{:en}Spanish Beef Consumption on the Rise in Saudi Arabia{:}{:ar}ارتفاع ملحوظ لاستهلاك لحوم البقر الإسبانية في السوق السعودية{:}

{:en}

Riyadh, Saudi Arabia – (AETOSWire) – The Saudi market has seen a significant rise in Spanish beef consumption over the past few months, with high quality driving greater confidence amongst consumers looking for premium products that cater to their needs and tickle their taste buds, while largely competing with other types of meat available in the market.

This falls in line with the efforts exerted by PROVACUNO, the Agro-food Inter-professional Organization of the Spanish Beef Industry to promote their beef in the export markets, since Spain was approved to join the list of European beef exporters to Saudi Arabia less than three years ago.

Spanish Beef Consumption on the Rise in Saudi Arabia

Saudi consumers now are quality driven rather than price; and tend to consider fresh meat to be a higher quality product than frozen meat. Moreover, and to be able to sell beef on the Saudi market, exporters need to obtain a Certificate of Islamic Slaughter (Halal).

As the New Year 2021 approaches, the European Beef Association has launched apromotional campaign to encourage beef consumption. The campaign is designed to create awareness about European beef, as one of the highest-quality and best rated beefs in the world, urging consumers to use European beef, as the major component in the New Year’s celebration menus.

As part of the campaign, a series of recipes and tips were posted on social media, showcasing the best and easiest ways to make delicious beef-based meals, cooked by world-renowned Spanish chefs.

To wrap up the campaign, a few days before ringing in the new year, the European Beef Association will offer its social media followers with an e-book containing mouthwatering recipes to try at home. The e-book will be posted on the www.wonderfulbeef.eu website.

In 2019, European beef imports to Saudi Arabia increased by 1,866 tonsto 20,390tons compared to 2018, marking a9.27 percent increase; higher than the 0.83 percent increase in Saudi imports from other parts of the world during the same period.

Frozen beef accounted for 75 percent of these imports, followed by fresh and chilled meat, which accounted for 17 percent of the market share.

European beef imports to Saudi Arabia increased by 54.40 percent from December 2019 to April 2020, despite the adverse effects of the new Coronavirus (COVID-19) pandemic. This is mainly attributed to the changes in consumption patterns among Saudi citizens and residents.

Economic constraints and restrictions imposed by Saudi Arabia to limit and contain the spread of the coronavirus have had a profoundly negative impact on European beef imports, which decreased by 56.66 percent in April 2020, compared to the same period last year. This is primarily due to movement restrictions imposed by the Saudi Government, which resulted in temporary closure of restaurants, hotels and catering businesses, the key recipients of European beef imports.

*Source: AETOSWire

{:}{:ar}الرياض، المملكة العربية السعودية-(“ايتوس واير”) : شهد استهلاك السوق السعودية من لحوم البقر الواردة من إسبانيا ارتفاعا ملحوظا خلال الفترة المنقضية من العام الحالي بعد زيادة الثقة في جودتها وتلبيتهالاحتياجات الباحثين عن لحم يناسب أذواقهم والمنافسة بقوة مع اللحوم المتوفرة في تلك السوق.

يأتي ذلك في ضوء ما تقوم به جمعية لحوم البقر الإسبانية (PROVACUNO) من جهود للترويج لهذه اللحوم بعد إنضمام إسبانيا إلى قائمة الدول الأوروبية المصدرة للحم البقري إلى المملكة العربية السعودية قبل أقل من 3 سنوات مضت.

Spanish Beef Consumption on the Rise in Saudi Arabia

ويركز المستهلكون في المملكة العربية السعودية على أهمية الجودة باعتبارها تفوق أهمية السعر؛ ولذلك، فأنَّ لديهم استعدادا لدفع أسعار أعلى نظير الحصول على منتجات عالية الجودة. وتعتبر اللحوم الطازجة منتجات ذات جودة أعلى من اللحوم المُجمَّدة. ويجب أن يحصل المُصدّرون لها على شهادة حلال؛ وذلك من أجل بيع اللحم البقري في السوق السعودية.

ومع قرب الاحتفال بالعام الجديد 2021م، أطلقت جمعية لحوم البقر الأوروبية حملة لتشجيع استهلاك لحوم البقر، التي تعد من الأفضل حول العالم- لتكون مكونا رئيسيا على موائد الاحتفال بالعام الجديد.

وفي إطار تلك الحملة، تم نشر سلسلة من الوصفات المصورة ونصائح لإعداد أفضل الوجبات المصنوعة من اللحم البقري عبر وسائل التواصل الاجتماعي. وقد قام بإعداد هذه الوجبات أفضل الطهاة في إسبانيا.

وفي نهاية الحملة، وقبل أيام قليلة من العام الجديد، ستكافئ جمعية لحوم البقر الأوروبية جميع متابعيها عبر وسائل التواصل الاجتماعي بكتاب إلكتروني يحوي كل هذه الوصفات حتى يتمكنوا من وضعها موضع التنفيذ. وسيتم نشر ذلك على الموقع www.wonderfulbeef.eu .

وكانت الواردات الأوروبيَّة من اللحم البقري إلى المملكة العربية السعودية، قد حققت خلال عام 2019 زيادة مقدارها 1866 طنا عن عام 2018 لتصل إلى 20 ألفا و390 طنا بزيادة نسبتها 9,27٪.

وتفوق هذه النسبة الزيادة التي حققتها الواردات السعودية من جميع أنحاء العالم، والتي بلغت 0,83٪ خلال الفترة ذاتها.

ومثل اللحم البقري المجمد نسبة 75% من هذه الواردات، فيما جاءت في المرتبة الثانية اللحوم الطازجة والمبردة، ومثلت نسبة 17% من الحصة السوقيَّة.

كما زادت الواردات الأوروبية من اللحم البقري إلى المملكة العربية السعودية بين ديسمبر2019 وأبريل 2020، بنسبة 54,40٪، على الرغم من تأثير فيروس كورونا المُستجد (كوفيد-19). ويرجع ذلك  في الأساس إلى التغيُّر في أنماط الاستهلاك لدى المواطنين السعوديين والمقيمين، أيضا. ولهذا السبب فإنه من المتوقع زيادة حجم واردات كل من منتجات اللحوم واللحوم المبردة إلى المملكة في المستقبل.

وقد أحدثت المعوقات الاقتصادية والقيود التي فرضتها المملكة لتقليل انتشار الفيروس آثارًا سلبية على الواردات الأوروبية من اللحم البقري، والتي تراجعت بنسبة 56,66٪ في أبريل 2020، مقارنةً بالأرقام المُسجَّلة في ذات الشهر من عام 2019. ويعود ذلك في المقام الأول إلى القيود المفروضة على الحركة من قِبل الحكومة في المملكة؛ مما أدى إلى الإغلاق المُؤقت للمطاعم والفنادق ومتعهدي خدمات المطاعم، وهي الشركات الرئيسيَّة التي تستقبل الواردات الأوروبية من اللحم البقري.

المصدر: “ايتوس واير”{:}