{:en}Awaken Your Potential and Realize Your Purpose with Darshan’s{:}{:ar}برنامج كونداليني يوجا لتدريب المعلّم من منتدى Darshan{:} Kundalini Yoga Teacher Training Program

{:en}

Delve deeper into the teachings of Kundalini Yoga while undertaking this life changing

KRI Level 1 Kundalini Yoga Teacher Training Course

Do you have a longing to delve deeper into yourself this New Year?  Are you keen to develop the fullest potential of your human excellence? Kundalini yoga, also known as the yoga of awareness is an ancient practice that helps to manage stress by challenging and extending our endurance, and giving us tools to navigate the pressures of life. Triumphs, wins and hardships are all part of our humanity.  Kundalini yoga supports our capacity to observe and in so doing our ability to act, instead of react.

With no two classes alike, Kundalini yoga mirrors the unpredictability of life and catapults the practitioner out of their comfort zone.  Among its many benefits are greater emotional, mental and spiritual flexibility, while its physical postures act as vehicles to support agility and mind-strength training.

Kundalini Yoga Teacher Trainer, human relations coach, retreat leader and motivational speaker, Nancy Zabaneh (a.k.a. Hari Darshan Kaur) unveils the KRI Level 1 Aquarian Teacher Training Program in collaboration with Portugal-based Karam Kriya School. The Level 1 Program is an interactive 220-hour professional certification course in the theory, practice, and basic skills of Kundalini yoga, including 180 hours of classroom instruction and 40 hours of independent study that may include service projects, a 40-day meditation, rebirthing classes or White Tantric yoga.Awaken Your Potential and Realize Your Purpose with Darshan’s

Coordinated in Dubai by Darshan, this is an ideal program for those looking to be introduced to the principles of the self-sensory human, whilst exploring how Kundalini yoga and yogic lifestyle can harmonize and uplift the human experience. The course also includes deep self-reflection around a myriad of topics in communication, relationships, philosophy, death and postures, in addition to group work as well as intensive yoga and meditative experiences. Through conscious breath, dynamic movement, eye focus, timed sequences, the chanting of mantras and meditation, this powerful practice works to strengthen the nervous system, stimulate the glandular system and enhance one’s energetic awareness all around.

This one-of-a-kind course is a life training that will support you in moving to the next level – to a more authentic you, to the truth of who you are. You can choose to participate for your own development, because you long for immersion, more knowledge or wish to be in a yogic environment. With the guidance of an international team of experienced teacher trainers, the course will also provide you with the skills needed to share the teachings of Kundalini yoga, providing you with the techniques, kriyas, meditations and experience to hold your own yoga classes. Upon completion of the course, participants will earn the title of Kundalini Yoga Instructor, certified by the Kundalini Research Institute (KRI) and fulfilling the Yoga Alliance RYT (Registered Yoga Teacher) 200-hour requirement.

The training is available as a hybrid – online and in person – to practitioners across the UAE and the Arabian Gulf.  Scholarships are also available for those with special needs or fulfilling certain criteria.

Date: 4th February 2021

Price: AED 13,500 (USD $3675)

About Nancy Zabaneh (Hari Darshan Kaur):

Based in Dubai for 20 years, Nancy is a pioneer of physical, mental, emotional and spiritual fitness in the Arab world and an active Kundalini Yoga Teacher & Trainer with the New Mexico-based Aquarian Teacher Academy (KRI). Nancy coordinated the Arabian Gulf’s first ever yoga teacher trainings, and has since led many more. With a background in International Relations and Public Affairs, Nancy brings an added layer of experience to her work as a Compassionate Inquiry therapist and human relations coach. She draws on her own experiences of healing and awakening as well as years of integrative study, practice and teaching across the globe to support others in realizing their fullest potential. She has provided mentoring and led workshops in a myriad of public and private settings, including with Dubai Municipality, Dubai Holding, Dubai College, Yogafest, She is Arab, Al Serkal Avenue, Al Sahm Women, Chalhoub Group, Bloomingdale’s, Harvey Nichols & Meraas, to name a few.

