{:en}SHAREit showcases diversity and equality as the combination key{:}{:ar}شيرإت SHAREit تؤمن بأهمية التنوع والمساواة{:} to sustained growth and success

{:en}

Backed by a multicultural team with a clear vision for the future, SHAREit’s story is an inspiration for every aspiring business

SHAREit, the global gaming, file sharing, and content streaming application, has become an inspirational role model as diversity and equality grow in importance throughout society. Recently recognized as the fastest growing media publisher globally, SHAREit began its journey in 2015 to democratize digital content and ensure accessibility for all. This vision is a clear reflection of the company’s internal principles, which have resonated with fans and driven sustained growth and success.

Although SHAREit has come a long way from its humble beginnings, equal opportunities and fairness for all remain as important to the brand today as from day one. Besides having offices in Singapore, Indonesia, and Dubai, the company has over 600 employees, with diverse backgrounds and no fewer than 15 nationalities. This multicultural approach and commitment to inclusion remain at the heart of SHAREit’s operations, serving as the overarching foundation for trust, transparency, and friendship with consumers and partners locally, regionally, and internationally.

“Collaboration and equality are values that will guide SHAREit for generations to come,” said Karam Malhotra, Partner and Global Vice-President. “Even before our project came to life, we knew that reaching out to a global audience and connecting the world was dependent on how we conducted ourselves internally. To realize our aspirations, we wanted to bring perspectives, passion, and positivity from all countries and cultures, showcasing ourselves as an inclusive platform for the many, rather than a few. Technology belongs to everyone, as do opportunities to pursue personal development and explore professional potential. This has undoubtedly been the catalyst to our evolution, and we are proud that our story has a consistent theme of diversity and equality.”{:en}SHAREit showcases diversity and equality as the combination key{:}{:ar}شيرإت SHAREit تؤمن بأهمية التنوع والمساواة{:}

With a multinational team that welcomes ideas and inputs from colleagues and consumers alike, SHAREit has enjoyed sustained success, having transitioned from concept to company, growing into an international platform with a presence in more than 200 countries and regions. Many milestones have been met year-on-year, all of which have resulted in the SHAREit having over 1.8 billion users across 45 languages today – and over 70 million monthly average users (MAU) across the MENA region alone.

SHAREit was ranked number one in Google Play’s tool list within a year of its 2015 introduction and consistently ranked as a top application by consumers in several countries by 2017. More notable accomplishments were also soon to follow. In 2018, SHAREit ranked within the top 10 most popular, most downloaded apps of all-time on Google Play. The platform then joined the top 6 most downloaded apps 12 months later, before ranking number one in the H1 2020 AppsFlyer Performance Index[1].

“Our accomplishments to date stem from the dedication, professionalism, and hard work behind the scenes,” added Karam Malhotra. “Challenges will always be encountered in any industry, yet we faced several almost instantaneously – including making an impact in a field full of competition. Thanks to our people, we were able to reach out and attract audiences right away, all of whom worked together to share our offerings across various geographies.”

Looking ahead, SHAREit will continue to promote diversity and equality while eliminating digital content limitation, meeting user requirements, making an impact across the Middle East region, and helping businesses achieve success through its advertising and performance solutions. SHAREit is also eager to present opportunities for new team members and upcoming talent, with vacancies regularly posted on http://www.ushareit.com/join.

About SHAREit

SHAREit is one of the world’s largest offline and online platform that provides file sharing, gaming and content streaming services. It has 1.8 billion users globally and more than 70 million MAU in MENA. SHAREit has a strong market presence in countries including the UAE, KSA, Kuwait, Bahrain, Qatar, Oman and Egypt. It was recognised as the fastest growing media publisher globally in H1’2020 by Appsflyer. The app is owned by Smart Media4U Technology Pte. Ltd headquartered in Singapore.

{:}{:ar} 

شيرإت SHAREit تؤمن بأهمية التنوع والمساواة كعنصر أساسي لتحقيق النمو والنجاح المستدامين

تعتبر قصة SHAREit  مصدر إلهام لكل شركة طموحة، تتميز بفريق متعدد الثقافات ذو رؤية واضحة للمستقبل

أصبحت منصة “شيرإت”SHAREit ، التطبيق العالمي للألعاب ومشاركة الملفات وتدفق المحتوى، نموذجاً يحتذى به في عالم التطبيقات الرقمية، بالتزامن مع تزايد أهمية قيمة التنوع والمساواة عبر جميع مكاتبها وعملياتها. تم الاعتراف بـ “شيرإت” عام 2020، باعتبارها منصة نشر الوسائط الأسرع نمواً في العالم، حيث تم تحقيق رؤيتها في أن تكون الخيار الأول لعشاق الألعاب، وكانت المنصة قد بدأت مسيرتها عام 2015 لدمقرطة المحتوى الرقمي وضمان إمكانية الوصول إليه للجميع. وتعتبر هذه الرؤية انعكاس لمبادئ الشركة وقيمها، الأمر الذي لاقى صدى ايجابي واسع النطاق، بالاضافة الى قيادة مسيرة النمو والنجاح المستدامين.

