{:en}Indoor air quality paramount especially with spectre of{:}{:ar}تكتسب جودة الهواء الداخلي أهمية قصوى{:} new COVID-19 strain, says Hitches & Glitches

{:en}

Leading UAE home maintenance company reiterates the need for comprehensive cleaning and disinfection of A/C units and ventilation systems 

Dubai-based smart and green maintenance specialist Hitches & Glitches (H&G), part of the Farnek Group, has repeated the need to adhere to all COVID-19 precautionary measures and ensure indoor air quality in the home and office to combat the spread of COVID-19.

With the announcement in December that the UAE had detected a limited number of cases of the new strain of COVID-19, Hitches & Glitches Director, Kelvin Vargheese has reiterated the need for SME’s to clean and disinfect their office air ducts, A/C and ventilation systems and encouraged residents to maintain A/C units at home.

He said: “The importance of proper maintenance of HVAC systems is of the utmost importance, particularly with the tremendous steps being made by the Government and all residents of the UAE to stop the spread of COVID-19.

“We have seen an increase in people spending extended periods of time at home as a result of home schooling, so ensuring the health of A/C units is vital. It is also imperative within the office space as employers reassure staff it is safe to return to work.

“We know that the virus can remain airborne therefore by ensuring units are clean and working efficiently the high levels of filtration and ventilation will significantly help reduce the spread. Having regularly cleaned ducts and A/C units can also help reduce the symptoms of more common ailments such as asthma, skin irritations, and itchy eyes, nose and throat,” he added.Indoor air quality paramount especially with spectre of

Hitches & Glitches engineers undertake a detailed assessment of all equipment to ensure there are no issues. The water and air distribution systems are checked for leaks and cleaned to ensure dirt and dust has not accumulated. In a similar vein, all mould and other fungal growth on A/C coils, inside casings, as well as the ceilings within the office or home are cleaned.

All air systems should be clear of any debris and control valves and actuators should be working at full capacity, while all seals are checked to ensure they are intact. Drive belts and fans should also be checked to ensure they are working correctly.

“The importance of proper maintenance goes beyond preventing the spread of infections. The cost implications of a poorly working system can add up – an AC unit will lose 5% of its overall efficiency, every year it goes without proper professional maintenance,” said Vargheese.

“In contrast a system operating at peak efficiency can cut monthly energy costs by up to 25% and effectively double the life span,” he added.

Hitches & Glitches is a member of the National Air Duct Cleaners Association (NADCA) and has a wealth of experience in HVAC having worked with partners in a wide range of sectors including healthcare, education, tourism, and aviation, and residential. Clients include Nestle, Dubai Duty Free, Emirates Flight Catering, Etihad, and Radisson Blu Hotel Apartments, amongst others.

About Hitches and Glitches

Hitches & Glitches is a technology-led office and home maintenance business, and its vision statement is to become the ultimate provider of sustainable and technology-driven home maintenance services throughout the UAE. It strives to deliver excellence in home maintenance services with a focus on quality, value and sustainable best practice while being led by innovative technology, which exceeds the expectations of our customers.

{:}{:ar}تكتسب جودة الهواء الداخلي أهمية قصوى بالتزامن مع ظهور سلالة جديدة من كوفيد-19 حسب هيتشز أند غليتشز

تؤكد الشركة الرائدة في مجال صيانة المنازل في دولة الإمارات العربية المتحدة على الحاجة إلى تنظيف شامل للمكيفات وأنظمة التهوية والتطهير

أكدت شركة هيتشز آند غليتشز الرائدة في قطاع خدمات صيانة المنازل وفق أفضل معايير التكنولوجيا والاستدامة ومقرها دبي والتي تشكل جزءاً من مجموعة فارنك، الحاجة إلى الالتزام بجميع التدابير الاحترازية والإجراءات الوقائية وضمان جودة الهواء الداخلي في المنزل والمكتب لمكافحة انتشار جائحة كوفيد-19.

وفي هذا الإطار فقد أكد كيلفن فارغيز، مدير شركة هيتشز أند غليتشز بالتزامن مع الإعلان عن اكتشاف عدد محدود من حالات الإصابة بالسلالة الجديدة لجائحة كوفيد-19 في شهر ديسمبر الماضي بدولة الإمارات العربية المتحدة على ضرورة قيام الشركات الصغيرة والمتوسطة بتنظيف وتعقيم مجاري الهواء في مكاتبها وأنظمة التكييف والتهوية لصيانة وحدات التكييف في المنازل بشكل صحيح.

