{:en}Azizi Developments registers record sales in December 2020{:}{:ar}عزيزي للتطوير العقاري تعلن عن تسجيل مبيعات قياسية في ديسمبر{:}

{:en}

  • Azizi’s December sales made up over 5% of the total sales in 2020
  • Azizi’s Riviera made up nearly 70%, Al Furjan approximately 20%, the soon-to-be-handed-over Mina on Palm Jumeirah over 5%, and Creek Views I and II in Dubai Healthcare City the remaining 5% of the December sales

  Defying the overall sluggish sentiment of the global real estate market due to coronavirus-induced challenges, Azizi Developments, a leading private developer in the UAE, has announced record sales for the last month of 2020. While many global industry players struggled during these testing times, 2020 proved to be a year of achievements and milestones for Azizi Developments, with December being one of the most successful months in terms of both construction and sales, paving the way for a promising 2021.

Azizi Developments recorded noteworthy sales across a number of projects in December 2020, including Riviera, Al Furjan, Mina on Palm Jumierah, and Creek Views I and II in Dubai Healthcare City. In the last month of 2020, the developer’s sales increased by over 60% compared to November. December sales made up over 22.5% of the total sales in 2020, with Riviera’s share being at almost 70%, Al Furjan contributing approximately 20% per cent, Mina on Palm Jumeirah over 5%, and Creek Views I and II in Dubai Healthcare City adding another 5%.

In November, Dubai Land Department recorded 3,927 property sales transactions worth AED 7.65 billion. This was 15.6 per cent more than October in terms of volume and almost 10 per cent more in terms of value. 38.2 per cent of these transactions were from the off-plan market, while 61.8 percent of these transactions were in the secondary market. The Dubai real estate market performance is now back to a pre-COVID sales-transaction levels, primarily attributed to the proactive measures taken and protocols set by Dubai’s government.عزيزي للتطوير العقاري تعلن عن تسجيل مبيعات قياسية في ديسمبر

Commenting on the upbeat market sentiment, Mr Nima Khojasteh, Executive Director – Sales and Marketing at Azizi Developments, said: “We’re seeing a V-shaped recovery – when we look at the numbers, from the lowest we’ve had in May – 1,452 transactions, the market is experiencing a recovery by more than 270%. We at Azizi are delighted to be contributing to this by delivering and selling increasing volumes of world-class properties to local and international investors alike.”

He added: “We’re committed to the successful completion of our projects and our extensive portfolio of modern luxury developments across the emirate’s most sought-after residential destinations, as well as to our transparent, construction-driven and customer-centric approach, which has made us a trusted developer of choice.”

“All of our developments represent direct responses to carefully researched, contemporary market trends and needs. This growth percentage is a testament to the importance that we assign to our customers’ best interests,” he continued.

Riviera was the most well-received among Azizi’s projects in December. It is strategically located near the upcoming Meydan One Mall and the Meydan Racecourse — home of the Dubai World Cup — as well as Dubai’s major business, leisure and retail hubs. Designed to introduce the French-Mediterranean lifestyle to Dubai, which is not merely about architectural art but also about a certain ‘joie de vivre’ — a celebration of life and exultation of spirit — Riviera represents a new landmark that will add differentiated value to the real estate landscape.

Overlooking Dubai Healthcare City, Creek Views, another popular project of Azizi Developments, boasts stunning panoramic views of the iconic Dubai Creek and the picturesque Downtown Dubai skyline. Situated on Al Khail Road, seven minutes away Dubai International Airport, eight minutes from Dubai Mall, and nine minutes from Business Bay and DIFC, the development has all major business, leisure and retail hubs in its vicinity.

Positioned as the epicentre of the future, merging views of both old and new Dubai, Creek Views represents the city’s remarkable transition from a traditional, iconic past to a contemporary, reinvented future. Built to offer modern luxury at its finest, Creek Views will feature an all-inclusive health club, comprising a swimming pool, a fully equipped gym, a sauna, a steam room, as well as a serene outdoor yoga space.

About Azizi Developments

Azizi Developments is a leading developer based in Dubai, UAE. With thousands of homes successfully delivered to local and international investors and end users of over 100 nationalities, the developer prides itself on its extensive portfolio of modern luxury developments across Dubai’s most sought-after residential destinations, its construction-driven approach, and its commitment to transparency and customer centricity. Azizi’s residential and commercial properties are investor friendly, catering to all lifestyles. The developer makes it its international mission to develop lifestyles and enrich the lives of its residents with a focus on catalysing the vision and development of the markets that it operates in.

Azizi currently has approximately 100 ongoing projects that are to be delivered between 2020 and 2023, and an additional 100+ projects in planning, worth several billion US dollars, that are projected to be delivered between 2023 and 2025. The company has a strong track record and sizeable project pipeline through its extensive land bank and strategic partnerships with Dubai’s key master developers and is instrumental in developing world-class properties in MBR City, Palm Jumeirah, Dubai Healthcare City, Al Furjan, Studio City, Sports City and Downtown Jebel Ali.

{:}{:ar} مبيعات الشركة للشهر شكّلت أكثر من 22.5% من إجمالي مبيعات 2020

  • عزيزي ريفيرا يستحوذ على ما يقرب من 70%، والفرجان 20%، ومينا الذي سيتم تسليمه قريبًا على نخلة جميرا 5%، وكريك فيوز 1 و 2 في مدينة دبي الطبية 5% من مبيعات ديسمبر

أعلنت عزيزي للتطوير العقاري، شركة التطوير الخاصة الرائدة في دولة الإمارات العربية المتحدة، عن تسجيلها مبيعات قياسية للشهر الأخير من 2020، ما يمثل إنجازًا هائلاً في الظروف الاستثنائية التي يشهدها السوق العقاري العالمي بسبب التحديات التي يفرضها تفشي فيروس كورونا. وفي الوقت الذي يكافح فيه اللاعبون العالميون في هذه الصناعة خلال الأوقات الصعبة القائمة حاليًا، أثبت 2020 أنه عام الإنجازات والمحطات البارزة في مسيرة عزيزي للتطوير العقاري، حيث كان ديسمبر أحد أكثر الشهور نجاحًا من حيث عمليات البناء والمبيعات، ما يمهد الطريق لها لدخول عام واعد في 2021.

