{:en}EDGE Unveils First UAE-made Family of Smart Loitering Munitions at IDEX 2021{:}{:ar}”ايدج” تطلق أول مجموعة من الأسلحة الإماراتية الحوامة على الأهداف في معرض آيدكس 2021{:}

{:en}

Abu Dhabi, United Arab Emirates,  (AETOSWire): EDGE, an advanced technology group for defence and beyond, today launches its first family of multirotor loitering munitions, the QX range. In addition, Shadow 50 and Shadow 25, Rash 2 gliding munition kit, as well as new variants of the RW24 range – all designed and manufactured in the company’s first year of operations – were unveiled on the first day of the International Defence Exhibition and Conference (IDEX 2021), that is underway at the Abu Dhabi National Exhibition Centre until 25 February.

The unveiling of the Class-1 electric unmanned aerial vehicles (UAVs) took place at the EDGE pavilion in the presence of His Excellency Faisal Al Bannai, CEO and Managing Director of EDGE and Ali Al Yafei, CEO of ADASI.

EDGE Unveils First UAE-made Family of Smart Loitering Munitions at IDEX 2021

His Excellency Faisal Al Bannai, CEO & Managing Director, EDGE, said: “Right now, drone technology is revolutionising our world with the full potential of unmanned and autonomous capabilities still to be further explored – not just in the military sector, but the commercial sector too.”

He added: “Through launching the first UAE-made family of smart loitering drones, EDGE marks a significant milestone as a key technology enabler and in boosting the country’s autonomous capabilities and AI integration. With the future increasingly relying on unmanned systems that provide a higher degree of tactical flexibility, we have invested extensively to fast-track R&D investments in these domains, bringing related products to market with speed.”

The QX family of loitering munitions comprises four products: QX-1, a micro-UAV, QX-2, a mini-UAV, QX-3, a small UAV, and QX-4, which features an impressive vertical take-off and landing (VTOL) fixed wing. The precision-guided systems use sophisticated AI algorithms to target and strike, boasting an accuracy of 1 m CEP (circular error probable) – with an aim similar to laser guided munitions. Built to launch in any environment or terrain, the entire QX family of UAVs are lightweight, man portable, and comprise VTOL capabilities.

The second range of loitering munitions consists of Shadow 50 and Shadow 25. As the name implies, Shadow 50 can carry a payload of 50kg – exactly double its counterpart. Shadow 25 is a high-speed system equipped with a jet engine and boasts a short reaction time. Delivering high precision strike against fixed targets and advanced guidance capabilities, these UAVs leverage Global Navigation Satellite Systems (GNSS) and can fly using video navigation systems in GPS denied Environment.

Also launched on Day 1 of IDEX, the Rash 2 is a fixed-wing guidance kit for mortars and other in-house designed payloads, capable of gliding in flight and directing munitions to ground targets, available in different sizes to accommodate varying payload capacity, range, and endurance. ADASI has secured AED 55 million contract to supply Rash 2 to the UAE Armed Forces, marking the first order of the newly launched product.

Three new additions to the RW-24 range were also launched in time for IDEX 2021. The newly unveiled RW-24 Seeker is equipped with a thermal automatic seeker that enable greater accuracy of engagement of moving targets and increased functionality within GPS-denied environments.

The RW-24 Extended Warhead and RW-24 Extended Range variants increase the payload capacity from 8 kg to 13 kg, enabling the drone to carry additional fuel or to increase the size of the warhead.

EDGE is an advanced technology group that ranks among the top 25 military suppliers in the world.

About EDGE

EDGE is an advanced technology group established to develop agile, bold and disruptive solutions for defence and beyond. Enabling a secure future, it is dedicated to bringing innovative technologies and services to market with greater speed and efficiency.  Consolidating over 25 entities and employing more than 13,000 brilliant minds, it offers expertise across five core clusters: Platforms & Systems, Missiles & Weapons, Cyber Defence, Electronic Warfare & Intelligence and Mission Support.   Headquartered in Abu Dhabi, United Arab Emirates, EDGE is a catalyst for change – set to revolutionise the industry and change its fundamentals.

*Source: AETOSWire

 

{:}{:ar}أبوظبي، الإمارات العربية المتحدة،  (“ايتوس واير): أطلقت ايدج، المجموعة المتخصصة في قطاع الدفاع والتكنولوجيا المتقدمة، اليوم أول مجموعة من الطائرات الحوامة على الأهداف  متعددة المحركات، وهي مجموعة “كيو إكس”. كما شهد اليوم الأول من معرض ومؤتمر الدفاع الدولي “آيدكس 2021” المقام حالياً في مركز أبوظبي الوطني للمعارض لغاية 25 فبراير، إطلاق ايدج لمنتجات “شادو 50″، و”شادو 25″، وذخائر “راش 2” الموجهة، والأنواع الجديدة من مجموعة “آر دبليو 24” التي تم تصميمها وتصنيعها جميعاً في أول عام من عمل الشركة

EDGE Unveils First UAE-made Family of Smart Loitering Munitions at IDEX 2021

وجرى الكشف عن الفئة الأولى من الطائرات المسيرة العمودية الكهربائية في جناح ايدج بحضور سعادة فيصل البناي، الرئيس التنفيذي والعضو المنتدب في ايدج، وعلي اليافعي، الرئيس التنفيذي لشركة أداسي.

‎وبهذه المناسبة، قال سعادة فيصل البناي: “تُحدث تكنولوجيا الطائرات بدون طيار اليوم ثورة في عالمنا المعاصر، وما زالت الإمكانيات الكاملة للقدرات الذاتية للأنظمة المسيره قيد الاستكشاف، ليس فقط في القطاع العسكري، بل على الصعيد التجاري أيضاً. ولا شك أن الجيل القادم من الابتكارات الثورية في مجال التعاون العسكري التجاري سيحدث هنا”.