وبهذه المناسبة علق كيلفن فارغيز مدير شركة هيتشز أند غليتشز قائلاً:”إن الصيانة المناسبة لأنظمة التدفئة والتهوية وتكييف الهواء لها أهمية قصوى،لا سيما مع الخطوات الهائلة التي تتخذها الحكومة وجميع المقيمين في دولة الإمارات العربية المتحدة للحد من انتشار جائحة كوفيد-19.

يعد ضمان صحة عمل وحدات التكييف أمرًا حيويًا للعديد من الأشخاص وخاصة مع استمرارهم في قضاء فترات طويلة من الوقت في المنزل بسبب التزامهم بتجربة التعليم عن بعد من المنزل على سبيل المثال، في الوقت الذي يعد فيه طمأنة الموظفين وتشجيعهم على العودة للعمل من المكاتب بأمان هو من الأولويات.

وأضاف فارغيز قائلاً:”نحن نعلم أن هذا الفيروس يمكن أن يظل محمولًا في الهواء لفترات طويلة من الوقت، ولأجل ذلك ومن خلال التأكد من نظافةوحدات التكييف وعملها بجودة وكفاءة فإن المستويات العالية من الترشيح والتهوية ستساعد بشكل كبير في الحد من انتشار الفيروس، كما يمكن أن يساعد تنظيف القنوات ووحدات التكييف بانتظام في تقليل أعراض الأمراض الأكثر شيوعًا مثل الربو وتهيج الجلد وحكة العين والأنف والحلق.Indoor air quality paramount especially with spectre of

وفي هذا الصدد، يقوم مهندسو هيتشز أند غليتشز بإجراء تقييم مفصل لجميع المعدات من أجل ضمان عدم وجود أية مشاكل، كما يتم فحص أنظمة توزيع المياه والهواء للتأكد من عدم وجود أي تسريبات وتنظيف جميع الأنظمة لضمان عدم تراكم الأوساخ والغبار، وعلى نفس الوتيرة يتم تنظيف جميع بقع العفن ونمو الفطريات الأخرى على ملفات التكييف والأغلفة الداخلية، وكذلك الأسقف داخل المكتب أو المنزل.

وفي ضوء ذلك فقد قال فارغيز بأنه يجب أن تكون جميع أنظمة التهوية خالية من وجود أي أجسام غريبة أو حطام، كما يجب أن تعمل صمامات التحكم والمشغلات بكامل طاقتها، ويتم فحص جميع مجاري الهواء للتأكد من أنها سليمة، كما يجب أيضًا فحص أحزمة المكيف والمراوح للتأكد من أنها تعمل بشكل صحيح.

وتابع فارغيز حديثه قائلاً: “إن أهمية الصيانة المناسبة لاتقف فقط على مجرد المساعدة في منع انتشار العدوى فحسب، بل إن الآثار المترتبة على تكلفة نظام العمل السيئ يمكن أن تتراكم، وبالتالي ستفقد وحدة التكييف 5٪ من كفاءتها الإجمالية في كل عام تمر به دون القيام بصيانة ذات جودة مناسبة لها، وعلى النقيض من ذلك، فإن النظام الذي يعمل بأقصى كفاءة يمكن أن يخفض تكاليف الطاقة الشهرية بنسبة تصل إلى 25٪ وبالتالي يضاعف بشكل فعال من العمر الافتراضي لوحدة التكييف”.

تجدر الإشارة إلى أن شركة هيتشز أند غليتشز هي عضو في الرابطة الوطنية لمنظفات مجاري الهواء (NADCA) ولديها باع طويل وخبرة كبيرة في مجال التدفئة والتهوية وتكييف الهواء وذلك بعد أن عملت مع عدة شركاء في مجموعة واسعة من القطاعات بما في ذلك الرعاية الصحية والتعليم والسياحة والطيران والسكن، وتضم قائمة العملاء التي تتعامل معها الشركة كلاً من: نستله والسوق الحرة بدبي وطيران الإمارات للتموين وطيران الاتحاد و راديسون بلو للشقق الفندقية وغيرها الكثير.

نبذة عن “هيتشز أند غليتشز”

تعد شركة “هيتشز أند غليتشز” من أبرز الشركات الرائدة في مجال صيانة المكاتب والمنازل، ولديها رؤية لتصبح المزود الرئيسي لخدمات الصيانة المنزلية الشاملة وفق أعلى معايير التكنولوجيا والاستدامة على مستوى دولة الإمارات العربية المتحدة. تسعى الشركة بشكلٍ دائم إلى التميز في تقديم خدمات الصيانة المنزلية مع التركيز على الموثوقية والجودة في العمل والقيمة مقابل المال. ومن خلال تطبيق أفضل ممارسات الاستدامة، تتجاوز الخدمات المقدمة من قبل الشركة توقعات العملاء.{:}