{:en}Rizek Works Hand in Hand with UAE Healthcare Authorities,{:}{:ar}رزق تعمل يداً بيد مع سلطات الرعاية الصحية في الإمارات{:}

{:en}

 Provides More Than 100,000 PCR Tests

Rizek, one of the fastest-growing Abu Dhabi-based start-ups, and the first ‘super app’ for on-demand home services in the country, has helped facilitate more than 100,000 COVID-19 tests to date and over the past few months alone. This announcement is a mark of the company’s milestone of becoming the first in the Middle East to add at-home PCR (polymerase chain reaction) test services to its offerings. The company has partnered with top-tier hospitals certified by Dubai Health Authority and Abu Dhabi’s Department of Health to provide the PCR tests.

Abdallah Abu Sheikh, co-founder and chief operating officer of Rizek, said: “Rizek has continuously offered innovative solutions for residents across the UAE in alignment with national strategies and mandates to ensure a healthier and stronger society. Following the successful roll-out of our PCR drive that facilitated the administration of PCR tests to people in their homes, Rizek has become one of the most integral start-ups during the pandemic. We are proud of what we have accomplished since our inception and look forward to offering customers even more services and innovations of this nature.”

The UAE has been at the forefront of limiting the spread of COVID-19, and Rizek has, in turn, assisted a number of small labs as well as offered a helping hand to nurses and healthcare personnel, who have been on full alert from the onset of the pandemic. Their contribution has been extraordinary, and Rizek has proudly supported them during these difficult economic conditions by providing them a platform to offer their services.{:en}Rizek Works Hand in Hand with UAE Healthcare Authorities,{:}{:ar}رزق تعمل يداً بيد مع سلطات الرعاية الصحية في الإمارات{:}

Ahmed Mazroui, co-founder of Rizek, said: “We are proud to be aligning with national initiatives to limit and stop the spread of COVID-19. We have continuously evolved our services to surpass the needs of the overarching UAE community, and by establishing the infrastructure to provide at-home PCR tests, we are the first app in the region and the Middle East to be doing so. The UAE government has been a source of immense inspiration for us, and our innovation is made possible thanks in due to the leadership’s progressive vision and ambition for the UAE and the world.”

The PCR test results offered through Rizek partners are certified and approved for travel purposes, both internationally and regionally. The service is part of Rizek’s commitment to align with and facilitate the UAE government’s plan to make coronavirus testing available to all citizens and residents across the country. Rizek has also been consistently pioneering solutions to help combat and limit the spread of the pandemic through offerings, such as free disinfection services for labour camps, and was the first platform to launch on-demand sanitisation services.

The success of this initiative has also helped small labs, and other healthcare facilities grow and prosper by connecting them with patients in a streamlined and efficient way.

About Rizek

Founded in 2019 by Abdallah Abu-Sheikh, a seasoned entrepreneur from Amman, Rizek is a super app for on demand services that directly connects users to service professionals from a wide range of industries, thereby enabling better and more efficient relationships between them. Through transforming the way services are rendered, Rizek is strengthening the service sector in the region, with a focus on improving service quality and increasing job opportunities.

{:}{:ar}رزق تعمل يداً بيد مع سلطات الرعاية الصحية في الإمارات وتنجح بإجراء أكثر من 100,000 اختبار كورونا

أعلنت “رزق”، إحدى الشركات الناشئة الأسرع نمواً في أبوظبي، وأول تطبيق متطور للخدمات المنزلية عند الطلب في الدولة، عن إسهامها في إجراء أكثر من 100,000 اختبار “كوفيد – 19″ على مدى الأشهر القليلة الماضية. ويمثل هذا الإنجاز علامة فارقة في مسيرتها لتصبح أول شركة في الشرق الأوسط تضيف اختبار PCR إلى قائمة خدماتها المنزلية. وكانت الشركة قد دخلت في شراكة مع أرقى المستشفيات المعتمدة من هيئة الصحة بدبي ودائرة الصحة في أبوظبي لتقديم هذا النوع من الاختبارات.