‎وأضاف: “إن نجاح ايدج في إطلاق أول مجموعة إماراتية من الطائرات المسيرة الحوامة على الأهداف خلال أول عام من عملنا، يشكل إنجازاً هاماً للشركة المتخصصة في قطاع التكنولوجيا والتي تؤدي دوراً حيوياً في تعزيز القدرات الذاتية للإمارات ودمج تقنيات الذكاء الاصطناعي”.

كيو إكس

‎تضم مجموعة “كيو إكس” من الطائرات الحوامة على الأهداف، أربعة منتجات هي “كيو إكس-1″، “كيو إكس-2″، “كيو إكس-3″ وهي طائرات مسيرة بأحجام مختلفة تتراوح بين الصغيرة جداً والمتوسطة، و”كيو إكس-4” التي تتميز بأجنحة ثابتة وقادرة على الإقلاع والهبوط العمودي. وتستخدم هذه الأنظمة الموجهة بدقة، لوغيرثمات  ذكاء اصطناعي معقدة للاستهداف والضرب بدقة لاتتعدى 1 متر، مع استهداف يشبه الذخائر الليزرية الموجهة. وصُممت هذه المنتجات لإطلاقها في أي بيئة أو تضاريس، كما تتميز مجموعة “كيو إكس” الكاملة من الطائرات غير المأهولة بخفة وزنها وقابلية حملها، وتتمتع بقدرة على الإقلاع والهبوط العمودي.

شادو

‎تضم المجموعة الثانية من الطائرات المسيرة الحوامة على الاهداف، كلاً من “شادو 50″ التي يمكنها حمل ما يصل إلى 50 كيلوغراماً، و”شادو 25” التي يمكنها حمل نصف الحمولة السابقة والتي تعتبر نظاماً عالي السرعة تم تجهيزها بمحرك نفاث وتتميز بوقت استجابة قصير. وتستخدم هذه المركبات المسيرة أنظمة ملاحة عالمية بالأقمار الصناعية، ويمكنها التحليق باستخدام أنظمة الملاحة بالفيديو في حال عدم توفر أنظمة الملاحة الأقمار الصناعية أو وجود تشويش وإعاقة في منطقة العمليات، كما تمتاز بضربات عالية الدقة ضد الأهداف الثابتة فضلاً عن قدرات التوجيه المتقدمة.

راش”2-

‎تعتبر منظومة التوجيه “راش 2 “، التي تم إطلاقها في اليوم الأول من “آيدكس”، مجموعة توجيه ثابتة الأجنحة لذخائر  الهاون وغيرها من الحمولات المصممة داخلياً، وهي قادرة على التحليق وتوجيه الذخائر إلى الأهداف الأرضية. وتتوفر هذه المركبة بأحجام مختلفة لتلبية المتطلبات المتنوعة لسعة الحمولة والمدى والتحمل. وأبرمت شركة أداسي عقداً بقيمة 55 مليون درهم إماراتي لتوريد “راش 2” إلى القوات المسلحة الإماراتية، ما يمثل الطلبية الأولى من هذا المنتج الذي تم إطلاقه حديثاً.

آر دبليو 24

‎تم إطلاق ثلاث إضافات جديدة إلى مجموعة “آر دبليو 24″ خلال فعاليات آيدكس 2021. وقد تم تجهيز المستشعر الجديد لـ”آر دبليو 24” بباحث حراري أوتوماتيكي يعزز دقة الاشتباك مع الأهداف المتحركة بواسطة التوجيه التلفزيوني ويحسن الوظائف ضمن البيئات التي تُحجب فيها إشارات نظام التموضع العالمي (GPS).

‎وتساعد الأنواع المختلفة لهذه الطائره، وهي الرأس الحربي المطور لـ”آر دبليو 24″، والمدى المعزز لـ”آر دبليو 24″، على زيادة سعات الحمولة من 8 إلى 13 كيلوغراماً، مما يمكّن الطائرة المسيرة من حمل وقود إضافي أو زيادة حجم الرأس الحربي.

‎وقد تم تصميم مجموعة منتجات الطائرات الحوامة على الأهداف من “كيو إكس” و”شادو”، إضافة إلى نظام التوجيه “راش 2” والأنواع الجديدة من “آر دبليو 24” وتصنيعها في الإمارات بشكل كامل وفق جدول زمني قياسي وصل إلى أقل من عام.

‎وتصنف “ايدج” مجموعة التكنولوجيا المتقدمة بين أفضل 25 مورداً عسكرياً في العالم.

نبذة عن ايدج

ايدج مجموعة تكنولوجية متقدمة تأسست بهدف تطوير حلول مرنة وجريئة لقطاع الدفاع وغيره. تعمل ايدج على تمكين مستقبل آمن وتركز على تقديم التقنيات المتطورة والخدمات المبتكرة إلى السوق، بسرعة وكفاءة أكبر.

تضم المجموعة أكثر من 25 شركة يعمل لديها ما يزيد عن 13000 موظف من ألمع العقول. وتتمحور خبرات الشركة في خمسة قطاعات أساسية: المنصّات والأنظمة، والصواريخ والأسلحة، والدفاع السيبراني، والحرب والاستخبارات الإلكترونية، ودعم المهام.

ومن مقرها في أبوظبي بدولة الإمارات العربية المتحدة، تُمثل ايدج حافزاً رئيسياً للتغيير، ومن شأنها أن تحدث ثورة في القطاع الدفاعي وأن تغير مبادئ العمل في هذا القطاع.

لمزيد من المعلومات حول ايدج، يرجى زيارة الموقع الإلكتروني edgegroup.ae

 

*المصدر: “ايتوس واير”{:}