Dedicated to spreading awareness through conscious living and diverse methodologies, Nancy founded Darshan in 2019, a training, seminar and event curator that builds grassroots connections through its rich calendar of activations designed to render service, education and inspiration.

{:}{:ar}: اكتشفوا إمكاناتكم، وحدّدوا أهدافكم في الحياة

البرنامج التدريبي كونداليني يوجا لتدريب المعلم – المستوى 1 من أكاديمية أكواريان للمعلمين: تعمقوا في تعاليم كونداليني يوجا وغيروا حياتكم للأفضل مع هذا البرنامج

هل تحدوكم الرغبة في التعمّق في ذواتكم ومعرفتها بشكل أفضل في العام الجديد؟ هل أنتم حريصون على إدراك مهاراتكم وقدراتكم والوصول بها إلى أقصى حد ممكن من التميّز؟ كونداليني يوجا، وهي اليوجا التي تعرف أيضًا بيوجا الوعي هي علم قديم مارسه السابقون، يساعد على التحكم في التوتر من خلال تحدي قدرتنا على التحمّل وتقويتها، ومنحنا الأدوات التي تمكننا من التعامل مع ضغوط الحياة. الانتصارات والعقبات جزء من إنسانيتنا، وتأتي كونداليني يوجا لتدعم قدرتنا على الملاحظة حتى نتمكّن من الإتيان بالفعل بدلًا من الاكتفاء برد الفعل.

تتنوع محتويات دروس كونداليني يوجا كليًا بين درس وآخر وهي تعكس تقلبّات الحياة وعدم إمكانية التنبؤ بأحداثها، وتدفع الإنسان للخروج من ’منطقة الراحة‘ الخاصة به. ومن فوائدها الكبرى إمكانية الوصول إلى مستويات أعلى من المرونة العاطفية والذهنية والروحية، بينما تلعب أوضاعها البدنية دور الوسائل التي تدعم الرشاقة والتدريب على تقوية العقل.

تكشف مدربة معلمي كونداليني يوجا، ومدربة العلاقات الإنسانية، والمتحدثة الملهمة التي تحفّز مستمعيها ليتمكنوا من تحدي أنفسهم والوصول بذواتهم إلى أفضل نسخة ممكنة نانسي زبانة (وتشتهر أيضًا باسم Hari Darshan Kaur) الستار عن البرنامج التدريبي كونداليني يوجا لتدريب المعلم – المستوى 1 من أكاديمية أكواريان للمعلمين – معهد كونداليني للبحوث  (KRI) بالتعاون مع مدرسة Karam Kriya. برنامج المستوى 1 هو برنامج تفاعلي محترف يتكون من 220 ساعة بشهادة معتمدة، وموضوعه هو النظرية والتطبيق والمهارات الأساسية في كونداليني يوجا، شاملة 180 ساعة من دروس التأمل وإعادة الميلاد أو التانترا البيضاء يوجا.Awaken Your Potential and Realize Your Purpose with Darshan’s

تم تنسيق البرنامج التدريبي في دبي من قبل منتدى Darshan، وهو برنامج مثالي للباحثين عن مبادئ الحس الذاتي لدى الإنسان، واستكشاف كيف يمكن لنمط الحياة الذي يعتمد على ممارسة اليوجا وكونداليني يوجا مناغمة التجربة الإنسانية والسمو بها. يتضمن البرنامج أيضًا التأمل الذاتي العميق حول موضوعات متنوعة في التواصل، والعلاقات، والفلسفة، والموت، وأوضاع الجسم، بالإضافة إلى العمل الجماعي واليوجا المحفّزة وتجارب التأمل. من خلال التنفس الواعي، الحركة الديناميكية، تركيز العين، التتابع الزمني، ترديد المانترا والتأمل، تعمل هذه الممارسة المؤثرة على تقوية الجهاز العصبي، وتحفيز الغدد، ودعم الوعي اليقظ بكل المحيطات.

