{:en}Newly Appointed Chief Growth Officer at “CG Digital” and New COO Appointed at DMS{:}{:ar}تعيين كبير موظفي التطوير في “CG Digital” وتعيين مدير عمليات جديد في “DMS”{:}

{:en}

Dubai, United Arab Emirates,  (AETOSWire): Aligned with Choueiri Group’s ongoing growth and expansion plans, Chairman and CEO – Pierre Choueiri, recently issued an announcement outlining the launch of the Group’s latest Initiative “CG Digital”.

The circular announcement addressing the Group’s various stakeholders, including staff, media partners and publishers, as well as its advertising partners, focused on the rationale behind the creation of the new initiative, as well as its intended role. It also contained details pertaining to two key leadership appointments, as per the following:

Newly Appointed Chief Growth Officer at “CG Digital” and New COO Appointed at DMS

“As our industry continues to face rapid changes, the need to adopt agility becomes more important than ever before. At Choueiri Group, we have remained focused over the last decade on establishing the full potential of our digital arm “DMS”. While our efforts have succeeded in injecting a new culture across the Group; where the knowledge and appreciation of digital has been instilled across all of our functions, companies, and regions; we now need to push even further ahead.

While Publisher representation remains at the core of what we do, our positioning needs to be extended to capture the accelerating market shifts caused by the recent economic, political, and pandemic crises. As leaders in the media representation space, we take pride in reacting swiftly to remain relevant to our industry and strengthen our value proposition.

Traditionally, brand building has served as the main driver of our industry. But today, performance has become equally important. This is evident from the rise of e-commerce, which has surged as a result of the pandemic. This transformation will only continue to become more prevalent into the future.

Within this context and looking ahead, the Group has started to channel investments into four key areas: Content and Creative, E-Commerce, Performance and Data, as well as our Consultative and Servicing capabilities. To ensure the success of these functions, we envision them, together with DMS, becoming a seamlessly consolidated single operation: “CG Digital”. This initiative will be spearheaded by Michel Malkoun, who will transition from being Chief Operating Officer (COO) of DMS to becoming the Chief Growth Officer (CGO) on a group level of CG Digital. DMS meanwhile, will fall under the leadership of Ziad Khammar as Chief Operating Officer (COO). He will also continue to simultaneously lead “Spread”.

Please join me in welcoming and supporting both Michel and Ziad into their newly appointed roles, as we look forward to hearing good news from both of them on all their upcoming endeavors and progress”.

*Source: AETOSWire

{:}{:ar}

دبي، الإمارات العربية المتحدة،  (“ايتوس واير): تماشيًا مع خطط النمو والتوسع المستمرة لمجموعة الشويري، أصدر رئيس مجلس الإدارة والرئيس التنفيذي – بيار شويري مؤخرًا إعلانًا يحدد فيه خطوات إطلاق أحدث مبادرة المجموعة وهي “CG Digital“.

 وركز الإعلان الذي توجه إلى مختلف المتعاملين مع المجموعة، بما في ذلك الموظفين والشركاء الإعلاميين والناشرين وكذلك شركات الإعلان، على الأسس التي قامت عليها فكرة إطلاق المبادرة الجديدة مع تسليط الضوء على دورها المرتقب.  كما تضمن تفاصيل تتعلق بتعيينين قياديين رئيسيين، على النحو التالي:

“مع استمرار صناعتنا في مواجهة التغيرات السريعة، أصبحت الحاجة إلى تبني المرونة أكثر أهمية من أي وقت مضى. طوال العقد الماضي، ركزنا في مجموعة الشويري على إنشاء الإمكانات الكاملة لذراعنا الرقمي “DMS”. ولقد نجحت جهودنا في بث ثقافة جديدة في المجموعة، وأثمرت في غرس المعرفة والتقدير الرقمي في جميع وظائفنا وشركاتنا ومناطقنا، وها نحن الآن بحاجة إلى السير قدماً أكثر وأبعد.

Newly Appointed Chief Growth Officer at “CG Digital” and New COO Appointed at DMS

بينما يظل تمثيل الناشر في صميم عملنا، يتوجب علينا توسيع نطاق قدراتنا لمواكبة تحولات السوق المتسارعة الناجمة عن الأزمات الاقتصادية والسياسية والوبائية الأخيرة. وبصفتنا قادة في مجال التمثيل الإعلامي، فإننا نفخر بالاستجابة السريعة التي تجعلنا على صلة بصناعتنا وتعزيز القيمة المُقدَّمة لدينا.

 كان بناء العلامة التجارية عادةً بمثابة المحرك الرئيسي لصناعتنا. ولكن اليوم، أصبح الأداء بنفس القدر من الأهمية. يتضح هذا من صعود التجارة الإلكترونية، التي تصاعدت نتيجة لهذا الوباء. سيستمر هذا التحول في أن يصبح أكثر انتشاراً في المستقبل.

وفي هذا السياق، واستشرافاً للمستقبل، بدأت المجموعة في توجيه الاستثمارات إلى أربعة مجالات رئيسية: المحتوى والإبداع، والتجارة الإلكترونية والأداء والبيانات، بالإضافة إلى قدراتنا الاستشارية والخدمية. لضمان نجاح هذه المجالات، نضعها ضمن رؤية موحدة مع DMS” تسير ضمن عملية واحدة مدمجة بسهولة تامة: “CG Digital“. سيقود هذه المبادرة ميشال مالكون، الذي سينتقل من منصب مدير العمليات في “DMS” إلى منصب كبير موظفي التطوير على مستوى “CG Digital“. وستصبح DMS” تحت قيادة زياد خمّار بصفته مدير العمليات. كما أنه سيواصل قيادة شبكة الإعلانات المحلية “Spread” في نفس الوقت.

رحبوا معنا بكل من ميشال وزياد وقدموا لهما الدعم في الأدوار الموكلة لهما. نحن نتطلع إلى سماع أخبار سارة من كليهما في جميع مساعيهما وأهدافهما القادمة.

*المصدر: “ايتوس واير”

{:}