{:en}The Kindergarten Starters School tops UAE entrants{:}{:ar}”الروضة الابتدائية” تتصدر المدارس الإماراتية المشاركة في أولمبياد المعلمين{:} in ‘Olympiad’ competition for teachers

{:en}

·      KGS is only school in the UAE to be recognised among competition’s leading 10

·      Nisha Mohsin, Grade 3 teacher at KGS, achieves the top UAE teachers’ ranking

·      Seven teachers from KGS reach the finals – the highest of all the schools in UAE

The Kindergarten Starters School has topped the scoreboard for UAE schools participating in the Centre for Teacher Accreditation (CENTA) Teaching Professional’s Olympiad (TPO) as one of only 10 schools worldwide to register seven finalists.

CENTA’s teaching practice competition attracted around 25,000 individual entrants from all over the world, of which 500 were shortlisted as finalists on March 5, 2021. The organisation aims to elevate the teaching profession by assessing and certifying competencies, connecting teachers to great opportunities and supporting their professional development.

Participants in the Teaching Professional’s Olympiad are assessed with situational exam questions that test their understanding of teaching, classroom behaviour and practice. Teachers sitting the assessments are required to demonstrate best practice according to the teacher’s subject specialism and grade.

Sixty-six teachers from KGS participated in the competition, and Nisha Mohsin, a Middle School English teacher at KGS, was the highest-scoring entrant for the school and all UAE participating schools, ranking 87th out of 500 finalists.“الروضة الابتدائية” تتصدر المدارس الإماراتية المشاركة في أولمبياد المعلمين

Nisha Mohsin said: “I thank my school management and leaders for their motivation and encouragement to appear for the Teachers’ Olympiad. It was rewarding to have secured a position within the top 100 in the CENTA TPO 2020. The questions asked in the exam were challenging and I am happy to have fared well. I aim to move into the Top 50 in the next TPO.”

Asha Alexander, Principal/CEO of The Kindergarten Starters, said: “I’m delighted that teachers from The Kindergarten Starters have performed excellently at the CENTA Teaching Performance Olympiad. They have done themselves and all at The Kindergarten Starters community proud. Our school has established itself on the principle of lifelong learning which we instil in our students as well as teaching staff, and this achievement is testimony to that.”

CENTA was founded six years ago by educationalist and entrepreneur Ramya Venkataraman. The teaching accreditation is widely recognised in the region and India.  CENTA is also working in developing nations to help support and improve teaching standards.

Ramya Venkataraman, Founder and CEO of CENTA, said: “CENTA Teaching Professionals’ Olympiad, our annual and now international competition, aims to reward, recognise and celebrate competent teachers. I offer a huge congratulations to The Kindergarten Starters, Dubai, from the GEMS Education group, for being one of the 10 schools having the maximum number of winners in CENTA TPO 2020.”

About GEMS Education

GEMS Education is one of the world’s oldest and largest K-12 private education providers. It is a highly regarded choice for quality private education in the Middle East and North Africa region. As a company founded in the UAE in 1959, it holds an unparalleled track record of providing diverse curricula and educational choices to all socio-economic means. GEMS Education now owns and operates 63 schools and educates over 130,000 students in the MENA region; and through its growing network of schools as well as charitable contributions is fulfilling the founder’s vision of putting a quality education within the reach of every child.

{:}{:ar}·      مدرسة “الروضة الابتدائية الوحيدة في دولة الإمارات من بين أفضل 10 مدارس مشاركة

·      معلمة الصف الثالث في المدرسة نيشا محسن تحقق أفضل ترتيب بين المعلمين المشاركين من الإمارات

·      سبع معلمين من “الروضة الابتدائية” يصلون إلى النهائيات – العدد الأكبر بين المدارس الإماراتية

تصدّرت مدرسة “الروضة الابتدائية” المدارس الإماراتية المشاركة في مسابقة “أولمبياد محترفي التعليم” التي ينظمها “مركز اعتماد المعلمين”، كما كانت بين 10 مدارس فقط حول العالم وصل سبعة من معلميها إلى النهائيات.

وشهدت مسابقة “مركز اعتماد المعلمين” مشاركة حوالي 25,000 معلماً ومعلمة من مختلف أنحاء العالم، وصل 500 منهم إلى النهائيات في 5 مارس 2021. ويسعى المركز إلى تطوير مهنة التعليم من خلال تقييم مختلف الميزات التنافسية بين المعلمين وبلورتها، وتوفير العديد من الفرص الفريدة لهم لدعم تقدّمهم المهني.

