{:en}Neha Bali Launches in the UAE as Coronavirus Accelerates Demand{:}{:ar}نيها بالي تنطلق في الإمارات العربية المتحدة{:} for Immunity and Holistic Wellness

{:en}

Mind, Body, Emotions — What the Rise of Holistic Health Means for society today

 The current global health crisis is slowly altering how people manage their physical and mental wellbeing. While Holistic healing is not new, more people are embracing alternative coping techniques to combat the Covid-19 pandemic which has taken the world by storm.

It’s no surprise that 2020 and the current pandemic has taken its toll. It continues to take center stage across all age groups causing panic, stress, depression and anxiety in the body, mind and emotions leading to substance abuse, fatigue, sadness, and anger at more alarming rates.

Holistic wellness is one of the fastest growing industries. The World Health Organization estimates that between 65 to 80 percent of the world’s population (about 3 billion people) rely on holistic medicine as their primary form of health care. Worldwide, only 10 to 30 percent of people use traditional medicine. The global complementary and alternative medicine market size is projected to reach USD 296.3 billion by 2027, exhibiting a CAGR of 19.9%.

Neha Bali uses healing tools that are unique and adopt a holistic approach to keep one’s mind, body and emotions connected in the spirit of positivity and hope. Meditation, E.F.T. (Emotional Freedom Technique), Theta Healing, Family Constellation, Therapy and Corporate sessions are natural, non-invasive and safe techniques aimed at removing the root cause of all problems, restoring balance, and a sense of well-being. Today, Holistic healing is renowned to be a well-founded specialty as evidence of the connection between mental, emotional and physical conditions continue to grow. It also works as a complimentary tool to modern medicine.Neha Bali Launches in the UAE as Coronavirus Accelerates Demand

Neha Bali, Founder, said, “We all need to stay accountable for taking care of ourselves in any given circumstance. It is absolutely essential to adopt holistic healing methods in our lives to keep our sanity and increase our emotional, mental and physical immunity in Covid-19 times. As these methods are non-invasive, safe and holistic in nature they help us increase our resilience and ability to cope with unexpected challenges like the pandemic, job loss, health issues, death, relationship problems, lack of purpose, poverty, anxiety and stress in a calm way without panicking.”

“I want to spread the message of wellness.” she added. “Adopting and learning holistic healing methods equips you with skills that help you navigate life with ease and a vision. Skills that no one teaches us. By releasing and clearing old beliefs, you can start the amazing life that you are so elegantly destined to live. You have the superpower to create the life that you are meant to live! A life of wonder, purpose and fulfilment.”

She further explained that her clients are people who come with an honest and open mind and want to improve their lives by self-empowerment and self-improvement. People who want to take charge of their lives and lead with passion and purpose.

Individuals as well as corporates benefit by increase in the productivity of self and their organizations through empowerment programs. Holistic Child Development is also on the rise where children are taught vital skills early in life that prevent the development of risk behavior and underachievement. It encourages children to learn how to deeply connect with themselves, explore all their intelligences, and make choices which are in their highest interest.

All therapy sessions and courses take place online so people can attend from the comfort of their home. Neha Bali also offers an initial free 20-minute consultation session to understand a client’s requirements, personalize and tailor make their therapy sessions. Packages with discounts and offers are also available seasonally.

About Neha Bali

With over 20 years’ experience, Neha Bali is a practitioner and Coach of healing modalities offering Meditation, E.F.T. (Emotional freedom technique), ThetaHealing®, Therapy and Family constellation amongst others. She has lived and worked in various countries like India, Germany, Russia & UAE and travelled across the globe. With an astute understanding of various cultures and nationalities, Neha’s rich experience of personal growth and practice of life promises to help you understand yourself, heal and transform towards a Better you.

{:}{:ar}نيها بالي تنطلق في الإمارات العربية المتحدة وسط اتجاه متزايد إلى حلول العافية الشاملة في ظلّ انتشار فيروس كوفيد-19

العقل والجسد والعواطف – ما الذي يعنيه تزايد الطلب على العافية الشاملة للمجتمع اليوم

أدّت الأزمة الصحية العالمية الحالية إلى تغيير كيفية إدارة الناس رفاههم الجسدي والعقلي. وفي حين أن العافية الشاملة ليست بالأمر الجديد، إلا أن مزيداً من الناس أخذوا يتبنّون أساليب بديلة للتكيّف مع الوضع القائم بهدف مكافحة جائحة كوفيد -19 التي عصفت بالعالم.

وليس من المستغرب أن يكون عام 2020 والوباء الحالي قد تسبّبا في خسائر فادحة، حيث يستمرّ الوباء في احتلال مركز الصدارة ضمن الأمور الأكثر تهديداً للحياة في جميع الفئات العمرية ما يسبّب الذعر والتوتر والاكتئاب والقلق في الجسم والعقل والعواطف، وقد يؤدي بالتالي إلى تعاطي المخدرات، والاستسلام لمشاعر الإرهاق، والحزن، والغضب، بمعدّلات أكثر خطورة.

