقدمًا مهمًا في مجال الذكاء الاصطناعي والتعلم الآلي، لإعداد الاقتصاد لمستقبل تقل فيه مستويات التواصل المادي. ويسعى الطرفان من خلال الشراكة الجديدة إلى الارتقاء بهذه الجهود من خلال تسهيل الحلول التكنولوجية المتقدمة، وإيجاد الحلول المثلى لتسريع رحلة التحول الرقمي.

وقال فادي العامودي الرئيس التنفيذي لشركة “آي كيو روبوتيكس: “لقد استحوذ التحول الرقمي على أعلى درجات الاهتمام منذ بداية تفشي الوباء. وتبذل المنطقة جهودًا ملحوظة للاستعداد للمستقبل من حيث توفير أحدث التقنيات والابتكارات. وستعمل شراكتنا الجديدة مع “لي بياو روبوتيكس” على تعزيز هذه الجهود بشكل أكبر، لتكون التكنولوجيا في المقدمة، ودعم جهود الحكومات والمنظمات الإقليمية لرسم معالم مستقبل أقوى وأكثر تقدمًا”.“آي كيو روبوتيكس” تعلن عن شراكة استراتيجية مع “لي بياو روبوتيكس”

وقالت زيا هولينغ ” Xia Huiling” الرئيس التنفيذي لشركة “لي بياو روبوتيكس: “تعد الشرق الأوسط وشمال إفريقيا سوقًا عالميًا مهمًا للغاية، حيث تربط هذه المنطقة بين آسيا وأوروبا. وينمو سوق التجارة الإلكترونية فيها بسرعة عالية، مع زيادة تسارع النمو خلال الجائحة. ونعتقد أنه سيواصل نموه خلال العقد القادم، الأمر الذي سيفتح مجالًا كبيرًا للتطبيقات الآلية التي تعتمد على الروبوتات. وتعد “آي كيو روبوتيكس” شركة رائدة في مجالها على مستوى المنطقة، ما يعزز نجاح التعاون بين الجانبين، وسنعمل سويًا عن كثب لتحقيق النجاح المشترك في السوق الإقليمية، كما نتطلع إلى تشكيل معالم المستقبل معها”.

وتقدم “آي كيو روبوتيكس” حلولاً آلية تعتمد على الروبوتات والذكاء الاصطناعي لمختلف المشاريع في جميع أنحاء الإمارات العربية المتحدة والمنطقة، ما يجعل منها عامل تمكين ودعم لجميع أنواع المشاريع. وأنشأت الشركة أيضًا مركزًا للتميز خارج دبي، واستقطبت فريقًا من الخبراء الدوليين والمحليين للمشاركة بشكل مباشر في الارتقاء برحلة العميل من البداية إلى النهاية.

نبذة عن “أي كيو روبوتيكس”:

تم إطلاق “أي كيو روبوتيكس” IQ Robotics” بدبي في سبتمبر 2019 كإحدى شركات “آي كيو القابضة”، وهي مجموعة التكنولوجيا المتخصصة في سلسلة التوريد والقطاع اللوجستي. وتوفر الشركة الحلول الخلفية الكاملة باستخدام أحدث أنظمة الروبوتات والذكاء الاصطناعي والبرامج لدعم سلسلة التوريد والخدمات اللوجستية، إضافة إلى تقديم الحلول التي تغطي الروبوتات وأتمتة المستودعات وحلول البرامج وحماية عبوات التغليف، فضلاً عن حلول وضع العلامات على المنتجات والخدمات الأخرى ذات الصلة.

وتعدّ الشركة أحد مزودي الحلول التقنية المتكاملة التي يتم تصميمها خصيصًا وفق طلبات العملاء واحتياجاتهم، كما تسعى إلى تعزيز أتمتة جميع العمليات، وتحقيق فوائد كبيرة لعملائها من الشركات. وتنطلق الشركة من ثقة راسخة لتوفير هذه التكنولوجيا وإتاحتها للجميع، ليتمكنوا من الوصول إليها عن طريق إعادة تعريف الحدود في سلسلة التوريد وصناعة الخدمات اللوجستية، ما يؤدي في نهاية المطاف إلى تقديم حلول مؤتمتة بالكامل، كما تكون مدعومة بالروبوتات والذكاء الاصطناعي لتغيير سمات هذه الصناعة.{:}