{:en}Push your boundaries with a One-Day Soul Retreat{:}{:ar}تخطى حدودك مع  The Soul Retreat ليوم واحد{:}

{:en}

 Disconnect to Reconnect:

or delve deeper with a 3-Day Yoga Retreat with Nancy Zabaneh this March

Rewire yourself and recalibrate on retreat

Our lives are filled with challenges and daily stresses, particularly now, nearly one year into the pandemic. With the ever-shifting state of the pandemic, there is no better time to rewire and recalibrate as by connecting inward on a special getaway. This March, renowned Kundalini Yoga Teacher and Trainer, Nancy Zabaneh unveils her 3-day Kundalini yoga retreat curated in collaboration with Wellness World to help you cleanse your mind and body in time for the Spring Equinox.

Set in the beautiful Hajar mountains, take a yogic deep dive whilst unplugging from the noise of daily living and recharging in nature. Enjoy planned activities alongside like-minded souls that will include everything from Kundalini yoga and meditation, to mountain hikes, dance gatherings, sunset rituals and themed group sharing.

From 11th March to 13th March 2021, this Kundalini Kalibration will take into you into the realms of calibration, as well as an exploration of what may be needed to rise above the challenges of our times.  “Kundalini yoga is a comprehensive technology which offers tools to develop the grit, the grace and the endurance necessary for the pressures we are facing and will continue to face.  It is a toolkit for working with our latent potential, and helps to develop our physical, mental, emotional and spiritual fitness,” states Nancy.تخطى حدودك مع  The Soul Retreat ليوم واحد

This special weekend in nature, based at the JA Hatta Fort Hotel, includes carefully curated vegetarian meals to support your process. The event will be conducted following all COVID regulations including a mandatory PCR test to attend beforehand.

Those looking for something shorter and closer to home can attend Nancy’s one-day Abu Dhabi-based program, The Soul Retreat on February 25th which will incorporate the theme of resilience as the engine that empowers us to grow forward and ride life’s inevitable roller coaster with grace.

The Soul Retreat

Date: 25th February 2021, 8.15AM to 1.30PM

Price: AED 785

Book now: www.thebodytreestudio.com

Kundalini Kalibration 3-Day Yoga Retreat

Date: 11th March to 13th March 2021

Price: AED 4750

Book now: www.seekwel.com/kundalini-kalibration-retreat

About Nancy Zabaneh (Hari Darshan Kaur):

Based in Dubai for 20 years, Nancy is a pioneer of physical, mental, emotional and spiritual fitness in the Arab world and an active Kundalini Yoga Teacher & Trainer with the New Mexico-based Aquarian Teacher Academy (KRI). Nancy coordinated the Arabian Gulf’s first ever yoga teacher trainings, and has since led many more. With a background in International Relations and Public Affairs, Nancy brings an added layer of experience to her work as a Compassionate Inquiry therapist and human relations coach. She draws on her own experiences of healing and awakening as well as years of integrative study, practice and teaching across the globe to support others in realizing their fullest potential. She has provided mentoring and led workshops in a myriad of public and private settings, including with Dubai Municipality, Dubai Holding, Dubai College, Yogafest, She is Arab, Al Serkal Avenue, Al Sahm Women, Chalhoub Group, Bloomingdale’s, Harvey Nichols & Meraas, to name a few.

Dedicated to spreading awareness through conscious living and diverse methodologies, Nancy founded Darshan in 2019, a training, seminar and event curator that builds grassroots connections through its rich calendar of activations designed to render service, education and inspiration.

{:}{:ar}ابتعدوا قليلًا لتعودوا بروح إيجابية جديدة:

أو تعمق أكثر مع 3 أيام من ملاذ اليوجا مع نانسي زبانة في شهر مارس القادم

أعيدوا شحن طاقاتكم وتواصلوا مع ذواتكم الداخلية في ثلاثة أيام من كونداليني يوجا

تعج حياتنا بالتحديات والضغوط لا سيما في هذه الأيام التي توافق مرور عام على بداية وباء كوفيد-19. مع الشعور بعدم الأمان جراء التغيرات المتسارعة التي يشهدها العالم في هذه الأوقات والتي تؤثر على الشعوب والمجتمعات والأفراد، نحتاج إلى ملجأ يمكننا من خلاله الحصول على بعض الاسترخاء ونتمكن فيه من التواصل مع ذواتنا الداخلية لدعمها وتحفيزها على الاستمرار بإيجابية. يقدم لنا شهر مارس فرصة ذهبية للانضمام إلى ثلاثة أيام من ممارسة كونداليني يوجا مع المعلمة والمدربة المعروفة نانسي زبانة، مُصمّمة بالتعاون مع ’عالم العافية‘ لمساعدتكم على تصفية أذهانكم وأجسامكم وأنتم على وشك الدخول في موسم الربيع باعتداله وتوازنه.

