{:en}How to choose your ‘safe vehicle’? RoadSafetyUAE & Drive Ninja Partnership{:}{:ar}شراكة بين منصة RoadSafetyUAE وموقع درايف نينجا لمساعدتكم على اختيار مركبة آمنة{:}

{:en}

Dubai, United Arab Emirates, (AETOSWire): RoadSafetyUAE and the country’s car buying & leasing comparison site – driveninja.com – have today announced a partnership to further promote the importance of vehicle safety as one key dimension of road safety in the UAE. The two companies will use the collaboration to continue the work pioneered by RoadSafetyUAE in the region to educate motorists on which cars are the safest to drive for them, their passengers and other road users.

How to choose your ‘safe vehicle’? RoadSafetyUAE & Drive Ninja Partnership

Thomas Edelmann, Managing Director of RoadSafetyUAE states: “Safe vehicles are a vital component of road safety. State-of-the-art vehicle safety features play an important role in new car purchase decisions. Automotive brands cater to this need by offering ever more safety features like emergency braking systems, blind spot warning systems, lane departure prevention systems, ISOFIX child car seats systems, to name a few.”

“Now more than ever, safety is a key concern for all of us. RoadSafetyUAE wants to support the growing public safety desire by endorsing Drive Ninja’s unique safety-related search & selection tool for new cars. We teamed up with Drive Ninja to make it easy for prospective new car owners to select their new car based on safety criteria.”, Edelmann concludes.

How to find the safest cars? As part of its comparison service, Drive Ninja has created a dedicated selection porta which can be accessed via www.driveninja.com/safety or via www.RoadSafetyUAE.com, to help drivers discover the safest car for their needs in any shape or size, for any budget. The portal also contains helpful information to educate drivers on common safety features, along with a jargon-buster to help translate those confusing safety terms and phrases.

Drive Ninja contains detailed information on hundreds of new cars available for purchase in the UAE with search tools to meet the needs of every buyer, combined with a comparison functionality, a test drive booking service, and some of the best deals in the market. Within the month Drive Ninja will also release its highly anticipated leasing comparison service.

“Road safety is a critical component for living a healthy and stress-free life in the UAE,” said Adam Whitnall, Co-Founder & CEO at Drive Ninja. “We want to ensure that every driver has access to information on the safest car for their needs, to safeguard the health and security of their loved ones. We’re thrilled to partner with RoadSafetyUAE to promote the message of road safety in this beautiful country we call home.”

*Source: AETOSWire

{:}{:ar}دبي، الإمارات العربية المتحدة،(“ايتوس واير“): أعلنت اليوم منصة RoadSafetyUAE والموقع الإلكتروني “درايف نينجا دوت كوم” (drivinginja.com) المتخصص في المقارنة بين خيارات شراء وتأجير السيارات في البلاد عن إبرام شراكة لتعزيز أهمية سلامة المركبات باعتبارها أحد الأوجه الرئيسية للسلامة على الطرق في الإمارات العربية المتحدة. وستستفيد الشركتان من هذا التعاون لمواصلة العمل الريادي الذي أنجزته منصة RoadSafetyUAE في المنطقة بهدف تثقيف السائقين حول السيارات الأكثر سلامة وأماناً التي يُمكنهم قيادتها بالنسبة لهم وللركّاب معهم ولمستخدمي الطرق الآخرين.

How to choose your ‘safe vehicle’? RoadSafetyUAE & Drive Ninja Partnership

وقال توماس إيدلمان، المدير الإداري لمنصة RoadSafetyUAE في سياق تعليقه على الأمر: “تشكّل المركبات الآمنة عنصراً حيوياً للسلامة على الطرق. وتضطلع ميزات السلامة التي تتمتع بها السيارات الحديثة بدور هام في القرارات المتعلقة بشراء السيارات الجديدة. وتلبي العلامات التجارية الخاصة بالسيارات هذه الاحتياجات من خلال تقديم المزيد من ميزات السلامة، على سبيل المثال لا الحصر، أنظمة المكابح الطارئة، وأنظمة التنبيه عند النقاط العمياء، وأنظمة التحذير من مغادرة المسار، وأنظمة ’آيسوفيكس‘ لتثبيت مقاعد الأطفال في السيارات”.

واختتم إيدلمان حديثه قائلاً: “أصبحت السلامة، أحد الشواغل الرئيسية لنا جميعاً الآن أكثر من أي وقت مضى. وتسعى منصة RoadSafetyUAE إلى دعم الرغبة المتزايدة للسلامة لدى الجمهور العام من خلال دعم أداة البحث والاختيار الفريدة ذات الصلة بالسلامة من ’درايف نينجا‘ للسيارات الجديدة. وقمنا بالتعاون مع ’درايف نينجا‘ لجعل مهمة انتقاء السيارات الجديدة استناداً إلى معايير السلامة أمراً أكثر سهولة لمالكي السيارات الجدد المحتملين”.

كيف يمكنكم العثور على أكثر السيارات سلامة وأماناً؟ في إطار خدمة المقارنة الخاصة بها، أنشأت “درايف نينجا” بوابة انتقاء مخصصة يمكن الوصول إليها عبر الرابط الإلكتروني التالي: www.driveninja.com/safety أو عبر www.RoadSafetyUAE.com، لمساعدة السائقين على اكتشاف السيارة الأكثر سلامة وأماناً التي تلبي احتياجاتهم بغضّ النظر عن شكلها أو حجمها أو الميزانية اللازمة لها. وتحتوي البوابة أيضاً على معلومات مفيدة من شأنها تثقيف السائقين حول ميزات السلامة الشائعة، إلى تفسير للمصطلحات اللغوية والعبارات المربكة المتعلقة بالسلامة.

ويتضمن موقع “درايف نينجا” معلومات مفصّلة عن مئات السيارات الجديدة المتاحة للشراء في الإمارات العربية المتحدة مع أدوات بحث تهدف إلى تلبية احتياجات جميع المشترين، فضلاً عن ميزة المقارنة بين الخيارات، وخدمة الحجوزات لاختبارات القيادة، وبعض أفضل الصفقات في السوق. وفي غضون شهر، سيطلق “درايف نينجا” أيضاً خدمة المقارنة بين خيارات التأجير المرتقبة.

ومن جهته، قال آدم وايتنال، المؤسس المشارك والرئيس التنفيذي لـ”درايف نينجا”: “تعتبر السلامة على الطرق عنصراً هاماً لعيش حياة صحية وخالية من الضغوطات في الإمارات العربية المتحدة. ونرغب بأن يتمكّن كل سائق من الوصول إلى المعلومات حول أكثر السيارات أماناً وسلامة والتي من شأنها تلبية احتياجاته الخاصة، ما يتيح له حماية صحة أحبائه وسلامتهم. ويسعدنا أن نتعاون مع منصة RoadSafetyUAE للترويج لرسالة السلامة على الطرق في هذا البلد الجميل الذي نعتبره وطناً لنا جميعاً”.

*المصدر: “ايتوس واير”

 {:}