{:en}International Women’s Day at Hotel Cartagena{:}{:ar}مطعم هوتيل كارتاخينا يحتفل باليوم العالمي للمرأة على طريقته الخاصة{:} 8-14th March 2021

{:en}

“The question isn’t who’s going to let me; it’s who is going to stop me.” – Ayn Rand

Celebrating women around the world, Latin American-style Hotel Cartagena will mark International Women’s Day from 8th –14th March this year with a week-long celebration inspired by this years IWD 2021 campaign theme: #ChooseToChallenge and scattered with some touches of the bold and undying spirit of the mighty Mexican feminist and artist Frida Kahlo.

Kicking off with a weeklong ladies-only discount from 8th-14th March, each fabulous female diner will receive 20% off mains and a complimentary Mexican hot chocolate cheesecake with hazelnut cinnamon brittle, chocolate dulce and spiced cinnamon ancho crust designed in tribute to ultimate female icon, Frida Khalo.  Hotel Cartagena will also take part in the official International Women’s Day #ChooseToChallenge social media campaign. Running for the entire week on Instagram, encouraging Dubai ladies and men to post in support of the campaign all they need to do is simply strike the official “let’s all choose to challenge” pose, snap away and post tagging @hotelcartagenadxb with the #ChooseToChallenge hash tag to receive a complimentary welcome drink on their next visit.

Marking International Women’s Day across the month, Mrs B. and her Hotel Cartagena lovelies will also throw a series of private round table style table dining experiences with inspiring female leaders from across the region. Providing a platform to celebrate achievements, discuss call to action topics and exchange conversation and tips on how to reach the top and stay there.International Women’s Day at Hotel Cartagena

Masterminded by the Hotel Cartagena’s infamous Mrs B who knows a thing or two about being a strong woman, this empowering series of events will take place atop the JW Marriott Marquis with 360-degree views of the city and the dazzling Burj Khalifa. Ladies will step into an exuberant urban jungle complete with oversized birdcages, towering tropical plants, hanging lanterns and decorative trinkets left behind by esteemed hotel guests.

Celebrated around the world on March 8th annually, International Women’s Day celebrates the social, economic, cultural and political achievements of women. The day also marks a call to action for accelerating gender parity. International Women’s Day has occurred for well over a century, with the first​ gathering supported by over a million people in Austria, Denmark, Germany and Switzerland.

Opening Times:  Saturday – Thursday 5.30pm-till late

                             Friday – 1pm – till late

Reservations: Weekdays: 10am – 12am / Weekends: 10am – 12am

MORE ABOUT HOTEL CARTAGENA

Hotel Cartagena bar and lounge unfolds the tale of its protagonist, Mrs Buendia. This eclectic bohemian paradise is a shrine to all those who have lived, loved and dined within its four walls and provides every guest with the promise of a reprise from the chaos of the world we live in today. So sit back. Meet, eat, drink, entertain and relax as we take care of you in every way.

{:}{:ar}8 – 14 مارس 2021

  “السؤال ليس من سيسمح لي بأن أفعل ما أريد، بل من سيجرؤ على منعي من فعل ما أريد؟” – آيان راند

سيحتفل مطعم هوتيل كارتاخينا المصمّم على الطراز اللاتيني-الأميركي باليوم العالمي للمرأة من 8 إلى 14 مارس هذا العام حيث سينظّم فعاليات مستوحاة من موضوع حملة هذا اليوم لعام 2021 #اختاري_التحدّي. تمتدّ هذه الاحتفالات التي تحتفي بالنساء حول العالم طوال الأسبوع وتتميّز بلمسة من الجرأة والروح الحرّة التي لا تفنى والتي اشتهرت بها الفنانة والناشطة المكسيكية للدفاع عن حقوق المرأة فريدا كاهلو.

