{:en}DIALES HAVE LAUNCHED NEW SERVICE – ARABIC LITIGATION TECHNICAL SUPPORT{:}{:ar}ديالِس تُطلق خدمة الدعم التقني في مجال منازعات التقاضي باللغة العربية{:}

{:en}

Dubai, United Arab Emirates,  (AETOSWire): Diales have announced the launch of a new market offering for Middle East-based clients requiring litigation technical support in Arabic.

Diales, one of the leading global specialists in Expert Witness services, has established a unique in-house team of Arabic-speaking technical experts, who are able to assist clients in the submission of complex technical matters to local courts across the GCC region, and in the presentation of the case in court.

DIALES HAVE LAUNCHED NEW SERVICE – ARABIC LITIGATION TECHNICAL SUPPORT

Mahmoud Abougabal has been put in charge of the newest service stream. Mahmoud is a delay analyst with over 14 years experience in the construction industry. He is regularly appointed by lawyers in the UAE and has been cross examined on multiple occasions in high-profile construction litigation disputes.

On his appointment to lead the service, Mahmoud said: “We are witnessing a growing interest in settling complex high-cost construction disputes by means of local court litigation. We believe that our ability to consistently provide hands-on, high-quality and quick-fire support has been essential in our recent benchmark successes in the field.”

The highly experienced team has already been involved in several landmark litigation disputes, worth over AED 1 billion. The experts are also proficient in participation in cross-examination sessions conducted in Arabic with the court-appointed experts, and can support clients with the preparation of follow-up and rebuttal reports.

Phil Duggan, Regional Head of Diales in the Middle East, said: “This new offering provides a further enhancement of the skills and advisory support that our Diales expert witness service is able to place at the disposal of our clients. We are highly respectful of the many diverse cultures that we have the privilege to operate within as well as helping our clients serve local needs in an efficient, effective and appropriate way. This is just the latest step in making sure our global commitment is delivered with local knowledge and understanding.”

David Merritt, Managing Director and quantum expert said: “By leading the way in the sector with this new advisory service, Diales aims to fill the gap in the provision of support for clients who find themselves having to manage litigation in local Arabic speaking courts. Our team of Arabic speaking experts can help our clients understand the process more effectively and enable important commercial decisions to be made more seamlessly and intuitively. Early evidence suggests our clients are already finding real value in this service”.

*Source: AETOSWire

{:}{:ar}

دبي، الإمارات العربية المتحدة، (“ايتوس واير): أعلنت “ديالِس” عن إطلاق عرض جديد في السوق للعملاء في منطقة الشرق الأوسط الذين يحتاجون إلى دعم تقني في مجال التقاضي باللغة العربية.

وشكّلت “ديالِس”، التي تُعدّ واحدةً من الشركات العالمية الرائدة المتخصّصة في خدمات الشهود الخبراء، فريقاً فريداً داخلياً من الخبراء التقنيين الناطقين باللغة العربية. ويتمتّع أعضاء هذا الفريق بالقدرة على مساعدة العملاء في تقديم القضايا التقنية المعقدة أمام المحاكم المحلية في جميع أنحاء منطقة دول مجلس التعاون الخليجي، إضافةً إلى عرض القضايا في المحاكم.

 

DIALES HAVE LAUNCHED NEW SERVICE – ARABIC LITIGATION TECHNICAL SUPPORT

وقد تمّ تكليف السيد محمود أبو جبل بتولّي مسؤولية تلك المجموعة من الخدمات. وهو محلل تأخير يتمتّع بخبرة تتجاوز 14 عاماً في قطاع الإنشاءات. وغالباً ما يتمّ تعيينه من قِبل محامين في دولة الإمارات العربية المتحدة وقد أُخذت إفادته في العديد من حالات منازعات التقاضي ذات الصلة بقطاع الإنشاءات.

وقال السيد محمود في سياق تعليقه على تكليفه بقيادة هذه الخدمة: “نشهد اهتماماً متنامياً بتسوية النزاعات المعقدة عالية التكلفة في مجال الإنشاءات عن طريق التقاضي في المحاكم المحلية. ونثق تماماً بأنّ قدرتنا على مواصلة تقديم دعم عملي، سريع وعالي الجودة قد كان له دوراً جوهرياً في نجاحاتنا القياسية مؤخراً في هذا المجال”.

وتجدر الإشارة إلى أنّ فريقنا المتمرّس قد شارك بالفعل في العديد من منازعات التقاضي البارزة التي تجاوزت قيمتها 1 مليار درهم إماراتي. وقد قام خبراؤنا بالمشاركة في جلسات تقديم الإفادة التي تُجرى باللغة العربية مع خبراء معينون من المحكمة، كما يمكنهم دعم العملاء في إعداد تقارير المتابعة والدحض.

ومن جانبه، صرح فيل دوجان، الرئيس الإقليمي لـ”ديالِس” في الشرق الأوسط: “تسهم تلك الخدمة الجديدة في تعزيز المهارات والدعم الاستشاري التي تضعها ’ديالِس‘ تحت تصرف عملائنا. وقد أعربنا دائماً عن بالغ احترامنا للعديد من الثقافات المتنوعة التي نتشرف بالعمل ضمن إطارها، إضافة إلى مساعدة عملائنا على تلبية الاحتياجات المحلية بطريقة مناسبة تتسم بالكفاءة والفاعلية. وتُعدّ هذه أحدث خطواتنا الهادفة إلى ضمان تحقيق التزامنا العالمي انطلاقاً من معرفةٍ وفهمٍ محليين”.

وصرّح ديفيد ميريت، المدير الإداري والخبير الكمّي بالشركة قائلاً: “من خلال ريادتنا للقطاع عبر تقديم هذه الخدمة الاستشارية الجديدة، تهدف ’ديالِس‘ إلى تقديم الدعم للعملاء الذين يجدون أنفسهم مضطرين لإدارة التقاضي في المحاكم المحلية باللغة العربية. ويُمكِن لفريق الخبراء الناطقين باللغة العربية لدينا مساعدة عملائنا على فهم العملية بشكل أكثر فاعلية وتمكينهم من اتخاذ قرارات تجارية مهمة بشكل أكثر سلاسة وبديهية. وقد وجدنا بما لا شك فيه أنّ عملاءنا يجدون بالفعل قيمة حقيقية في هذه الخدمة”.

*المصدر: “ايتوس واير”{:}