{:en}SINOPEC Yizheng selects INVISTA P8++ PTA Technology{:}{:ar}سينوبيك ايجانغ تختار تقنيّة بيه 8++ من إنفيستا لإنتاج حمض التريفثاليك المنقّى بيه تي إيه{:}

{:en}

SHANGHAI–(BUSINESS WIRE/AETOSWire)— INVISTA’s technology and licensing group, INVISTA Performance Technologies (IPT), and China Petrochemical International Co., Ltd. (“Sinopec Yizheng”) have reached an agreement for licensing of INVISTA’s industry leading PTA P8++ technology for Sinopec Yizheng’s third PTA line. This plant will be installed in Jiangsu province, China, with an annual name-plate capacity of 3 million tonnes.

Sinopec Yizheng previously utilised IPT’s P6 PTA technology for its 450,000 te/annum second PTA line. Sinopec Yizheng and INVISTA are pleased to once more leverage this technology to create long-term value for both parties.

SINOPEC Yizheng selects INVISTA P8++ PTA Technology

This is a further confirmation of INVISTA’s strategy of relentlessly improving its PTA technology offering, through a combination of increased scale, reduced capital and variable cost per tonne of PTA, and greater sustainability.

During the recent project kick-off meeting, Mr. Guo Xiaojun, Sinopec Yizheng’s General Manager, expressed his trust in the INVISTA PTA technology and extended his gratitude towards the INVISTA project team. Mr. Guo said, “These 3 million te/annum PTA plants is a major project for SINOPEC during the 14th five-year plan period and a critical project for Sinopec Yizheng as well. I look forward to the cooperation between the two parties. To ensure the success of the project, we will execute the project in an effective manner by setting the goal as ‘excellent quality, fast schedule and profitable investment’.”

Adam Sackett, IPT vice president of PTA, commented, “Following the experience of working directly with the Sinopec Yizheng team on the second PTA line in 2003, I am excited by this new chapter in the partnership between our organizations. The manufacturing capability of Sinopec Yizheng combined with INVISTA’s industry leading PTA technology is a great fit, which should meet the ambitious project goals set by Mr. Guo.”

INVISTA’s industry-leading PTA technology, including its latest version of P8 technology, is available as a license package from IPT. For more information, please visit the IPT website at www.ipt.invista.com.

*Source: AETOSWire

{:}{:ar}شنجهاي – (بزنيس واير/“ايتوس واير”) – توصّلت “إنفيستا بيرفورمانس تكنولوجيز” (“آي بيه تي”)، وهي المجموعة المتخصّصة في التكنولوجيا والترخيص التابعة لشركة “إنفيستا”، وشركة “تشاينا بتروكيميكال إنترناشونال” المحدودة (“ساينوبك ايجانغ”) إلى اتفاقٍ لترخيص تقنيّة “بيه 8++” الرائدة في القطاع  من “إنفيستا” لإنتاج حمض التريفثاليك المنقّى “بيه تي إيه” من أجل وحدة “ساينوبك ايجانغ” الثالثة لإنتاج حمض التريفثاليك المنقّى. وسيتمّ إنشاء هذا المعمل في مقاطعة جيانغسو في الصين بطاقةٍ سنويّة اسميّة تبلغ ثلاثة ملايين طنّ.

واستخدمت “ساينوبك ايجانغ” في السابق تقنيّة “بيه 6” من “آي بيه تي” لحمض التريفثاليك المنقّى في وحدتها الثانية لإنتاج حمض “بيه تي إيه” بطاقة 450 ألف طن في السنة. ويسرّ “ساينوبك ايجانغ” و”إنفيستا” الاستفادة مجدّداً من هذه التقنية لخلق قيمةٍ طويلة الأمد لكلٍّ من الفريقين.

SINOPEC Yizheng selects INVISTA P8++ PTA Technology

ويشكّل هذا الاتفاق تأكيداً إضافيّاً على استراتيجيّة “إنفيستا” في العمل بلا كلل على تحسين تقنيّتها في حمض التريفثاليك المنقّى، وذلك من خلال الجمع بين توسيع النطاق وتخفيض رأس المال والتكلفة المتغيّرة في الطنّ الواحد من حمض التريفثاليك المنقّى، بالإضافة إلى تعزيز الاستدامة.

وخلال اجتماع إطلاق المشروع الذي عُقِد مؤخّراً، عبّر السيد غو شاونجون، المدير العام لـ”ساينوبك ايجانغ” عن ثقته بتكنولوجيا “بيه تي إيه” من “إنفيستا” وأعرب عن امتنانه للفريق المسؤول عن المشروع في “إنفيستا”. وقال السيد غو: “تعَدّ هذه المعامل القادرة على إنتاج ثلاثة ملايين طنّ في السنة من حمض التريفثاليك المنقّى مشروعاً هامّاً بالنسبة لـ’ساينوبك‘ خلال خطتها الخمسية للفترة الـ14، ومشروعاً حيويّاً بالنسبة لـ’ساينوبك ايجانغ‘ أيضاً، وإنني أتطلع بشدّة إلى التعاون بين الفريقين. ولضمان نجاح المشروع، فإنّنا سننفّذه بطريقةٍ فعّالة من خلال وضع هدفٍ يرمي إلى تحقيق ’نوعيّة ممتازة، وجدول زمني سريع واستثمار مربح‘”.

من جهته، قال آدم ساكيت، نائب الرئيس، قسم أعمال حمض التريفثاليك المنقّى في “آي بيه تي” في معرض تعليقه: “بعد خبرتنا في العمل مباشرةً مع فريق ’ساينوبك ايجانغ‘ على وحدة حمض التريفثاليك المنقّى الثانية في عام 2003، فإنني متحمّس لهذا الفصل الجديد في الشراكة بين شركتينا. تشكّل القدرة التصنيعيّة التي تتمتع بها ’ساينوبك ايجانغ‘ مقرونةً بتقنيّة ’إنفستا‘ في حمض التريفثاليك المنقّى الرائدة في القطاع، تزاوجاً رائعاً من شأنه تلبية الأهداف الطموحة للمشروع كما حدّدها السيد غو”.

هذا وتتوفر تقنيّة حمض التريفثاليك المنقّى “بيه تي إيه” الرائدة في القطاع من “إنفيستا”، بما فيها الإصدار الأخير من تقنيّة “بيه 8″، كحزمةٍ مرخّصة من شركة “بيه تي آي”. للمزيد من المعلومات، يرجى زيارة الموقع الإلكتروني لشركة “آي بيه تي”: www.ipt.invista.com.

* المصدر: “ايتوس واير”    {:}