{:en}Laipac Technology Partners With Two UAE Companies to Launch World’s First AI Rapid Antigen Test System{:}{:ar}لايباك تكنولوجي تتعاون مع شركتين إمارتيتين لإطلاق نظام اختبار تشخيصي سريع لكشف المستضدات قائم على الذكاء الاصطناعي الأول من نوعه في العالم{:}

{:en}

Abu Dhabi, United Arab Emirates, (AETOSWire) – Laipac Technology Inc., of Ontario, Canada, an award-winning leader in the development of IoMT (Internet of Medical Things) is pleased to announce their partnership with UAE companies YAS Pharmaceuticals LLC and Pure Health LLC, utilizing the power of the world’s first Rapid Covid-19 Antigen Test System using Artificial Intelligence.

The LooK SPOT solution is an intelligent and innovative way to deploy technologies to better protect the health of people across the region. Being able to have a quick and accurate COVID-19 diagnosis can interrupt transmission, aid clinical management, and help proper allocation of resources to isolation.

Laipac Technology Partners With Two UAE Companies to Launch World’s First AI Rapid Antigen Test System

The European CE-IVD approved LooK SPOT AI COVID-19 Antigen Rapid Test System is a smartphone-based diagnostic device with lateral flow immunoassay intended for the qualitative detection of nucleocapsid protein from SARS-CoV-2 in nasal swabs. The LooK SPOT Artificial Intelligence Ecosystem revolutionizes medical diagnostics, enabling early disease detection with consistent and accurate results.

LooK SPOT AI COVID-19 Antigen Rapid Test uses the nasal sample collected from 1 inch in the nostril. It uses Artificial Intelligence technology to deliver real-time test results within 5 to 8 minutes with 97.4% sensitivity and 98.3% specificity in detecting the SARS-CoV-2 virus. This Antigen test kit is one of the leading kits available in the market. LooK SPOT COVID-19 Antigen Rapid Test can also detect the new variant of the SARS-CoV-2 virus which was first identified in the United Kingdom and South Africa.

“LooK SPOT’s AI Algorithm has high accuracy and can identify the colour signal on tests in low positive cases when human eyes cannot, therefore eliminating the human error and manual process done with other Antigen tests available in the market. LooK SPOT reduces healthcare responders’ cognitive load by providing accurate test results in an easy-to-read format. LooK SPOT has been designed with a tactical edge to fight COVID-19.” said Diego Lai. Co-Founder and CEO of Laipac.

LooK PASS App can be downloaded from Apple or Google stores, to scan the LooK COVID-19 antigen cassette before the test, and test results can be received on smartphones within 5 to 8 minutes. Negative test results generate a QR code on the app which may be used as a Pass to enter a facility, events, gatherings or used for transport facilities. Via Pure Health, LooK SPOT will be able to provide a full API integration with multiple IT applications and travel applications for real time reporting.

The Artificial Intelligence Rapid Antigen Test will be showcased at the LooK SPOT Stand 03-C22 at IDEX 2021 Abu Dhabi between 21-25 February.

*Source: AETOSWire

{:}{:ar}أبوظبي، الإمارات العربية المتحدة، 21 فبراير 2021، (“ايتوس واير“): يسر شركة ” Laipac Technology Inc”، أونتاريو، كندا، شركة رائدة حائزة على جوائز في تطوير إنترنت الأجهزة الطبية ( IoMT) أن تعلن عن  تأسيس شراكة مع شركتي” ياس للأدوية ذ.م.م” و ” بيور هيلث ذ.م.م”، شركات إماراتية وذلك لاستخدام أول نظام للاختبار السريع لوباء Covid-19 في العالم والقائم على تقنيات الذكاء الاصطناعي.

