{:en}Citco Opens Abu Dhabi Headquarters at ADGM following 400% Increase in MENA Assets{:}{:ar}سيتكو تفتتح مقراً لها في سوق أبوظبي العالمي، في أعقاب زيادة بنسبة 400 في المائة في أصولها في منطقة الشرق الأوسط وشمال أفريقيا{:}

{:en}

NEW YORK–(BUSINESS WIRE/AETOSWire) – The Citco group of companies (Citco) has opened offices this month in Abu Dhabi Global Market (ADGM), the award-winning international finance center in the United Arab Emirates, after increasing its assets under administration (AUA) in the region last year by 400% to approximately $125 billion.

Citco’s decision to establish a base in ADGM follows a marked rise in calls for asset servicing, administration, banking and governance services from sovereign wealth funds and managers in the Middle East and North Africa (MENA) region last year. Citco will partner with ADGM to create a sustainable, fully-integrated ecosystem for the investment management industry, and provide a platform for the local population to further develop the financial services industry in the UAE.

Citco Opens Abu Dhabi Headquarters at ADGM following 400% Increase in MENA Assets

To support ADGM’s goal of increasing local employment in the UAE’s financial sector, Citco will:

  • Source talent for roles in its asset servicing, administration, custody and governance services business lines with local Emiratis;
  • Promote training and employment through internships, seminars and educational programs in conjunction with local institutions and providers; and
  • Commit to the employment of women in finance and accounting.

Roald Smeets, President and COO of The Citco Group Limited, said: “Citco has been dedicated to serving the global investment industry for over 50 years, becoming the world’s largest organically-grown asset servicer in alternative investments. We accomplished this feat with long-term sustainability in mind, a trait mirrored in ADGM’s commitment to further establishing Abu Dhabi as an international financial center through region-wide education and employment programs.

“Given the significant increase in demand for our solutions in MENA, we felt that there was one clear solution to our need for a regional headquarters – ADGM. We look forward to sustainably and significantly growing our operations in Abu Dhabi in the years to come.”

Juma Al Hameli, Senior Executive Director of Strategy and Business Development at ADGM, said: “Our partnership with Citco further demonstrates the strategic importance of ADGM as a leading international financial centre and reinforces our robust commitment to attract the world’s leading corporations to Abu Dhabi’s expansive portfolio of institutions. As we continue to grow, this symbiotic relationship will enable us to leverage Citco’s global reputation and reach within the alternative investments sector, while providing the financial infrastructure and recruitment opportunities necessary to build a long-term, sustainable hub in the MENA region.”

With its rapid expansion across the MENA region, Citco, with over $1 trillion in global AUA and 7,000 staff deployed across 40 countries, is leading the way in providing asset servicing solutions to the global alternative investment industry. Offering a full suite of middle office and back office services including treasury and loan handling, daily NAV calculations and investor services, corporate services, regulatory and risk reporting, banking solutions, and tax and financial reporting services, Citco is dedicated to supporting the needs of investors in the region.

*Source: AETOSWire

{:}{:ar}نيويورك – (بزنيس واير/“ايتوس واير”) – افتتحت مجموعة شركات “سيتكو” (المشار إليها في ما يلي بـ”سيتكو”) مكاتب لها هذا الشهر في سوق أبوظبي العالمي، المركز المالي الدولي الحائز على جوائز عدة في دولة الإمارات العربية المتحدة، بعدما قامت بزيادة أصولها الخاضعة للإدارة في المنطقة العام الماضي بنسبة 400 في المائة إلى 125 مليار دولار أمريكي.

ويأتي قرار “سيتكو” بتأسيس قاعدة لها في سوق أبوظبي العالمي في أعقاب الزيادة الملحوظة في الدعوات المطالبة بتوفير خدمة الأصول والإدارة والخدمات المصرفية وخدمات الحوكمة من صناديق الثروة السيادية والمستشارين الماليين في منطقة الشرق الأوسط وشمال أفريقيا في العام الماضي. ستدخل “سيتكو” في شراكة سوق أبوظبي العالمي بهدف إنشاء منظومة مستدامة ومتكاملة لقطاع إدارة الاستثمارات، وتوفير منصة تسمح للسكان المحليين بمواصلة تطوير قطاع الخدمات المالية في دولة الإمارات العربية المتحدة.

