{:en}Trend Micro updated its blog saying vulnerabilities discovered in SHAREit{:}{:ar}تعلن تريند مايكرو Trend Micro عن تحديث مدونتها{:}

{:en}

SINGAPORE, Feb. 25, 2021 /PRNewswire/ — SHAREit today issued a statement regarding Trend Micro‘s updates on its earlier reports, which says they have acknowledged that the vulnerabilities discovered earlier in the SHAREit app have been fixed.

The report had pointed out potential security vulnerabilities in the SHAREit app earlier. SHAREit became aware of it and responded promptly to investigate the report. After that, SHAREit released a patch to address the alleged vulnerabilities.

(Trend Micro website screenshot)

The company is pleased to share that after conducting relevant checks, the Trend Micro research team has acknowledged and confirmed the safety of the SHAREit app in their blog and advised users to download the latest version of the app available in the Google Play Store. Please find the updated article here.

As a leading file sharing, content streaming and gaming platform, the company always been committed to protecting users’ security and privacy to the highest standard while continuously adapting and updating the SHAREit app to meet potential security threats.

SHAREit is fully committed to complying with all applicable laws and regulations in the countries and regions it operates in, while moving forward with the vision to democratize digital content globally and make it easily accessible by everyone.

About SHAREit

SHAREit is one of the world’s largest offline and online platforms that provides file sharing, content streaming and gaming services. It has a strong market presence in South Asia, South East Asia, Middle East and Africa. SHAREit was recognized as the fastest growing media publisher globally for H1’2020 by AppsFlyer and also as the 2nd Top SEA Headquartered Media Publisher worldwide by downloads in 2020 by App Annie. The app is owned by Smart Media4U Technology Pte. Ltd. headquartered in Singapore

{:}{:ar} حول إصلاح الثغرات الأمنية في تطبيق شيرإت SHAREit

سنغافورة، 25 فبراير 2021: أصدرت منصة شيرإت SHAREit اليوم بياناً حول تحديثات تقارير تريند مايكرو Trend Micro السابقة، حيث أكدت التحديثات أن الثغرات الأمنية التي تم اكتشافها سابقاً قد تم إصلاحها.

أشار التقرير إلى وجود ثغرات أمنية محتملة في تطبيق شيرإت SHAREit في وقت سابق. الأمر الذي دفع المنصة لمباشرة التحقيقات واسعة النطاق حول التهديدات التي وردت في هذا التقرير، وبناء على ذلك أصدرت تصحيحاً برمجياً لمعالجة الثغرات المحتملة.

لقطة شاشة لموقع (Trend Micro)

ويسر الشركة الإعلان، أنه بعد إجراء الفحوصات ذات الصلة، أقر فريق البحث في Trend Micro بإصلاح الثغرات، والتأكيد على سلامة تطبيق SHAREit في مدونتهم، حيث تم تشجيع المستخدمين على تنزيل أحدث إصدار من التطبيق المتاح في متجر Google Play.

وتلتزم SHAREit كتطبيق رائد لمشاركة الملفات وتدفق المحتوى ومنصة الألعاب، بحماية خصوصية المستخدمين وسلامة بياناتهم وضمان الحفاظ على خصوصياتهم وسرية معلوماتهم، وتكييف عمليات التطبيق على نحو فائق المرونة لمواجهة التهديدات الإلكترونية المحتملة.

كما تحرص المنصة على الامتثال لجميع القوانين واللوائح التنظيمية المعمول بها في البلدان والأسواق التي تعمل فيها، مع المضي قدماً في إضفاء الطابع الديمقراطي على المحتوى الرقمي عالمياً وجعله في متناول الجميع.

حول SHAREit

SHAREit هي واحدة من أكبر التطبيقات الأساسية المتصلة وغير المتصلة بالإنترنت في العالم، والتي توفر خدمة مشاركة الملفات وتدفق المحتوى ومنصة الألعاب. تتمتع بحضور قوي في أسواق آسيا والمحيط الهادئ والشرق الأوسط وإفريقيا وغيرها. وقد تم الاعتراف بـ HAREit على أنها أسرع ناشر إعلامي عالمياً في النصف الأول من عام 2020 من قبل AppsFlyer. وتعود ملكية التطبيق لشركة Smart Media4U Technology Pte المحدودة ومقرها في سنغافورة.{:}