يبدأ الاحتفال بحسمٍ خاص للنساء فقط من 8 إلى 14 مارس، حيث ستحصل كل ضيفة على حسم بنسبة 20% على الأطباق الرئيسية، كما سيقدّم المطعم مجاناً تشيز كيك مكسيكية مع الشوكولاتة الساخنة ورقائق البندق والقرفة ودولتشي الشوكولاتة بالإضافة إلى كرست الأنكو بالقرفة والتوابل والمُعدّة خصيصاً لتكريم الأيقونة فريدا كاهلو. وسيشارك مطعم هوتيل كارتاخينا أيضاً في الحملة الرسمية #اختاري_التحدّي على وسائل التواصل الاجتماعي بمناسبة اليوم العالمي للمرأة. ستستمر الحملة طوال الأسبوع لتشجيع السيدات والرجال في دبي على تنزيل منشورات لدعم الحملة. ما عليهم سوى التقاط صورة بينما يرفعون يدهم بوضعية فلنختَر جميعنا التحدّي الرسمية وتنزيلها مع تاغ لصفحة @hotelcartagenadxb وهاشتاغ #اختاري_التحدّي، ليتمكنوا من الاستمتاع بمشروب ترحيبي مجّاني خلال زيارتهم القادمة إلى مطعمنا.International Women’s Day at Hotel Cartagena

سيمتدّ الاحتفال باليوم العالمي للمرأة طوال الشهر، إذ ستقدّم السيدة بي وفريق مطعم هوتيل كارتاخينا الودود سلسلة من تجارب الطعام الخاصة على مائدة مستديرة حيث ستجري النقاشات مع نساء قياديات وملهمات من جميع أنحاء المنطقة. توفّر هذه التجربة منصةً للاحتفال بالإنجازات ومناقشة مواضيع تدعو إلى اتخاذ إجراءات سريعة وتبادل الأحاديث والنصائح حول كيفية الوصول إلى القمة والحفاظ على النجاح.

صُممت سلسلة الفعاليات هذه على يَدْ السيدة بي المشهورة التي تُعدّ قدوة للمرأة القوية، وستُقام على سطح فندق جي دبليو ماريوت ماركيز الذي يوفّر إطلالات بانورامية أخّاذة للمدينة ولبرج خليفة المتلألئ. ستسافر ضيفاتنا النساء إلى عالم خيالي بين أحضان هذا المطعم الشبيه بغابة نابضة بالحيوية، حيث تتزاوج أقفاص العصافير الكبيرة مع النباتات الاستوائية الشامخة والفوانيس المتدلّية والحُليات التي تركتها شخصيات مرموقة حلّت ضيوفاً على الفندق.

يتم الاحتفال باليوم العالمي للمرأة في جميع أنحاء العالم في 8 مارس من كل عام، حيث يتمّ الإشادة بالإنجازات الاجتماعية والاقتصادية والثقافية والسياسية التي حققتها النساء. وخلال هذا اليوم المميّز أيضاً، يُرفع الصوت لبذل مزيد من الجهود في سبيل تحقيق المساواة بين الرجل والمرأة. يتمّ الاحتفال باليوم العالمي للمرأة منذ أكثر من قرن من الزمان، بحيث تهافت أكثر من مليون شخص في النمسا والدنمارك وألمانيا وسويسرا لدعم أوّل تجمّع من هذا النوع.

دوام العمل: السبت الخميس من الساعة 5.30 ب.ظ حتى ساعة متأخرة من الليل

                         الجمعة: 1 ب.ظ حتى ساعة متأخرة من الليل

للحجوزات: أيام الأسبوع: 10 صباحاً – 12 منتصف الليل / عطلة نهاية الأسبوع: 10 صباحاً – 12 منتصف الليل

نبذة حول مطعم هوتيل كارتاخينا

يكشف مطعم ولاونج هوتيل كارتاخينا عن أسرار مالكته، السيّدة بوينديا. ويشكّل هذا الفردوس البوهيمي الخارج عن المألوف ملاذاً منقطع النظير لكلّ شخص تذوّق طعم الحياة والحبّ والأطباق بين ربوعه، ليأخذ ضيوفه الكرام في رحلة إلى عالم من نسج الخيال، بعيداً عن الفوضى التي نعيشها الآن. فما عليك سوى الانغماس في تجربة باعثة على الاسترخاء والاستمتاع بالبرامج الترفيهية المميزة وبخدماتنا التي لا يُعلى عليها.{:}