Citco Opens Abu Dhabi Headquarters at ADGM following 400% Increase in MENA Assets

وفي إطار سعيها لدعم هدف سوق أبوظبي العالمي في زيادة نسبة العمالة المحلية في القطاع المالي في دولة الإمارات العربية المتحدة، ستتولى شركة “سيتكو” القيام بما يلي:

  • استقطاب المواهب للعمل في أقسام أعمال خدمة الأصول والإدارة وحفظ الأوراق المالية والحوكمة في صفوف الإماراتيين المحليين.
  • تعزيز التدريب والتوظيف من خلال فترات التدريب والحلقات الدراسية والبرامج التعليمية بالتعاون مع المؤسسات ومزوّدي الخدمات المحليين؛ و
  • الالتزام بتوظيف المرأة في مجالات الشؤون المالية والمحاسبة.

وقال روالد سميتس، الرئيس والرئيس التنفيذي للعمليات في مجموعة شركات “سيتكو” المحدودة: “تعمل ’سيتكو‘ بتفانٍ مطلق على خدمة قطاع الاستثمار العالمي منذ أكثر من 50 عاماً، وقد نمت لتصبح شركة خدمة الأصول ذات النمو العضوي الأكبر في العالم في مجال الاستثمارات البديلة. وقد تمكنا من تحقيق هذا الإنجاز آخذين في الاعتبار الاستدامة على المدى الطويل، وهي ميزة تعكس التزام سوق أبوظبي العالمي بمواصلة ترسيخ أبوظبي كمركز مالي دولي من خلال تنفيذ برامج التعليم والتوظيف على مستوى المنطقة.”

وأضاف سميتس: “في ضوء الزيادة المتنامية في الطلب على حلولنا في منطقة الشرق الأوسط وشمال أفريقيا، ارتأينا بأن الحل الوحيد الواضح لتلبية حاجتنا إلى إنشاء مقر إقليمي هو سوق أبوظبي العالمي. ونحن نتطلع إلى تنمية عملياتنا في أبوظبي على نحو مستدام ووواسع في السنوات المقبلة.”

من جانبه، قال جمعة الهاملي، المدير التنفيذي الأول للاستراتيجية وتطوير الأعمال لدى سوق أبوظبي العالمي: “تمثّل شراكتنا مع ’سيتكو‘ تأكيداً على الأهمية الاستراتيجية لسوق أبوظبي العالمي كمركز مالي دولي رائد، وتساهم بتعزيز التزامنا الراسخ باستقطاب الشركات الرائدة في العالم إلى حافظة أبوظبي الموسّعة من المؤسسات. وعلاوة على ذلك، وفيما نواصل جهودنا لتنمية أعمالنا، ستسمح لنا هذه العلاقة التآزرية بالاستفادة من سمعة ’سيتكو‘ العالمية وامتداد حضورها في قطاع الاستثمارات البديلة، فضلاً عن توفير البنية التحتية المالية وفرص التوظيف اللازمة لبناء مركز مستدام طويل الأمد في منطقة الشرق الأوسط وشمال أفريقيا.”

تواصل “سيتكو” توسّعها السريع في منطقة الشرق الأوسط وشمال أفريقيا. وبفضل أكثر من تريليون دولار من الأصول العالمية الخاضعة للإدارة و7000 موظف موزعين على 40 دولة، تعدّ “سيتكو” رائدة في مجال توفير حلول خدمة الأصول إلى قطاع الاستثمار البديل العالمي. تقدم “سيتكو” مجموعة كاملة من خدمات المكاتب الوسطى والمكاتب الخلفية، بما في ذلك إدارة الخزينة والقروض، وحساب صافي قيمة الأصول اليومية وخدمات المستثمرين، والخدمات المؤسسية، وخدمة الإبلاغ التنظيمي والمخاطر، والحلول المصرفية، وخدمات الإبلاغ الضريبي والمالي، كما تكرس جهودها لدعم احتياجات المستثمرين في المنطقة.

* المصدر: “ايتوس واير”{:}