{:en}HALCON Unveils First Anti-Ship Cruise Missile at IDEX 2021{:}{:ar}”هالكن” تكشف النقاب عن أول صاروخ كروز مضاد للسفن في آيدكس 2021{:}

{:en}

Abu Dhabi, United Arab Emirates,  HALCON, a regional leader in the production and supply of precision-guided weapons, today unveils its HALCON AntiShip-250 (HAS-250) cruise missile at the International Defence and Exhibition Conference (IDEX) 2021, taking place in the UAE capital, Abu Dhabi between 21-25 February.

HALCON Unveils First Anti-Ship Cruise Missile at IDEX 2021

The HAS-250 is a UAE-designed and developed surface-to-surface missile capable of travelling at speeds of up to 0.8 Mach, with a range of over 250Km. During its terminal phase, it can fly towards its target at a sea-skimming altitude of below 5m.

Engineered to provide the highest performance, the HAS-250 utilises Global Navigation Satellite and Inertial Navigation Systems (GNSS + INS) and for high accuracy targeting it is equipped with an active/passive terminal seeker and radio altimeter.

Saeed Al Mansoori, CEO of HALCON said: “Our focus on smart capabilities continue to deepen as we produce world-class products locally. The HAS-250 is a significant advancement in our quest to equip naval forces with the highest performing cruise missile system. Designed and developed by HALCON in the UAE, this weapon will assist in the active defence of the UAE’s water ways, and build on EDGE’s expanding reputation for being bold, agile, and disruptive.”

HALCON is part of the Missiles & Weapons cluster within EDGE, an advanced technology group for defence that ranks among the top 25 military suppliers in the world.

*Source: AETOSWire

{:}{:ar}أبوظبي،الامارات العربية المتحدة،  كشفت “هالكن”، الشركة الإقليمية الرائدة في مجال إنتاج وتوريد الأسلحة دقيقة التوجيه، اليوم عن صاروخ كروز HAS-250 المضاد للسفن خلال فعاليات معرض ومؤتمر الدفاع الدولي “آيدكس 2021” الذي يقام حالياً في العاصمة الإماراتية أبوظبي بين 21 و25 فبراير.

HALCON Unveils First Anti-Ship Cruise Missile at IDEX 2021

وتم تصميم صاروخ هالكن المضاد للسفن (HAS-250) وتطويره في الإمارات، وهو عبارة عن صاروخ أرض-أرض يمكن أن تصل سرعته إلى 0.8 ماخ مع مدى يتجاوز 250 كيلومتراً. وخلال مرحلة الوصول النهائية، يمكن للصاروخ أن يطير نحو هدفه بارتفاع قريب من سطح البحر يقل عن خمسة أمتار.

يتمتع صاروخ HAS-250 بمواصفات هندسية تمكّنه من تحقيق أعلى مستويات الأداء، كما يستخدم نظام الملاحة العالمي عبر الأقمار الصناعية ونظام الملاحة بالقصور الذاتي. ولتحقيق دقة استهداف عالية، تم تزويد الصاروخ بباحث طرفي نشط/سلبي مع مقياس ارتفاع راداري.

وبهذه المناسبة، قال سعيد المنصوري، الرئيس التنفيذي لشركة “هالكن”: “تواصل شركتنا تركيزها على ترسيخ القدرات الذكية والاضطلاع بمنتجات محلية عالمية المستوى. ويمثل صاروخ HAS-250 تقدماً كبيراً في جهودنا الرامية إلى تجهيز القوات البحرية بأفضل نظام لصواريخ الكروز من ناحية الأداء. ومن شأن هذا السلاح الذي تم تصميمه وتطويره على يد “هالكن” في الإمارات، أن يساعد في عمليات الدفاع النشطة عن الممرات المائية الإماراتية مع الارتكاز على سمعة “ايدج” المتنامية كشركة جريئة ومرنة ومحدثة للتغييرات”.

وتشكّل “هالكن” جزءاً من قطاع الصواريخ والأسلحة لدى ايدج، مجموعة التكنولوجيا المتقدمة في قطاع الدفاع وغيره والتي تصنف بين أفضل 25 مورداً عسكرياً في العالم.

 {:}