وتعد حلول لوك سبوت ( LooK SPOT) من التقنيات الذكية والمبتكرة لنشر التكنولوجيا من أجل توفير حماية صحية للأفراد على نحو أفضل في جميع أنحاء المنطقة. كما أن القدرة على الحصول على تشخيص سريع ودقيق لوباء COVID-19 من الممكن أن يحد انتقال العدوى، وأن يساعد أكثر في المعالجة الإكلينيكية، وحسن تخصيص وتوزيع الموارد خلال العزل.

Laipac Technology Partners With Two UAE Companies to Launch World’s First AI Rapid Antigen Test System

وقد حصل جهاز اختبار “لوك سبوت” – نظام الاختبار السريع بكشف المستضدات لوباء COVID-19 على موافقة العلامة الأوربية CE-IVD ، وهو جهاز تشخيصي يعمل من خلال الهاتف الذكي باستخدام المقايسات المناعية السريعة بانسياب جانبي للكشف النوعي عن بروتين الحمض النووي لنواة فيروس كورونا- سارس – 2  وذلك من مسحات الأنف. ويحدث نظام لوك سبوت للذكاء الاصطناعي ثورة في التشخيص الطبي، مما يمكن من الكشف المبكر عن الأمراض مع نتائج متسقة ودقيقة.

ويعمل نظام الاختبار السريع  (لوك سبوت) لكشف مستضدات AI COVID-19  من خلال استخدام عينة المسحة التي تم الحصول عليها بحجم 1 بوصة من فتحة الأنف. ويستخدم الاختبار تكنولوجيا الذكاء الاصطناعي لتقديم نتائج الاختبار في الوقت الحقيقي في غضون 5 إلى 8 دقائق بنسبة حساسية 97,4% ودقة نسبتها 98,3% في الكشف عن فيروس كورونا – سارس 2. ويعتبر نظام الاختبار هذا من الأجهزة الرائدة في السوق والذي بإمكانه الكشف عن المتغير الجديد لفيروس كورونا – سارس 2 الذي تم تحديده لأول مرة في المملكة المتحدة وجنوب أفريقيا.

وقد صرح السيد/ دييغو لاي، المؤسس والرئيس التنفيذي لشركة ” Laipac Technology Inc”، بأن تقنيات اختبارات ” LooK SPOT   ” ذات الدقة العالية تعمل من خلال تحديد إشارة اللون على الاختبارات في الحالات الإيجابية المنخفضة عندما لا تستطيع مقدرة العيون البشرية القيام بذلك، وبالتالي، يمكننا تجنب احتمالية وقوع الخطأ البشري واستخدام العمل اليدوي التي تتم مع اختبارات كشف المستضدات الأخرى المتاحة في السوق. ويخفض جهاز “LooK SPOT ” من حجم المعلومات التي يتم استيعابها من قبل طاقم الرعاية الصحية وذلك بتوفير نتائج اختبار دقيقة بشكل سهل للقراءة. وقد تم تصميم جهاز “لوك سبوت ” مع حافة تقنية تكتيكية لمحاربة  COVID-19.

يمكن تحميل تطبيقLooK PASS APP من خلال آبل أو جوجل ستورز، والذي بواسطته يتم عمل مسح شريط فحص (لوك سبوت) قبل أخذ العينة واستلام النتيجة على الهواتف الذكية في غضون 5 إلى 8 دقائق.  ويشار إلى نتائج الاختبار السلبية برمز QR على التطبيق المستخدم، ويمكن استخدامه للسماح بدخول أية مرافق أو فعاليات أو تجمعات أو في خدمات النقل. ومن خلال شركة “بيور هيلث”، سيقوم جهاز ” لوك سبوت” LooK SPOT بتوفير تعاون متكامل للغاية مع تطبيقات تكنولوجيا المعلومات المتعددة وتطبيقات السفر للإبلاغ في الوقت الحقيقي.

سيتم عرض جهاز الاختبار السريع لكشف المستضدات باستخدام تكنولوجيا الذكاء الاصطناعي في جناح (لوك سبوت) رقم C22- 03  بمعرض ” أيدكس” 2021 أبوظبي بين 21-25 فبراير

*المصدر: “ايتوس واير”{:}