{:en}Brazil at Gulfood 2021 with 42 Companies, Reinforces Post-Pandemic Recovery{:}{:ar}البرازيل تشارك في جلفود 2021 بـ 42 شركة{:}

{:en}

Dubai, United Arab Emirates, (AETOSWire): Brazil today said its pavilion at the upcoming Gulfood 2021 will have a large contingent of 42 companies showcasing the country’s best-in-class food and beverage products.

Brazilian companies will be taking part at Gulfood 2021 which opens on February 21, 2021 and will run till February 25, under the auspices of the Brazilian Trade and Investment Promotion Agency (Apex-Brasil).

Brazil at Gulfood 2021 with 42 Companies, Reinforces Post-Pandemic Recovery

Mr. Marcio Rodrigues, the Agribusiness Manager of Apex-Brasil said: “Brazil today is the largest producer and exporter of Halal protein in the world, we also are the second largest exporter of agricultural products to the Middle East. Only in 2020 the Brazilian exportation figure reached around US$ 9 billion. There are perspectives of growth resumption in important countries that attend the trade show. We have a strong presence in meat and animal protein, besides sugar, soy and corn. We have a good participation in the market with live animals, coffee, cotton and some others. It is worth mentioning that we have had several new markets opened by the Ministry of Agriculture for the region in recent years, which opens new opportunities. Among the main sectors with potential to expand sales to those markets are juices, dairy products, honey, organic and functional foods, besides processed and packaged foods”.

Attracting thousands of buyers from across the world, Gulfood presents the main market trends on food and beverage and facilitate trade mobilization. The show also attracts decision makers in trade as well as influencers from the Arab region, Apex-Brasil said.

“The United Arab Emirates are among the priority markets mapped by Apex-Brasil. Besides, the fair covers many buyers from other big and relevant markets also from that region (Middle East and North Africa) such as Saudi Arabia, Iran, Algeria and Egypt. Dubai is a hub to the region, considered a trade and supply platform for exporters seeking new sales in the Middle East, Africa and Southeast Asia” Mr. Rodrigues said, adding that Brazil’s business in the region has jumped to US$ 1.4 billion in 2019 from US$645 million in 2015. Apex-Brasil said despite the COVID-19 circumstances impacting the number of participants at the expo, the relevance of Gulfood 2021 stays intact.

Market studies conducted by Apex-Brasil indicated that food sub sectors presented a US$10.8 billion opportunity for Brazilian products in imports from countries in the region and US$4.2 billion in Brazilian exports to these markets. The Brazilian participation correspond to the significance of these sub sectors and 38.9 per cent of the companies at the Brazilian pavilion cater to this segment.

Apex-Brasil has its own office in Dubai to leverage the opportunities and further expand the presence of Brazilian companies.

The UAE is one of the priority markets for Apex-Brasil and Gulfood attracts buyers from major and relevant markets of Middle East and North Africa (MENA), such as Saudi Arabia, Iran, Algeria and Egypt. Dubai is acclaimed as a regional trading hub and a re-export platform for businesses seeking to grow in the Middle East, Africa and Southeast Asia.

Apex-Brasil said the progressive diversification of the country’s economy has also helped grow business seamlessly reducing its vulnerability to oil price movements in comparison with other Gulf states, which gives more security to Brazilian exporters and trade to be based in the country.

*Source: AETOSWire

{:}{:ar}دبي، الإمارات العربية المتحدة،  (“ايتوس واير): أعلنت البرازيل اليوم أن جناحها في معرض جلفود 2021 المقبل سيضم مجموعة كبيرة من الشركات يبلغ عددها 42 شركة تستعرض منتجات الأغذية والمشروبات الأفضل ضمن فئتها في البلاد.

وستشارك الشركات البرازيلية في معرض جلفود 2021، الذي يفتتح أبوابه في الفترة من 21 ولغاية 25 فبراير الجاري، تحت إشراف وكالة ترويج التجارة والاستثمار للحكومة البرازيلية “أبيكس – برازيل”.