والواقع أن العافية الشاملة (هوليستيك ولنس) هي أحد أسرع القطاعات نمواً، حيث تقدّر منظمة الصحة العالمية أن ما بين 65 إلى 80 في المائة من سكان العالم (حوالي 3 مليارات شخص) يعتمدون على العافية الشاملة باعتبارها الشكل الأساسي للرعاية الصحية. وفي جميع أنحاء العالم، يستخدم 10 إلى 30 بالمائة فقط من الناس الطب التقليدي، وبالتالي فمن المتوقع أن يصل حجم سوق الطب التكميلي والطب البديل العالمي إلى 296.3 مليار دولار أميركي بحلول عام 2027، بمعدّل نموّ سنوي مركّب يبلغ 19.9٪.

تستخدم نيها بالي أساليب علاجية فريدة من نوعها وتعتمد نهجاً شاملاً للحفاظ على ترابط عقل الفرد وجسمه وعواطفه بروح الإيجابية والأمل. فمن التأمّل، وإلى تقنية إي إف تي. (تقنية الحرية العاطفية)، وعلاج ثيتا، وكوكبة العائلة، وجلسات العلاج، وورش العمل، كلّها تقنيات طبيعية وغير جراحية وآمنة تهدف إلى إزالة السبب الجذري لجميع المشكلات، واستعادة التوازن، والشعور بالرفاه. بحيث أصبحت العافية الشاملة اليوم معروفة بأنها تخصّص راسخ باستمرار نموّ العلاقة بين الظروف العقلية والعاطفية والجسدية. كما أنه يعمل كأداة مكملة للطبّ الحديث.Neha Bali Launches in the UAE as Coronavirus Accelerates Demand

وتقول نيها بالي: “نحن جميعًا بحاجة إلى أن نتحمّل مسؤولية العناية بأنفسنا في أي ظرف من الظروف. ومن الضروري للغاية اعتماد طرق علاج شاملة في حياتنا للحفاظ على صحّة عقلنا وزيادة مناعتنا العاطفية والعقلية والجسدية في مواجهة كوفيد-19. ونظراً إلى أن هذه الأساليب غير جراحية وآمنة وشاملة بطبيعتها، فهي تساعدنا على زيادة مرونتنا وقدرتنا على التعامل مع التحدّيات غير المتوقعة مثل الوباء، وفقدان الوظائف، والقضايا الصحية، والموت، ومشكلات العلاقات، وانعدام الهدف، والفقر، والقلق، والتوتّر، وذلك بطريقة هادئة ودون ذعر.”

وتضيف: “أريد أن أنشر رسالة العافية، ذلك أن تبنّي وتعلمّ طرق العافية الشاملة يزوّدك بالمهارات التي تساعدك على التنقّل في الحياة بسهولة ووضوح رؤية. وهي المهارات التي لا يعلمها لنا أحد. فمن خلال الإفراج عن المعتقدات القديمة والخلّص منها، يمكنك أن تبدأ الحياة المذهلة التي من المقرّر لك أن تعيشها برفاه. أنت كإنسان، لديك القوة الخارقة لتشكيل الحياة التي من المفترض أن تعيشها! لتكون حياة مليئة بالروعة والهدف والإنجاز. ”

وأوضحت كذلك أن عملاءها هم أشخاص يأتونها بعقل منفتح وبرغبة في تحسين حياتهم من خلال التمكين الذاتي وتحسين الذات. وهم من الأشخاص الذين يسعون إلى تولي زمام حياتهم والقيادة بشغف وهدف.

ويستفيد الأفراد والشركات من هذه الأساليب العلاجية من خلال زيادة إنتاجية الأشخاص ومنظماتهم بفضل برامج التمكين. كما أن شعبية تنمية الطفل الشاملة آخذة في الارتفاع أيضاً حيث يتم تعليم الأطفال المهارات الحيوية في وقت مبكّر من الحياة لتمنع تشكّل السلوك الخطر وقلّة التحصيل. حيث يتمّ تشجيع الأطفال على تعلّم كيفية التواصل بعمق مع أنفسهم، واستغلال مقوّمات ذكائهم، واتخاذ الخيارات التي تصبّ في مصلحتهم.

تُقام جميع جلسات ودورات العلاج عبر الإنترنت حتى يتمكّن الأشخاص من الحضور وهم مرتاحون في منازلهم. كما تقدّم نيها بالي أيضاً جلسة استشارة أولية مجانية مدتها 20 دقيقة لفهم متطلّبات كلّ عميل، ولتتمكّن من تخصيص جلسات علاجه بحسب متطلّباته، إضافة إلى توفّر الباقات والعروض والخصومات الموسمية.

حول نيها بالي

بفضل أكثر من 20 عاماً من الخبرة، تعتبر نيها بالي مدرّبة متمرّسة في أساليب وطرق العلاج التي تتضمّن التأمل، وتقنية الحرية العاطفية E.F.T، وتقنيةThetaHealing® ، وكوكبة الأسر، وغيرها من أساليب العافية الشاملة. عاشت نيها وعملت في بلدان مختلفة مثل الهند، وألمانيا، وروسيا، والإمارات العربية المتحدة، وسافرت في جميع أنحاء العالم. ومن خلال تفهّمها الذكي للثقافات والجنسيات المختلفة، تعدّ تجربة نيها من الأأنجح في المساعدة على النمو الشخصي وممارسة الحياة بمساعدتك على فهم نفسك والشفاء والتحوّل نحو الأفضل.{:}