{:en}Seven Tides continues to support tenants with rent-free periods{:}{:ar}سيفن تايدز تمنح المستأجرين شهوراً إضافية مجانية{:} , as vaccine rollout continues at pace

{:en}

UAE property developer still supporting tenants in Discovery Gardens & The Residences at Ibn Battuta Gate with further discounts, rent-free periods & other benefits

Luxury residential and hospitality property developer Seven Tides has launched attractive new rental rates, with a two-month rent free period, valid until the 31st March 2021, for new tenants at Discovery Gardens and The Residences at Ibn Battuta Gate.

“Potential tenants interested in The Residences at Ibn Battuta Gate, for example, can lease a 700 sqft, one-bedroom apartment with balcony, for only AED 59,000 or alternatively a 1027-1173 sqft two-bedroom apartment with balcony, for just AED 79,000 – both spread over 14 months and inclusive of utilities, chiller fees, Wi-Fi and Cable TV and there is also a furnished option available,” said Abdulla bin Sulayem, CEO, Seven Tides.

Tenants can also take advantage of a 20% food and beverage discount at the adjacent five-star Oaks Ibn Battuta Gate Dubai Hotel. In addition, the popular Ibn Battuta Mall, the largest themed mall in the world which has close to 400 stores as well as a multi-screen cinema and a comprehensive food court, is only a short walk away.

Meanwhile, at Discovery Gardens, Seven Tides’ modern residential community that offers a cosmopolitan style of living, new tenants can secure a one-bedroom apartment with balcony for as little as AED 44,000 spread over 14 months and inclusive of chiller fees.

Looking at the lifestyle choices, Discovery Gardens features a host of swimming pools, tennis courts, children’s play areas, basketball and volleyball courts, as well as a mosque, and trails for both cycling and jogging.

According to regional economists, the UAE will experience a more pronounced rebound in the second half of 2021, after an accelerated vaccine rollout enabling increased commercial activity, as well as the economic stimulus provided by the opening of the Expo 2020. A weaker dollar should also make Dubai more affordable for UK, EU and Indian visitors, which should help the travel and tourism sectors, assuming that travel restrictions will be gradually lifted as more people globally receive the vaccine.

“Given the success of the vaccine rollout in the UAE, which is providing the government, the business community and the UAE public in general, with a great deal of optimism, these promotional packages represent great value for money, locking in this exceptional rate until April and May 2022.

“Their prime location also provides quick and easy access to Expo 2020, Dubai South and Al Maktoum International Airport, via the Metro or 15 minutes by car,” added bin Sulaye

About Seven Tides

Based in Dubai, United Arab Emirates, privately owned Seven Tides is an internationally oriented holding company established in 2004. Currently focusing on hospitality and real estate sectors, Seven Tides thinks progressively, works creatively, partners strategically and acts quickly. The result is a current portfolio of offerings from landmark hospitality acquisitions and commercial buildings to residential towers and multi-use complexes in the gateway cities of London and Dubai.

{:}{:ar}بالتزامن مع استمرار توزيع لقاح كورونا بوتيرة سريعة

لا يزال المطور العقاري الإماراتي يدعم المستأجرين في ديسكفري جاردنز وذا ريزيدنسز بوابة ابن بطوطة مع المزيد من الخصومات والشهور الإضافية المجانية للمستأجرين الجدد والعديد من المزايا الأخرى

دبي الإمارات العربية المتحدة، 24 فبراير 2021: أطلقت شركة سيفن تايدز الرائدة في تطوير المشاريع الفندقية والسكنية والتجارية الفاخرة في دولة الإمارات العربية المتحدة، عروضاً ترويجية جديدة جذابة على الإيجارات، إذ تتضمن هذه العروض فترة إيجار مجانية لمدة شهرين صالحة حتى 31 من شهر مارس القادم 2021 للمستأجرين الجدد في كلٍ من: ديسكفري جاردنز و ذا ريزيدنسز في مشروع بوابة ابن بطوطة في دبي.

وبهذه المناسبة، صرّح عبد الله بن سليم الرئيس التنفيذي لسيفن تايدز قائلاً: “يمكن للمستأجرين الجدد الراغبين بالسكن في ذا ريزيدنسز بوابة ابن بطوطة على سبيل المثال استئجار شقة سكنية مؤلفة من غرفة نوم واحدة بمساحة 700 قدم مربع مع شرفة مقابل 59000 درهم إماراتي فقط أو بدلاً من ذلك شقة سكنية مؤلفة من غرفتي نوم بمساحة 1027-1173 قدم مربع مع شرفة مقابل 79.000 درهم فقط، يمتد عقد إيجار كلاً منهما على مدى 14 شهرًا عوضاً عن 12 شهر شاملاً رسوم المرافق ورسوم التبريد وخدمتي الانترنت (الواي فاي) والتلفاز، كما يتوفر لدينا هناك خيار تأجير الشقق السكنية المفروشة.