ويتم تقييم المشاركين في “أولمبياد محترفي التعليم” عبر إخضاعهم لامتحان يتضمن أسئلة تطبيقية تختبر فهمهم للعملية التعليمية وأساليب التعليم والسلوك الأنسب داخل الفصول المدرسية، حيث يطلب منهم اقتراح الممارسات الفضلى وفقاً لاختصاصاتهم والصفوف التي يدرّسونها.

وشارك 66 معلماً من مدرسة “الروضة الابتدائية” في المسابقة، بينهم نيشا محسن، مدرسة اللغة الإنجليزية للمرحلة المتوسطة، التي حققت أعلى مجموع بين معلمي المدارس المشاركة من الإمارات، محققةً المرتبة 87 بين 500 مشارك وصلوا إلى النهائيات.

وقالت نيشا محسن: “أتوجه ببالغ الشكر إلى إدارة المدرسة وقيادتها على تحفيزهم وتشجيعهم لي للمشاركة في أولمبياد المعلمين، إذ كان من الرائع تحقيق هذا المركز بين المئة الأوائل في مسابقة “أولمبياد محترفي التعليم” لعام 2020. كانت الأسئلة المطروحة في الامتحان على درجة من الصعوبة، وأنا سعيدة بأدائي الجيد. أما الآن فسأسعى للتقدم إلى المراكز الخمسين الأولى في الجولة التالية من الأولمبياد”.“الروضة الابتدائية” تتصدر المدارس الإماراتية المشاركة في أولمبياد المعلمين

من جانبها ذكرت آشا ألكساندر، المديرة والرئيسة التنفيذية لمدرسة “الروضة الابتدائية”: “يسعدني تحقيق معلمي “الروضة الابتدائية” هذا الأداء الممتاز في أولمبياد محترفي التعليم، ونحن فخورون جداً بهم. أسست مدرستنا على مبدأ التعلم مدى الحياة الذي نسعى إلى غرسه في نفوس طلابنا ومعلمينا، وهذا الإنجاز خير دليل على ذلك”.

يذكر أن “مركز اعتماد المعلمين” (CENTRA) تأسس منذ ست سنوات على يد مختصة التعليم ورائدة الأعمال راميا فينكاتارامان، ويحظى اعتماد المعلمين الذي يقدمه المركز باعترافٍ واسع في المنطقة والهند. ويعمل المركز كذلك في الدول النامية ليساعدها على تحسين معايير جودة التعليم وتعزيزها.

وقالت راميا فينكاتارامان، مؤسسة والرئيسة التنفيذية لـ”مركز اعتماد المعلمين”: “يسعى المركز من خلال “أولمبياد محترفي التعليم”، المسابقة السنوية التي أصبحت دولية الآن، إلى مكافأة المعلمين و وتكريمهم والاحتفاء بهم. أتوجه بأحرّ التهاني لمدرسة “الروضة الابتدائية” في دبي، من مجموعة جيمس للتعليم، على وصولها إلى ترتيب المدارس العشر الأولى لعدد المعلمين الفائزين في “أولمبياد محترفي التعليم” 2020″.

حول مجموعة “جيمس للتعليم”

تعتبر “جيمس للتعليم” واحدةً من أضخم وأعرق مزودي خدمات التعليم الخاص من مرحلة الروضة وحتى الصف الثاني عشر في العالم، وهي أيضاً أفضل خيار للتعليم الخاص رفيع المستوى في منطقة الشرق الأوسط وشمال أفريقيا. وتحظى المجموعة، وهي شركة محلية إماراتية تأسست عام 1959، بسجل استثنائي لناحية تنوع المناهج والخيارات التي تقدمها لتلبية الاحتياجات الاجتماعية والاقتصادية. وتقدم “جيمس للتعليم” اليوم خدماتها لأكثر من 130 ألف طالب في 63 مدرسة في منطقة الشرق الأوسط وشمال أفريقيا. وهي تعمل عبر شبكتها المتنامية من المدارس ومؤسستها الخيرية على تحقيق رؤية مؤسسها في توفير أرقى مستويات التعليم لكل طفل.{:}