{:en}Introducing AQUAPLUS: UAE’s First BPA-Free Alkaline Water{:}{:ar}مياه الشرب أكوا بلس: أول مياه قلوية في الإمارات العربية المتحدة{:}

{:en}

Water is an indispensable part of every household. But did you know that most 5 gallon plastic bottles have BPA in them which could be dangerous to your health? Research shows that BPA, i.e., Bisphenol A, an industrial chemical used in making certain plastic products can seep into food and beverages. Studies link BPA to major health concerns, such as certain cancers, reduced fertility, diabetes, and birth defects.

Introducing Aquaplus, the first-of-its-kind alkaline water in the UAE that is packed in a 5-gallon Bisphenol A (BPA) Free Bottle to prevent you and your family from exposure to this chemical. Not only are their bottles tested under extreme temperatures to resist the regional heat, but they are also alkaline in nature to ensure a balanced PH level within your body and prevent you from many degenerative diseases.

Aquaplus water undergoes a unique filtration process similar to the way water is processed in nature which lends its water crystals rejuvenating alkaline, antioxidant and ultra-hydrating properties.

Introducing AQUAPLUS: UAE’s First BPA-Free Alkaline WaterDue to this distinctive process, it makes minerals and nutrients much easier for your body to absorb, leaving you feeling rejuvenated and doubly refreshed. By allowing Aquaplus water to flow through your body, you’re flushing out acidic toxins and cleansing your system, increasing hydration while improving metabolism which leads to better overall health and well-being.

In addition to offering some of the best alkaline water available, Aquaplus was born out of the desire to combat some of the harmful effects that plastic can have on our bodies. “Through Aquaplus my aim is to deliver the best and safest drinking water to the country while ensuring great quality of service. We also offer digital coupons to make transactions easier,” says Ashish Bhandari, Founder, Aquaplus.

Price of a 5-gallon bottle ranges between AED 8 and AED10.

About Aquaplus:

Aquaplus is the only water in the UAE that is packed in a 5 gallon Bisphenol A (BPA) Free Bottle. Aquaplus water undergoes a unique filtration process which gives it rejuvenating alkaline and ultra-hydrating properties. This entire process mimics the way water is processed in nature. Aquaplus water clusters are reduced in size, enabling them to hydrate your body more efficiently. The world is just beginning to understand the merits of an alkaline lifestyle. For more information, please refer to www.myaquaplus.com

{:}{:ar} خالية من مادة بيسفينول أ الكيميائية الضارة

الماء سر الحياة وهو من احتياجات المنزل الأساسية التي لا غنى عنها في أي وقت. قد يجهل الكثيرون أن غالبية زجاجات المياه البلاستيكية بحجم 5 جالون تحتوي على مادة بيسفينول أ الكيميائية (BPA) والتي قد تشكّل خطرًا على الصحة. أظهرت النتائج أن مادة بيسفينول أ، والتي تستخدم في تصنيع بعض المنتجات البلاستيكية مثل زجاجات المياه، يمكن أن تتسرب إلى الأطعمة والمشروبات مسبّبة أمراض خطيرة كأنواع من السرطان، وانخفاض الخصوبة، والسكري، وتشوهات الأجنة .

الآن مياه الشرب القلوية الأولى من نوعها في الإمارات العربية المتحدة أكوا بلس، المعبأة في زجاجات بحجم 5 جالون خالية تمامًا من بيسفينول أ لحماية صحتك وصحة أسرتك من الأضرار التي تسبّبها هذه المادة. يتم اختبار زجاجات أكوا بلس تحت درجات حرارة قصوى لمقاومة مناخ المنطقة الحار، كما أنها مياه قلوية لضمان معّدل متوازن من درجة الحموضة (PH) في الجسم ووقايته من الكثير من الأمراض التنكّسية التي تتدهور فيها وظائف أو بنية الأنسجة أو الأعضاء المصابة.

تخضع مياه أكوا بلس إلى عملية فلترة فريدة تشبه المعالجة الطبيعية للمياه، وهي تمنح بلوراتها القلوية المجدّدة لخلايا الجسم، والخواص المضادة للأكسدة والترطيب الفعّال. تمكّن هذه العملية الجسم كذلك من امتصاص المعادن والعناصر المفيدة في المياه بسهولة أكثر فيشعر بالحيوية والانتعاش. يعمل سريان مياه أكوا بلس في الجسم على إزالة السموم الحمضية، وتنظيف الجسم وترطيبه وتحسين عملية الأيض التي تؤدي إلى صحة أفضل وشعور عام بالراحة والعافية.Introducing AQUAPLUS: UAE’s First BPA-Free Alkaline Water

تعد أكوا بلس من أفضل أنواع المياه القلوية المتوفرة الآن في المنطقة، وقد نشأت في الأساس لمواجهة الآثار الضارة لزجاجات البلاستيك الأخرى التي تحتوي على مواد كيميائية تشكّل خطرًا على صحة الإنسان مثل مادة بيسفينول أ. يقول مؤسّس أكوا بلس ’أشيش بهانداري‘: “هدفي من خلال أكوا بلس هو تقديم أفضل مياه شرب وأكثرها أمانًا إلى الإمارات، وضمان خدمة عالية الجودة. نوفّر أيضًا القسائم الرقمية لسهولة المعاملات.”

نبذة عن أكوا بلس

أكوا بلس هي مياه الشرب الوحيدة في الإمارات العربية المتحدة المعبأة في زجاجات بحجم 5 جالون خالية تمامًا من مادة بيسفينول أ الكيميائية التي تعرف اختصارًا بالأحرف (BPA). تخضع مياه الشرب أكوا بلس لعملية تنقية فريدة تمنحها خواص قلوية ومرطّبة ومضادة للأكسدة، وقد بدأ العالم يدرك حديثًا فوائد اتباع اسلوب حياة ترتفع فيه معدلات القلوية، وتشبه هذه التقنية الكيفية التي تعالج بها المياه الطبيعية. يتم تقليص حجم عناقيد الماء في مياه الشرب أكوا بلس وذلك من أجل فعالية أكبر في ترطيب الجسم.{:}