في أجواء جبال الحَجَر الرائعة، يمكنكم الانغماس في السكينة التي تمنحكم إياها اليوجا والابتعاد عن صخب الحياة اليومية وشحذ طاقاتكم في أحضان الطبيعة. استمتعوا بالأنشطة المخططة، والتقوا بمن تتوافق معهم أرواحكم وعقولكم، واختبروا  كل ما ينفعكم بداية بممارسة كونداليني يوجا ومرورًا باسترخاء التأمل والمشي في الجبال لما يحلو لكم من مسافات، والاستمتاع بإيقاعات الموسيقى والغروب وحتى مشاركاتكم من خلال مجموعات المشاركين حول موضوعات مختلفة.تخطى حدودك مع  The Soul Retreat ليوم واحد

في الفترة من 11 – 13 مارس 2021، لديكم الفرصة لإعادة التواصل مع ذواتكم الداخلية من خلال كونداليني يوجا مع فعالية (Kundalini Kalibration) التي ستصحبكم في عالم من التواصل يمكنكم فيه اكتشاف ما تحتاجون إليه لتتخطوا تلك التحديات والعقبات التي تشهدها حياتكم لا سيما في الأوقات الصعبة منها. تقول نانسي زبانة: “كونداليني يوجا تقنية متكاملة تقدم أدوات تطوير المثابرة والتحمل والسمو الضرورية لمواجهة الضغوط التي نواجهها وسنستمر في مواجهتها. إنها بمثابة صندوق الأدوات اللازم للعمل على اكتشاف قدراتنا الكامنة، والذي يساعدنا على تحسين لياقتنا البدنية والعقلية والعاطفية والروحية.”

في هذه العطلة الخاصة من نهاية الأسبوع في أحضان الطبيعة في فندق حصن حتا – JA Hatta Fort Hotel- في انتظاركم وجبات الطعام النباتية لدعم تجربتكم. سيتم اتباع جميع الإجراءات الوقائية والاحترازية التي تستهدف الحماية من وباء كوفيد، والتي تشمل إجراء اختبار PCR بشكل إجباري مسبق.

كما أنه يمكن لأولئك الذين يبحثون عن شيء أقصر وأقرب إلى المنزل حضور برنامج نانسي الذي يستمر ليوم واحد في أبو ظبي، The Soul Retreat في يوم 25 فبراير والذي سيشمل موضوع المرونة  و كونها كمحرك يمكّننا من  النمو إلى الأمام وركوب الأفعوانية التي لا مفر منها في الحياة بكياسة.

The Soul Retreat

التاريخ: 25 فبراير 2021 ، من 8.15 صباحًا إلى 1.30 مساءً

السعر: 785 درهم إماراتي

للحجز الآن: www.thebodytreestudio.com

Kundalini Kalibration 3-Day Retreat

التاريخ: 11-13 مارس 2021

السعر: 4750 درهم إماراتي

للحجز الآن: www.seekwel.com/kundalini-kalibration-retreat

نبذة عن نانسي زبانة (تشتهر كذلك باسم Hari Darshan Kaur)

تقيم نانسي زبانة في دبي منذ عشرين عامًا وهي خبيرة في مجال اللياقة البدنية والذهنية والعاطفية والروحية في العالم العربي، وهي معلمة ومدربة الكونداليني يوجا  بالتعاون مع أكاديمية أكواريان للمعلمين  (KRI)في نيو مكسيكو. نظمت زبانة أول تدريب لمعلمي اليوجا في الخليج العربي، والذي أتبعته بالعديد من التدريبات فيما بعد. تتمتّع زبانة بخبرة في مجال العلاقات الدولية، والعلاقات العامة، وهي الخبرة التي وظفتها بفعالية في مسيرتها المهنية كمعالجة بالمنهج النفسي المعروف بمصطلح ’الاستعلام العطوف‘ الذي أسسه الدكتور غابور ماتيه، وكمدربة في مجال العلاقات الإنسانية. تستند نانسي زبانة على خبرة عريضة في المعالجة النفسية وكذلك على خلفية متينة من الدراسة والعلم وممارسة التدريب والتدريس في مختلف أنحاء العالم لدعم ومساعدة الآخرين في إدراك إمكاناتهم وقدراتهم. قادت زبانة الكثير من الندوات وورش العمل التوعوية في العديد من المواقع وعبر الكثير من المنصات الإلكترونية ومن هذه المواقع والمنصات بلدية دبي، دبي القابضة، كلية دبي، مهرجان يوجا فيست، منصة هي عربية، السركال أفنيو دبي، شبكة السهم النسائية، شلهوب جروب، بلومينج ديلز، ميراس وغيرها.

وفي سعيها الدؤوب وشغفها بنشر الوعي من خلال نمط الحياة الواعي والعديد من الاتجاهات العلمية النفسية، أسست زبانة منتدى Darshan في 2019 التي تقدم العديد من برامج التدريب، وتنظّم الكثير من الفعاليات التي تهدف إلى بناء قواعد التواصل من خلال أجندة حافلة بالأنشطة.{:}