Brazil at Gulfood 2021 with 42 Companies, Reinforces Post-Pandemic Recovery

وقال ” مارسيو رودريجيز”، مدير الأعمال التجارية الزراعية في “أبيكس – برازيل”: “تعد البرازيل اليوم أكبر منتج ومصدّر للبروتين الحلال في العالم، كما أننا أيضاً ثاني أكبر مصدّر للمنتجات الزراعية إلى الشرق الأوسط، لكون هذه المنطقة ثالث أكبر مستورد للمنتجات الزراعية من البرازيل. وفي العام 2020 فقط، وصل الرقم التصديري للبرازيل إلى حوالي 9 مليارات دولار. بالإضافة إلى ذلك، هناك احتمالات لاستعادة النمو في بلدان هامة تحضر المعرض التجاري. ولدينا حضور قوي في أسواق اللحوم والبروتين الحيواني، فضلاً عن السكر والصويا والذرة. كذلك لدينا مشاركة جيدة في السوق على صعيد الحيوانات الحية والقهوة والقطن ومنتجات أخرى. وتجدر الإشارة إلى أنه تم افتتاح العديد من الأسواق الجديدة لنا من قبل وزارة الزراعة في المنطقة خلال السنوات الأخيرة، مما يتيح أمامنا فرص جديدة. ومن بين القطاعات الرئيسية التي يمكن زيادة المبيعات فيها ضمن تلك الأسواق العصائر ومنتجات الألبان والعسل والأغذية العضوية والوظيفية، بجانب الأغذية المعالجة والمعبأة”.

وقالت وكالة “أبيكس – برازيل”: “بالإضافة إلى اجتذابه آلاف المشترين من مختلف أنحاء العالم، يسلط معرض جلفود الضوء على اتجاهات السوق الرئيسية المتعلقة بالأغذية والمشروبات كما يسهّل حركة التجارة. ويستقطب المعرض أيضاً صناع القرار في قطاع التجارة والمؤثرين من العالم العربي”.

وتابع “رودريجيز”: “تعتبر دولة الإمارات العربية المتحدة من بين الأسواق ذات الأولوية المحددة من قبل “أبيكس – برازيل”. وبالإضافة إلى ذلك، يضم المعرض العديد من المشترين من أسواق أخرى كبيرة ذات صلة من منطقة الشرق الأوسط وشمال أفريقيا أيضاً، على غرار المملكة العربية السعودية وإيران والجزائر ومصر. فيما تمثل دبي محوراً رئيسياً للمنطقة، باعتبارها منصة للتجارة والتوريد للمصدّرين الساعين لاكتشاف فرص جديدة للمبيعات في منطقة الشرق الأوسط، وأفريقيا وجنوب شرق آسيا”، مشيراً إلى أن حجم تجارة البرازيل في المنطقة قفز إلى 1.4 مليار دولار في العام 2019 مقارنة مع 645 مليون دولار في عام 2015. وقالت وكالة “أبيكس – برازيل” إنه “على الرغم من تأثير تداعيات جائحة “كوفيد 19″ على عدد الجهات المشاركة في المعرض، فإن جلفود 2021 لا يزال يتمتع بأهمية محورية بالنسبة للوكالة”.

وأشارت الدراسات السوقية التي أعدتها وكالة “أبيكس – برازيل” إلى أن قطاعات الأغذية الفرعية طرحت فرص بقيمة 10.8 مليارات دولار للمنتجات البرازيلية في مجال الواردات من بلدان في المنطقة و4.2 مليار دولار صادرات برازيلية إلى تلك الأسواق. وتأتي المشاركة البرازيلية انسجاماً مع أهمية هذه القطاعات الفرعية حيث أن 38.9 % من الشركات في الجناح البرازيلي تلبي احتياجات هذه الفئة.

وتمتلك وكالة “أبيكس – برازيل” مكتبها الخاص في دبي للاستفادة من الفرص وتعزيز توسيع حضور الشركات البرازيلية.

تعتبر دولة الإمارات العربية المتحدة من بين الأسواق ذات الأولوية بالنسبة لـ”أبيكس – برازيل”، فيما يستقطب معرض جلفود مشترين من أسواق رئيسية وأسواق ذات صلة في منطقة الشرق الأوسط وشمال أفريقيا، على غرار المملكة العربية السعودية وإيران والجزائر ومصر. في حين تعتبر دبي محوراً إقليمياً للتجارة ومنصة لإعادة الصادرات للشركات الساعية للنمو في منطقة الشرق الأوسط وأفريقيا وجنوب شرق آسيا.

وقالت وكالة “أبيكس – برازيل” إن التنويع التدريجي لاقتصاد الإمارات ساعد أيضاً على نمو الأعمال بسلاسة، مع تقليل تأثرها بتقلبات أسعار النفط بالمقارنة مع بلدان خليجية أخرى، مما يمنح المزيد من الأمان للشركات البرازيلية المتخصصة بالتصدير والتجارة لاتخاذ الإمارات مقراً لأنشطتها.{:}