{:en}Lootah Real Estate Development wins “GCC Best Employer Brand”{:}{:ar}لوتاه لتطوير العقارات تحصد جائزة “أفضل شركة مُوظّفة في الخليج”{:}  in Middle East HR Leadership Awards

{:en}

Lootah Real Estate Development (Lootah), one of the most prominent real estate developers in the region, has been conferred the “GCC Best Employer Brand” in the Middle East HR Leadership Awards.

Organised by the prestigious non-for-profit organisation World Human Resource Development (HRD) Congress, the distinction recognises the consistent endeavours of high-profile corporate companies, headquartered in the Gulf Cooperation Council, which operate with inherent desire to create a high trust culture by providing professionals and talents with ample opportunities for growth, thereby helping the region achieve further progress.

Saleh Abdullah Lootah, CEO of Lootah, said the esteemed accolade brings another milestone for the company. “Lootah celebrates this distinction with great pride and honour, as it further cements our leading position as a desirable company to work in, by following best international work practices and engaging our employees with advance upskilling programmes tailored to future-proof their professional growth. We have always been keen in promoting exceptional employee experience through honing their skills to ensure that they would become competent leaders in the industry,” said the CEO.{:en}Lootah Real Estate Development wins “GCC Best Employer Brand”{:}{:ar}لوتاه لتطوير العقارات تحصد جائزة “أفضل شركة مُوظّفة في الخليج”{:}

Russell Owen, COO of Lootah, added: “We are truly grateful for this recognition as it gives a nod to the efforts of our organisation to ensure that our professionals continue to have a healthy environment, where they can enhance their business intelligence and boost their competitiveness in the sector. We genuinely believe in investing in talent because they are the key drivers of the growth of our operations. As we go in pursuit of developing the highest standards of living for our customers, we know that having a team of highly-skilled individuals will be vital in ensuring out continued success.”

The Awards said that Lootah has been chosen for its talent management, employee engagement, as well as its employer branding strategy—noting that a good employee experience can effect progress for the whole organisation. It also celebrates companies that believe in producing future industry leaders as well as creating a talent management strategy alliance—which are in line with the vision of the World HRD Congress.

Lootah, in the last few years, has expanded its projects across the Middle East, whilst continuing to give dynamic, young talents a working environment that highly promotes professional growth. Recently, Lootah announced the 100 per cent completion of The Edge, its newest residential development in Ewan Residences, a mixed-used gated community in Dubai Investment Park (DIP). It has also broken ground on Ewan Retail, a new lifestyle retail hub in Ewan Avenue also located in DIP, as well as the Living Garden, the company’s latest development in JVC that guarantees residents the highest standards of living with its host of amenities and a modern façade.

About Lootah Real Estate Development (Lootah):

Since inception, Lootah Real Estate Development has acted as the pioneering real estate development arm of Lootah Holding. Through a culture of excellence and an unswerving commitment to provide the very highest standards of living, Lootah has not only achieved, but exceeded, the most ambitious goals. Already over 1,000 units have been delivered to satisfied occupants, with many more planned for the future.

Lootah Real Estate Development has positioned itself as the leaders in innovation in the real estate development sector, and accordingly became the lifestyle developer of choice within the region recognised for creating modern communities.

Lootah properties are all conveniently located in accessible areas across the city and offer everything from studios to one & two-bedroom apartments and of course townhouses making sure that they cater to all segments whether individuals, young couple or larger families.

Sustainable construction remains a top priority for Lootah, whether through using sustainable materials or the proper management of waste, sealants and coatings the company ensures all its properties are built according the highest standards of quality and sustainability.

{:}{:ar}حصدت لوتاه لتطوير العقارات، وهي إحدى أبرز مطوري العقارات في المنطقة، جائزة “أفضل شركة مُوظّفة في الخليج” وذلك من قِبل جوائز الشرق الأوسط للقيادة في مجال الموارد البشرية.

ويتم تنظيم جوائز الشرق الأوسط للقيادة في مجال الموارد البشرية من قِبل المؤتمر العالمي لتنمية الموارد البشرية، وهو جهة مرموقة غير هادفة للربح تُكرّم الشركات رفيعة المستوى تقديراً لجهودها ومساعيها المستمرة لدعم وتنمية رأس المال البشري. يقع المؤتمر في مجلس التعاون الخليجي ويسعى إلى خلق ثقافة ثقة عالية من خلال تزويد المهنيين والمواهب بفرص كبيرة للنمو، وبالتالي المساهمة في دعم المنطقة على تحقيق مزيد من التقدم.

وتعليقاً على هذا الموضوع، قال صالح عبدالله لوتاه، الرئيس التنفيذي لشركة لوتاه لتطوير العقارات: “فخورون بحصولنا على هذه الجائزة التي تعزز مكانتنا الرائدة كشركة مرغوبة للعمل فيها، ذلك أننا نتبع أفضل ممارسات العمل الدولية ونشرك موظفينا في برامج تحسين مهاراتهم وخبراتهم لإثبات نموهم المهني في المستقبل. لطالما حرصنا على تعزيز تجربة الموظفين من خلال توفير بيئة مواتية تساعدهم على أن يصبحوا رواد صناعة التطوير العقاري.”