وقال عبد الله أبو شيخ، الشريك المؤسس والرئيس التنفيذي للعمليات في رزق: “نحرص باستمرار على تقديم حلول مبتكرة للمقيمين في مختلف أرجاء الدولة، تماشياً مع الاستراتيجيات والأهداف الوطنية لضمان مجتمع صحي وقوي. وبعد الإطلاق الناجح لتسهيل إدارة برنامج فحص PCR للناس في منازلهم، أصبحت رزق واحدة من أكثر الشركات الناشئة تكاملاً في أثناء فترة الوباء، ما يدعونا للفخر بما أنجزناه منذ انطلاقتنا، في الوقت الذي نتطلع فيه إلى تقديم المزيد من الخدمات المبتكرة لعملائنا”.

وتأتي الإمارات في طليعة الدول التي تبذل جهوداً كبيرة للحد من انتشار المرض، وساعدت رزق العديد من المختبرات الصغيرة، وقدمت الدعم لطواقم التمريض وموظفي الرعاية الصحية الذين عملوا في حالة تأهب قصوى منذ ظهور الوباء. ووفرت رزق إسهامات استثنائية من خلال مختلف أشكال الدعم في هذه الظروف الاقتصادية الصعبة عبر منصتها لتوفير خدماتها.{:en}Rizek Works Hand in Hand with UAE Healthcare Authorities,{:}{:ar}رزق تعمل يداً بيد مع سلطات الرعاية الصحية في الإمارات{:}

وقال أحمد المزروعي، الشريك المؤسس لشركة “رزق”: “نفخر بالعمل بتناغم تام مع المبادرات الوطنية للحد من انتشار الجائحة والقضاء عليها، لاسيما وأننا نقوم بتطوير خدماتنا باستمرار لتلبية مختلف احتياجات المجتمع في الدولة. ومن خلال تطوير البنية التحتية المناسبة لتوفير اختبارات PCR في المنازل، فقد أصبحنا أول تطبيق في المنطقة يحقق هذا الإنجاز. لقد كانت حكومة الإمارات مصدر إلهام كبير لنا، وأصبح ابتكارنا ممكناً بفضل الرؤية الطموحة لقيادتنا الرشيدة، والتطلعات الاستباقية لدولة الإمارات العربية المتحدة”.

وتكون نتائج اختبار PCR المقدمة من خلال شركاء رزق معتمدة لأغراض السفر على المستويين الدولي والإقليمي. وتمثل هذه الخدمة جانباً من التزام رزق للتوافق مع خطة حكومة الإمارات لتسهيل إتاحة اختبار فيروس كورونا لجميع المواطنين والمقيمين في

جميع أنحاء الدولة. وتعد رزق رائدة في الحلول للمساعدة في مكافحة انتشار الوباء من خلال العديد من خدماتها، مثل خدمات التطهير المجانية لبيئات العمل، كما كانت أول منصة تطلق خدمات التعقيم عند الطلب.

وكان نجاح هذه المبادرة عامل دعم للمختبرات الصغيرة ومرافق الرعاية الصحية الأخرى لتتمكن من مواصلة النمو والازدهار، وذلك من خلال ربطها بالمرضى بطريقة مبسطة وفعالة.

نبذة عن رزق

تأسست “رزق” في العام 2019 على يد عبدالله أبو الشيخ، رائد الأعمال الأردني، وتعدّ بمثابة تطبيق متطور للخدمات عند الطلب، من خلال الربط مباشرة بين المستخدمين والمهنيين المحترفين عبر مجموعة واسعة من الصناعات والأنشطة، ما يساعد على تعزيز العلاقات بطريقة أفضل وكفاءة أعلى بين مختلف الأطراف. ومن خلال سعيها لتغيير طريقة تقديم الخدمات، تعمل “رزق” على تعزيز قطاع الخدمات في المنطقة، إلى جانب التركيز المستمر على الارتقاء بجودة الخدمات وزيادة فرص العمل.{:}