وسجلت عزيزي مبيعات بمستويات لافتة عبر عدد من المشاريع في ديسمبر 2020، بما في ذلك ريفيرا والفرجان ومينا على نخلة جميرا، وكريك فيوز 1 و 2 في مدينة دبي الطبية. وفي الشهر الأخير من 2020، زادت مبيعات الشركة بنسبة تزيد على 60% مقارنة بالشهر الذي سبقه. وشكلت مبيعات ديسمبر أكثر من 22.5% من إجمالي مبيعات الشركة طوال 2020، حيث بلغت حصة ريفيرا 70% تقريبًا، وساهمت الفرجان بما يقرب من 20%، ومينا في نخلة جميرا بأكثر من 5%، وكريك فيوز 1 و 2 في مدينة دبي الطبية بنسبة 5%.

وفي نوفمبر 2020، سجلت دائرة الأراضي والأملاك في دبي 3,927 صفقة بيع عقارية بقيمة قدرها 7.65 مليار درهم، أي أعلى بنسبة 15.6% من أكتوبر من حيث الحجم، و 10% تقريبًا من حيث القيمة. وجاءت 38.2% من هذه المعاملات من المبيعات على الخارطة، بينما تحقق 61.8% من السوق الثانوي. وعاد أداء سوق العقارات في دبي الآن إلى مستويات مبيعات ما قبل ظهور جائحة “كوفيد – 19″، ويعزى الفضل في ذلك بشكل أساسي إلى الإجراءات الاستباقية والبروتوكولات التي وضعتها حكومة دبي.عزيزي للتطوير العقاري تعلن عن تسجيل مبيعات قياسية في ديسمبر

وتعليقًا على المعنويات المتفائلة السائدة في السوق، قال نعمه خوجاسته، المدير التنفيذي للمبيعات والتسويق في عزيزي للتطوير العقاري: “نشهد انتعاشًا تصاعديًا عندما ننظر إلى الأرقام المحققة، انطلاقًا من أدنى مستوى سجلناه في مايو، والبالغ 1,452 صفقة، ليرتد السوق حاليًا مسجلاً انتعاشًا بنسبة تزيد على 270%. ويسعدنا في عزيزي الإسهام في ذلك من خلال تقديم وبيع أعداد متزايدة من الوحدات العقارية العالمية للمستثمرين المحليين والدوليين على حد سواء”.

وأضاف: “نود التأكيد على التزامنا بالإنجاز الناجح لمشاريعنا ومحفظتنا الواسعة من المشاريع الفاخرة الحديثة عبر أبرز الوجهات السكنية وأكثرها رواجًا في الإمارة، إضافة إلى اتباعنا نهجًا شفافًا يقوم على البناء، ويتخذ من العملاء مرتكزًا له، لنصبح بحق المطور المفضل والموثوق به. وتمثل جميع مشاريعنا استجابة مباشرة لاتجاهات واحتياجات السوق المعاصرة بعد دراستها بعناية. وتعد نسبة النمو هذه شهادة على اهتمامنا الفائق بمصالح عملائنا وتوفير كل ما يفضلونه”.

وحظي ريفيرا بأعلى مستويات الإقبال بين مشاريع عزيزي، نظرًا لموقعه الاستراتيجي قرب “ميدان ون مول” الذي يجري تطويره، ومضمار ميدان الذي يستضيف كأس دبي العالمي، إضافة إلى مراكز الأعمال والترفيه والتجزئة الكبرى، يعد ريفيرا أحد أكثر مشاريع عزيزي جاذبية، حيث صُمم لإدخال نمط الحياة الفرنسي المتوسطي إلى دبي، ليس فقط من حيث توظيف الفن المعماري، وإنما الاحتفاء ببهجة الحياة، في هذا المعلم الجديد الذي سيضيف قيمة متميزة على المشهد العقاري.

وكان “كريك فيوز” في مدينة دبي الطبية من المشاريع الجذابة الأخرى، حيث يوفر إطلالات بانورامية خلابة على خور دبي وأفق داون تاون دبي الخلاب، ويقع على شارع الخيل، ولا يبعد سوى 7 دقائق من مطار دبي الدولي، و 8 دقائق من دبي مول، و 9 دقائق من الخليج التجاري ومركز دبي المالي العالمي. ما يجعله على مقربة من جميع مراكز الأعمال والترفيه والتجزئة الرئيسية في المناطق المجاورة.

ويتم تطوير “كريك فيوز” ليكون من مراكز للمستقبل، حيث يجمع بين إطلالات مناطق دبي القديمة والجديدة، ويمثل الانتقال الرائع للمدينة من الماضي التقليدي إلى المستقبل المعاصر بعد إعادة ابتكاره. وصُمم المشروع ليوفر الرفاهية العصرية في أفضل حالاتها، وسيضم ناديًا صحيًا شاملاً، بما في ذلك حمام السباحة والصالة الرياضية المجهزة بالكامل وغرف الساونا والبخار، ومساحة خارجية هادئة لممارسة رياضة اليوغا.{:}