من جانبه، قال راسل أوين، مدير العمليات في شركة لوتاه لتطوير العقارات: “سعيدون بحصولنا على هذه الجائزة والتي تسلط الضوء على جهودنا الرامية إلى توفير بيئة محفزة للعاملين في الشركة لتعزيز كفاءاتهم وقدرتهم التنافسية في القطاع العقاري. ونحن نؤمن بأهمية الاستثمار في المواهب والعنصر البشري لأنها تمثل المحرك الرئيسي لنمو عملياتنا. وبينما نواصل سعينا لتوفير أعلى مستويات المعيشة لعملائنا، فإننا ندرك أن وجود فريق عمل يتمتع بمهارات عالية في شركة لوتاه لتطوير العقارات يعد أمرًا حيويًا لتحقيق المزيد من النجاح.”{:en}Lootah Real Estate Development wins “GCC Best Employer Brand”{:}{:ar}لوتاه لتطوير العقارات تحصد جائزة “أفضل شركة مُوظّفة في الخليج”{:}

وذكرت جوائز الشرق الأوسط للقيادة في مجال الموارد البشرية أن شركة لوتاه لتطوير العقارات قد حصلت على هذه الجائزة بفضل إداراتها الجيدة للمواهب، وإشراك موظفيها، بالإضافة إلى استراتيجيتها الفعالة والتي وفرت تجارب استثنائية للعاملين، الأمر الذي يساهم في تقدم ونمو الشركة. كما تحتفل الجوائز أيضًا بالشركات التي تهيئ قادة الصناعة للمستقبل، وتعمل على خلق شراكات استراتيجية لإدارة المواهب والكفاءات، بما يتماشى مع رؤية المؤتمر العالمي لتنمية الموارد البشرية.

يُذكر أن شركة لوتاه لتطوير العقارات قد قامت في السنوات القليلة الماضية بتوسيع مشاريعها في جميع أنحاء الشرق الأوسط، حيث استمرت في توفير بيئة عمل ديناميكية للمواهب الشابة لتعزز النمو المهني بشكل كبير. وقد أعلنت الشركة مؤخرًا عن إنجاز “ذا إيدج” بنسبة 100 في المائة، وهو أحدث مشروع سكني في إيوان ريزيدنسز في مجمع دبي للاستثمار. كما أنها وضعت حجر الأساس في مشروع “إيوان ريتيل”، وهو مركز جديد للبيع بالتجزئة يقع أيضًا في مجمع دبي للاستثمار. كما تمتلك الشركة “ليفينج جاردن”، وهو أحدث مشاريعها في قرية جميرا الدائرية والذي يتيح للسكان أعلى مستويات المعيشة ويزودهم بمجموعة واسعة من وسائل الراحة.

حول شركة لوتاه للتطوير العقاري:

منذ نشأتها، كانت لوتاه للتطوير العقاري بمثابة ذراع التطوير العقاري الرائد لشركة لوتاه القابضة. ومن خلال ثقافة التميز والالتزام الثابت بتوفير أعلى مستويات المعيشة، تمكن العاملون في شركة لوتاه للتطوير العقاري من تحقيق الأهداف الأكثر طموحا بل وتجاوزوها أيضا. وقد تم بالفعل تسليم أكثر من 1000 وحدة سكنية نالت على رضا السكان، بالإضافة إلى وجود الكثير من المشاريع السكنية التي ستشيد في المستقبل.

رسخت لوتاه للتطوير العقاري مكانتها كإحدى الشركات الرائدة في مجال الابتكار في قطاع التطوير العقاري وبالتالي أصبحت الجهة المفضلة والمعروفة بتطويرها لمشاريع تناسب أسلوب الحياة العصرية وإنشاء المجتمعات الحديثة في المنطقة.

تقع جميع العقارات التابعة لشركة لوتاه للتطوير العقاري في مناطق يسهل الوصول إليها من جميع أنحاء مدينة دبي، وتقدم خيارات متنوعة من الأستوديوهات إلى الشقق المكونة من غرفة نوم واحدة أو غرفتي نوم، بالإضافة إلى التاون هاوس وذلك من أجل تلبية احتياجات جميع الشرائح من الأفراد وحديثي الزواج والعائلات.

ويمثل البناء المستدام أولوية قصوى لـشركة لوتاه للتطوير العقاري، سواء من خلال استخدام مواد مستدامة أو الإدارة السليمة للنفايات واستخدام مواد ذات جودة عالية تمنع التسرب والهدر بالإضافة إلى الطلاء الصديق للبيئة، حيث تضمن الشركة أن جميع مبانيها يتم تشيدها وفقا لأعلى معايير الجودة والاستدامة.{:}