على الرغم من أن شيرإت قد قطعت شوطاً طويلاً في مسيرتها الغنية بالإنجازات منذ بداياتها المتواضعة، إلا أن تكافؤ الفرص والمساواة بين الجميع ما زالا من أولويات العلامة التجارية منذ اليوم الأول لإنطلاقها. تمتلك الشركة 3 مقار رئيسية حول العالم في سنغافورة وإندونيسيا ودبي، حيث يعمل فيها أكثر من 600 موظف، من خلفيات متنوعة تجمع ما لا يقل عن 15 جنسية. ويعتبر هذا النهج متعدد الثقافات مع الالتزام بالإندماج في صميم عمليات شيرإت، والعنصر الأساسي المعزز للموثوقية والشفافية والتواصل المستمر مع المستهلكين والشركاء على كافة المستويات.

وقال كرم مالهوترا، الشريك ونائب الرئيس العالمي لتطبيق “شيرإت”: ” يعتبر التعاون والمساواة من أهم القيم التي تعتقد بها شيرإت، وتلتزم بالاستمرار في تبنيها ونقلها للأجيال القادمة. لقد أدركنا منذ بداياتنا أن الوصول إلى جمهور عالمي، والتواصل مع مجتمعات عالمية متنوعة، يعتمد على منهجيتنا وقيمنا التي نتبناها على مستوى عملياتنا الداخلية. وقررنا في سبيل تحقيق وتطلعاتنا، احتضان وجهات النظر والقيم الإيجابية من جميع الثقافات، وتقديم أنفسنا كمنصة شاملة ومتكاملة. نحن نؤمن بأن التكنولوجيا ملك للجميع، كما أن فرص التطوير الشخصي واستكشاف الإمكانات والكفاءات المهنية هي ملكية عامة. وقد كان هذا الأمر بمثابة الحافز الأهم لتطورنا، ونحن فخورون بمسيرتنا التي ترافقت منذ البداية بقيم التنوع والمساواة”.{:en}SHAREit showcases diversity and equality as the combination key{:}{:ar}شيرإت SHAREit تؤمن بأهمية التنوع والمساواة{:}

واستطاعت شيرإت بالتعاون مع فريق عمل متعدد الجنسيات، يرحب بالأفكار والملاحظات المتنوعة من الزملاء والمستهلكين على حد سواء، تحقيق نجاح مستدام، مع بدأ تنفيذ عملياتها عبر السوق، حيث نمت لتصبح منصة دولية توفر خدماتها في أكثر من 200 دولة. وتحقق المنصة الرائدة مجموعة من الإنجازات سنوياً، حيث تتعامل حالياً مع قاعدة تضم أكثر من 1.8 مليار مستخدم يتحدثون 45 لغة– من بينهم ما يفوق 70 مليون مستخدم شهرياً في منطقة الشرق الأوسط وشمال إفريقيا.

احتلت شيرإت المرتبة الأولى في قائمة أدوات Google Play خلال عام من إطلاقها عام 2015، وتم تصنيفها كأفضل تطبيق من قبل المستهلكين في العديد من البلدان عام 2017. كما تبع ذلك المزيد من الإنجازات البارزة، ففي عام 2018، تم تصنيف شيرإت ضمن أفضل 10 تطبيقات، الأكثر شعبية وتنزيلًا على الإطلاق عبر Google Play . انضمت المنصة بعد ذلك إلى أفضل 6 تطبيقات تم تنزيلها بعد 12 شهراً، قبل أن تحتل المرتبة الأولى في مؤشر AppsFlyer Performance  خلال النصف الأول من عام [1]2020.

وأضاف كرم مالهوترا: “لقد استطعنا تحقيق هذه الإنجازات، بفضل التفاني والاحتراف والعمل الجاد الذي نقوم به. تواجه القطاعات الاقتصادية تحديات مستمرة، وقد واجهنا معظمها منذ بداياتنا- بما في ذلك إحداث تأثير ملموس في سوق غاية في التنافسية. وقد استطعنا بفضل جهود موظفينا، من الوصول إلى الجماهير وجذب انتباههم، حيث تمكنا من توصيل عروضنا إلى مناطق جغرافية مختلفة”.

واستشرافاً للمستقبل، ستواصل شيرإت تعزيز قيم التنوع والمساواة مع القضاء على قيود المحتوى الرقمي، وتلبية احتياجات المستخدمين، وإحداث تأثير في منطقة الشرق الأوسط، ودعم الشركات وتمكينها من تحقيق النجاح عبر حلول الإعلانات والأداء.

نبذة حول شيرإت  SHAREit

تعتبر منصة SHAREit إحدى أكبر الأنظمة الأساسية المتصلة وغير المتصلة بالإنترنت في العالم، والتي توفر خدمة الألعاب ومشاركة الملفات وتدفق المحتوى، مع أكثر من 1.8 مليار مستخدم على مستوى العالم وأكثر من 70 مليون مشارك نشط شهرياً في منطقة الشرق الأوسط وشمال إفريقيا. وتتمتع “شيرإت” SHAREit بحضور قوي في مجموعة من أسواق المنطقة بما في ذلك الإمارات العربية المتحدة والمملكة العربية السعودية والكويت والبحرين وقطر وعمان ومصر وغيرها ، تم الاعتراف بـ “شيرإت” عام 2020، باعتبارها منصة نشر الوسائط الأسرع نمواً في العالم – حيث احتلت المرتبة الأولى في مؤشر أداء  AppsFlyer H1 2020. AppsFlyer. التطبيق مملوك لشركة Smart Media4U Technology Pte المحدودة ومقرها في سنغافورة.{:}