كما يمكن للمستأجرين أيضًا الاستفادة من خصم إضافي بنسبة 20٪ على المأكولات والمشروبات في فندق أوكس بوابة ابن بطوطة دبي ذو الخمس نجوم المجاور لـمشروع ذا ريزيدنسز، بالإضافة إلى ذلك يقع ابن بطوطة مول الشهير، وهو أكبر مركز تجاري في العالم والذي يحتوي على ما يقرب من 400 متجر والمجهز بالكامل بسينما متعددة الشاشات وقاعة طعام شاملة، على بُعد مسافة قصيرة سيرًا على الأقدام.

وفي الإطار ذاته، يمكن للمستأجرين الجدد ضمن المجمع السكني العصري التابع لشركة سيفن تايدز في منطقة ديسكفري جاردنز والذي يوفر أسلوبًا عالميًا للمعيشة، الحصول على شقة مؤلفة من غرفة نوم واحدة مع شرفة مقابل 44000 درهم إماراتي موزعة على 14 شهرًا شاملة رسوم التبريد.

وبالنظر إلى خيارات أسلوب الحياة، فإن منطقة ديسكفري جاردنز السكنية تتميز بوجود مجموعة من أحواض السباحة وملاعب التنس ومناطق لعب الأطفال وملاعب كرة السلة والكرة الطائرة بالإضافة إلى وجود مسجد ومسارات متعددة مخصصة لركوب الدراجات الهوائية والجري.

ووفقًا لخبراء اقتصاديين إقليميين، فإن دولة الإمارات العربية المتحدة ستشهد انتعاشًا أكثر وضوحًا في النصف الثاني من العام الجاري 2021، بعدما تم طرح وتوزيع لقاح (كوفيد -19) بوتيرة متسارعة داخل جميع أرجاء الدولة، الأمر الذي سيساهم بشكل كبير في زيادة النشاط التجاري، بالإضافة إلى الحوافز الاقتصادية التي سيوفرها افتتاح معرض إكسبو 2020.  ومن المفترض أن يؤدي انخفاض قيمة الدولار إلى جعل إمارة دبي على قائمة الوجهات السياحية للقادمين من المملكة المتحدة والاتحاد الأوروبي والهند، والذي سيساهم بدوره في تعافي وانتعاش قطاع السفر والسياحة، على افتراض أنه سيتم رفع قيود السفر تدريجياً بالتزامن مع استمرار تلقي اللقاح من قبل المزيد من الناس على مستوى العالم.

وأضف بن سليم قائلاً: “نظرًا لنجاح عملية طرح وتوزيع اللقاح في دولة الإمارات العربية المتحدة، والذي يوفر للحكومة ومجتمع الأعمال والجمهور الإماراتي بشكل عام قدرًا كبيرًا من التفاؤل والانتعاش، فإن هذه العروض الترويجية تمثل قيمة كبيرة مقابل المال، وتحافظ بنفس الوقت على هذا المعدل الاستثنائي حتى شهري أبريل ومايو 2022، وبالإضافة إلى هذا كله فإن موقع المنطقتين الرئيسي يوفر أيضًا ميزة الوصول السريع والسهل إلى موقع إكسبو 2020 ودبي الجنوب ومطار آل مكتوم الدولي، عبر مترو دبي أو مسافة 15 دقيقة فقط بالسيارة”.

لمحة عن سيفن تايدز:

سيفن تايدز هي شركة قابضة خاصة يقع مقرها في مدينة دبي بدولة الإمارات العربية المتحدة، وتم تأسيسها في عام 2004. تركز الشركة حالياً على قطاعات الضيافة والعقارات، وتهدف إلى التوسع عبر العمل بروح الابتكار وخلق الشراكات الاستراتيجية والاستفادة من الفرص المتاحة من أجل تعزيز محفظتها التي تشمل العديد من الفنادق العريقة، والمباني التجارية، والأبراج السكنية، والمجمعات متعددة الاستخدامات في مدينتي لندن ودبي.{:}