هذا البرنامج التدريبي الفريد من نوعه هو تدريب حياة سيساعدكم على التقدم نحو المستوى التالي – إلى اكتشاف أعمق لذاتكم الحقيقية، إلى اكتشاف حقيقة أنفسكم. يمكنكم المشاركة بهدف تطوير الذات، لأنكم تهفون إلى التعمّق وإلى مزيد من المعرفة، أو لرغبتكم في التواجد في أجواء اليوجا. يرشدكم في هذا البرنامج فريق عالمي من مدربي المعلمين المتمرسين ذوي الخبرة، ويهدف التدريب إلى تزويدكم بالمهارات اللازمة لتدريس تعاليم كونداليني يوجا، وتعريفكم بالتقنيات، وكرييا اليوجا، والتأملات، والخبرة اللازمة لقيادة فصولكم الخاصة لتعليم اليوجا. بعد إكمال هذا البرنامج التدريبي، ينال المشاركون لقب معلّم كونداليني يوجا بشهادة موثقة من معهد كونداليني للبحوث (KRI)، متممين بذلك برنامج 200 ساعة تدريب RYT الذي يطلبه تحالف اليوجا للحصول على لقب (معلّم يوجا مسجّل).

التدريب متاح في مزيج من التواصل الإلكتروني والشخصي المباشر للمشاركين عبر الإمارات العربية المتحدة ومنطقة الخليج. المنح الدراسية متاحة كذلك لذوي الاحتياجات الخاصة أو الباحثين عن إتمام معايير محدّدة.

التاريخ: 4 فبراير 2021

السعر: 13,500 درهم إماراتي (3675$ دولار أمريكي)

نبذة عن نانسي زبانة (تشتهر كذلك باسم Hari Darshan Kaur)

تقيم نانسي زبانة في دبي منذ عشرين عامًا وهي خبيرة في مجال اللياقة البدنية والذهنية والعاطفية والروحية في العالم العربي، وهي معلمة ومدربة الكونداليني يوجا  بالتعاون مع أكاديمية أكواريان للمعلمين  (KRI)في نيو مكسيكو. نظمت زبانة أول تدريب لمعلمي اليوجا في الخليج العربي، والذي أتبعته بالعديد من التدريبات فيما بعد. تتمتّع زبانة بخبرة في مجال العلاقات الدولية، والعلاقات العامة، وهي الخبرة التي وظفتها بفعالية في مسيرتها المهنية كمعالجة بالمنهج النفسي المعروف بمصطلح ’الاستعلام العطوف‘ الذي أسسه الدكتور غابور ماتيه، وكمدربة في مجال العلاقات الإنسانية. تستند نانسي زبانة على خبرة عريضة في المعالجة النفسية وكذلك على خلفية متينة من الدراسة والعلم وممارسة التدريب والتدريس في مختلف أنحاء العالم لدعم ومساعدة الآخرين في إدراك إمكاناتهم وقدراتهم. قادت زبانة الكثير من الندوات وورش العمل التوعوية في العديد من المواقع وعبر الكثير من المنصات الإلكترونية ومن هذه المواقع والمنصات بلدية دبي، دبي القابضة، كلية دبي، مهرجان يوجا فيست، منصة هي عربية، السركال أفنيو دبي، شبكة السهم النسائية، شلهوب جروب، بلومينج ديلز، ميراس وغيرها.

وفي سعيها الدؤوب وشغفها بنشر الوعي من خلال نمط الحياة الواعي والعديد من الاتجاهات العلمية النفسية، أسست زبانة منتدى Darshan في 2019 التي تقدم العديد من برامج التدريب، وتنظّم الكثير من الفعاليات التي تهدف إلى بناء قواعد التواصل من خلال أجندة حافلة بالأنشطة.{:}